Blue_Dragon Svart 29.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2007 Synes det ligger veldig mange "små" båter og eldre båter ute. Er lite nyere og større båter. Link to post
Enzo Svart 29.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2007 Jeg har vært kjentmann/konsulent for en kompis som skulle kjøpe sin første seilbåt i disse dager, han har vært og sett på ca 10 båter. 3-4 av de ble solgt innen 1uke etter at de kom ut på finn , en av de fikk 3kjøpere og budrunde på 3dager så jeg tror at om prisen er rett og båten er kurrant så er det veldig lett å selge båt enda. Problemet dukker opp når det er mange båter av samme type til salgs og din båt er dyrere enn de andre. Han endte opp med å kjøpe en Wasa 360 (1dag etter at den var lagt ut på finn) Link to post
Pjolter Svart 29.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2007 La ut GH`n min på Finn.no.-- Den var egentlig ikke ferdig til salg, men tenkte det ville ta litt tid. den gikk i løpet av 3 timer gitt. Tror ikke markedet er dødt jeg nei...... bare sesongbetont... Mvh Pjolter I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter Link to post
evenR4u Svart 29.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2007 Jeg har svart på surveyen tidligere, -og har hatt en overraskende opplevelse med salg av båten min nå i helgen. Jeg sku selge Sollux'en. 24 AC. Det lå ca 30 Sollux 24'er på FINN da jeg la inn min annonse (med veldig begrenset bilder) lørdag kveld. Søndag morgen hadde det vært ca 300 oppslag på min, og midt på dan kom den første telefonen. Avtalte to visninger i går kveld. Båten ble solgt til prisforlangende litt seinere i går kveld til den som ringte først og som var først til visning. Ble overrasket, egentlig. 24 fot plastsnekker er ikke akkurat mangelvare i bruktmarkedet. Med til historien hører at også nummer to til visning vil kjøpe - hvis det blir "trøbbel" med nummer en. Bare flaks ? Nei, neppe bare. Antakelig mer en følge av sånt som dette: "Riktig" pris - jeg la meg midt på treet i fht de øvrige på FINN. Tanken er at det er bedre å få noen prosent mindre betalt fort enn å sitte med dobbelt-båt i lang tid. Båten ren og pen, stoffet og polert fra topp til bunn. Skikkelig rengjort innvendig. Rydda ut alle private effekter (de skal over i den "nye" uansett) Vist på land, med sjøsetting inkludert til den som kjøpte. Rigga til med vann og slanger sånn at motoren kunne kjøres på land. Hel båt med tipp-topp maskineri. "Kunne båten" og svare redelig på alle spørsmål. Være litt laid-back, men fokusert, i fht salg. Orden i dokumentasjon. Kort versjon - godt førsteinntrykk, ikke noe "tull" og kontroll med alle detaljene. Eller kanskje min båt er så bra at den skulle vært priset høyere? Vet ikke, har ikke studert noen andre av samme slag. evenR4u • Som en virvelvind i 8 knop. Link to post
seilærn Svart 5.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2007 Godt førsteinntrykk har nok mye å si, ja. Skulle se på en båt en gang, ringte og avtalte med selger, og spurte hvilket motormerke båten hadde. Det visste han ikke Den båten kjøpte jeg ikke, for å si det sånn... Link to post
Jawik Svart 5.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2007 Leste en historie om salg av båt. Båten som var ca. 30' var priset i den lavere klasse. Og det var en pen båt, og i bra stand, klar til bruk. Selgeren ville forsøke på egenhand og holdt på noen måneder fra vår til høst. Vinteren kom og fortsatt ingen salg. Nesten ingen respons fra kjøpere i løpet av disse månedene. Så kontaktet han megler som var kjent med båttypen og som virkelig jobbet med salget. Megler gikk inn for å få solgt denne og foreslo diverse tiltak. Båten ble solgt etter to måneder. Og til god pris. En skulle tro at meglere som går inn for akurat din båt vil klare å få solgt den, dersom megleren tar utfordringen og står på. Uansett prisklasse. Megleren burde jo også kjenne til hva som er etterspurt dersom han/hun er seriøse og mener alvor. jawik The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
ola_dunk Svart 5.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2007 som du sjøl skriver så leste du en historie Link to post
Selco18 Svart 6.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2007 Svaret på hvorfor det er så mange båter til salgs er siden det mange plasser er dyrt å få båthavn og ofte flere års ventetid, så er interessen for båt minder enn tilgangen. Megler eller ikke.... handler det om større pengesummer føles det vel tryggere å kjøpe via megler. Link to post
Daffy Svart 6.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2007 Noe det absolutt ikke er Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk. 2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5. Link to post
Avmønstret2 Svart 6.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2007 Jeg har svart på surveyen tidligere, -og har hatt en overraskende opplevelse med salg av båten min nå i helgen.Jeg sku selge Sollux'en. 24 AC. Det lå ca 30 Sollux 24'er på FINN da jeg la inn min annonse (med veldig begrenset bilder) lørdag kveld. Søndag morgen hadde det vært ca 300 oppslag på min, og midt på dan kom den første telefonen. Avtalte to visninger i går kveld. Båten ble solgt til prisforlangende litt seinere i går kveld til den som ringte først og som var først til visning. Ble overrasket, egentlig. 24 fot plastsnekker er ikke akkurat mangelvare i bruktmarkedet. Med til historien hører at også nummer to til visning vil kjøpe - hvis det blir "trøbbel" med nummer en.Bare flaks ? Nei, neppe bare.Antakelig mer en følge av sånt som dette:"Riktig" pris - jeg la meg midt på treet i fht de øvrige på FINN. Tanken er at det er bedre å få noen prosent mindre betalt fort enn å sitte med dobbelt-båt i lang tid.Båten ren og pen, stoffet og polert fra topp til bunn.Skikkelig rengjort innvendig.Rydda ut alle private effekter (de skal over i den "nye" uansett)Vist på land, med sjøsetting inkludert til den som kjøpte.Rigga til med vann og slanger sånn at motoren kunne kjøres på land.Hel båt med tipp-topp maskineri."Kunne båten" og svare redelig på alle spørsmål.Være litt laid-back, men fokusert, i fht salg. Orden i dokumentasjon.Kort versjon - godt førsteinntrykk, ikke noe "tull" og kontroll med alle detaljene.Eller kanskje min båt er så bra at den skulle vært priset høyere? Vet ikke, har ikke studert noen andre av samme slag. Å selge båt er vel de samme som å selge bolig: Ta bort rot og personlige eiendeler. Vask og poler. HER er et bra eksempel og HER er en som virkelig ikke har skjønt det (har dog sett ekstremt mye værre enn dette)....Og hva er det med folk som legger ut badebilder av kona eller solnedgang når de skal selge båten? Merkelige folk...Plenen Link to post
-Luna- Svart 6.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2007 Hei, Solgte baaten min i helgen. En uke paa Finn med en jevn strom av telefoner(ca 10). Tre visninger som resulterte med salg av baaten. Pris like under prisantydning. Gikk veldig fint. Fikk ogsaa et litt lavere bud av en av de andre tre son saa baaten. Priset baaten litt under gjennomsnittet og ryddet godt. Gikk over all forventning! Naa begynner surfing etter ny baat til neste sesong! Joda 24 T m/49Hk P4.108 Åpen båt m/15Hk Yamarin 5150BR 80Hk Yamaha Nimbus 3000 VP TAMD41P 192Hk Skorgenes Sonic 375 Link to post
seilærn Svart 7.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2007 (redigert) HER er en som virkelig ikke har skjønt det (har dog sett ekstremt mye værre enn dette)... Og den ledningsklumpen ved styreposisjonen lokker vel ikke akkurat til seg kjøpere.. Flaske med trelim stående i pantryet er vel ikke særlig bra heller... Redigert 7.Juni.2007 av seilærn (see edit history) Link to post
Atco Svart 7.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2007 Flaske med trelim stående i pantryet er vel ikke særlig bra heller... Kanskje han liker biffen seig........ Ord for dagen: Spis en rå Fjesing til frokost.....så skjer det i alle fall ikke noe verre DEN dagen.... Link to post
Baatmannen Svart 18.August.2007 Link til dette innlegget Svart 18.August.2007 Han her går vel under kategorien - får ikke solgt: http://www.finn.no/finn/boat/object?finnko...=2&tot=1000 Makan til annonse. Dette kaster de bort 400 kroner på. Link to post
Elmer Svart 19.August.2007 Link til dette innlegget Svart 19.August.2007 Tror ikke jeg fikk gjennomført undersøkelsen da det var en del sp.mål jeg ikke svarte på. Jeg kan nemlig ikke tenke meg å bruke båtmegler. For meg er det noen åpenbare årsaker til at mange båter ikke blir solgt. Jeg er daglig inne på finn flere ganger for å holde meg oppdatert. Noe som undrer meg mange ganger er hvor fantastisk mange dårlige annonser som ligger der. Hvis en tar bildene for eksempel. Svært mange har intetsigende bilder der man ikke ser hvor de ulike bildene er tatt. Andre hyppige eksempler er svært rotete båter. Hvordan noen regner med å selge båten med bilde av søppel, tomme brusflasker, fulle askebeger o.l. skjønner jeg ikke. Andre snodige tilfeller ligger i teksten. Den klassiske "fremstår som ny.." er jo morsom når båten gjerne kan være 10-15 år. Jeg tror at hvis en er nøye med bildene, prøver å formulere en saklig tekst, men gjerne med litt snert og opptrer 100 % ærlig på telefon og i kontakt ellers med potensielle kjøpere, vil båten bli solgt. Link to post
Blue_Dragon Svart 22.August.2007 Link til dette innlegget Svart 22.August.2007 Bildet er ikke entydig - holdt på å slå til på en Nimbus 3003 fra forhandler i Stavanger i januar som da var priset til 700.000. for ca. 14 dager siden var prisen senket til 650.000 og i dag kom det nye bilder som betyr at båten er ankommet Stavanger (var i middelhavet et eller annet sted). Også andre objekter jeg har tittet på har fått redusert pris. Denne båten ligger faktisk enda hos Stavanger Marinesenter. Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn