Jump to content

Bilder av båtprosjekter!


MartinN

Recommended Posts

Hei alle sammen,

 

Oppretter her en tråd hvor det er anledning til å legge inn bilder av ulike prosjekter samt en kommentartekst til bildet!

Jeg er sikker på at mange medlemmer sitter på flotte bilder og et bilde sier mer enn tusen ord for oss som skal bygge båt. Jeg savner ofte litt foto å støtte meg til..

 

Det er fint med før, under prosessen og etter bilder! Si også gjerne noe om materialvalg, utfordringer, smarte tips etc. som kommentartekst til bildet!

 

Dette kan bli en lærerik tråd!

 

Martin

Link to post
Share on other sites

Hei.

 

Ja her er det bare å begynne tråden.

 

Mitt prosjekt er en Shetland Family Four, 18 fot med påhengsmotor.

 

Innvendig1.jpg

 

 

 

Bildet av innvendig kupe. Denne blei strippet fullstendig og lagt ny kledning og gulv.

 

 

 

Innvendig3.jpg

 

 

 

En jobb som krever mye utlufting.

Innvendig2.jpg

 

 

 

Og resultatet må eg si blei bra. Første gang tross alt.

PICT0023.JPG

PICT0026.JPG

 

Utvendig blei oxo resultatet greit nokk. Her bygde eg inn tanken og gjordet en del forandringer med seter.

 

Utvendig_gammel.jpg

3_-1330255717.jpg

 

Videre må eg oxo vise resultatet av styreposisjonen.

 

Her blei ratt og noen instrumenter byttet ut.

 

baattilsalgs44.jpg

baattilsalgs444.jpg

 

Resultatet blei en båt som eg føler er veldig bra til mitt bruk....og litt penere å se på.

 

3_-2120356540.jpg

 

Ny kalæsje måtte oxo til...

 

3_1705374126.jpg

 

Håper dette kunne være til hjelp og inspirasjon til andre som har gamle båter som trenger en liten puss.

Redigert av jankospeed (see edit history)

2007-Uttern C56 Mercury F50 ELPT EFI

2004 -Shetland Family Four 18fot Mercury 135 ELPTO

Link to post
Share on other sites

Hei.

 

Anngående kabin blei alt rippet ned, men beholdt orginalt seter, vask og stuverom som orginalt.

 

Stoff til kledning blei kjøpt, ca 10 meter. Kosta vel 1800,- Ikke helt sikkert på hva stoffet heter, men kan finne det ut.

3 bøtter lim måtte til. (liter)

Gulvet blei lagt vanlig gulvbelegg type skipsplank. Kostnader på 1100,-

Under seter og i stuverom blei det malt hvitt med Gelkot _? Husker ikke kordan det skrives.

Taket blei plukket ned, og trukket om inne i hus.Bare forsiktig bruk med lim og godt stiftet i kanter.

Et lite puslearbeid med overgang til takluke, men bare bruke "hodet"..hehe

Puter i kabin blei trukket om i et slitesterkt stoff som blei kjøpt på butikk som selger slike ting. Ny skomgummi måtte oxo til.Her blei det valgt noe som er godt å ligge på..Slike bølger på oversiden...

 

993926-bilde6-pict0027.jpg

2007-Uttern C56 Mercury F50 ELPT EFI

2004 -Shetland Family Four 18fot Mercury 135 ELPTO

Link to post
Share on other sites

Her er litt om mitt pantry project Hadde bestemt meg for å gjøre alt selv og at dette skulle være ett lavkost project om så er mulig når det gjelder båt.

 

Pantryet som var på Mariell var standard ikke gjort noe med siden båten var ny. Og begynte å bli noget slitt.

glemte å ta bilde av det som var. Så jeg har lånt ett fra Finn. Dette ser MYE bedre ut enn det som vi hadde.

https://baatplassen.no/bildearkiv/1/1371/baltic_pantry_orginalt.jpg

 

Den største utfordringen var at vi skulle ha inn en komfyr, skulle ikke miste noen skuffplass og skulle ikke ta noe av sitteplassen.

Regnet og funderte i lang tid å fant ut at. Ved å øke høyden med ca. 7 cm. kunne jeg plasere den ene skuffen over kjøleskapet og ha vasken over der. Ville da på håret gå å få plasert komfyren ved siden av og ha 2 skuffer under denne.

Bestemte meg også for å lage en "tallerken og ting å tang kasse" i stedet for den ubruklige skre plata ved front vinduet.

 

Her er arbeid med " malen" jeg lagde av kryssfiner. (Det er vanligvis ikke så mye lednings kaos).

https://baatplassen.no/bildearkiv/1/1371/dsc00929.jpg

 

Ett par ringe forsøk på fotografering av det nye pantryet. Er brukt i stk teak finer plate og rester fra det gamle. bla skuffene.

Grunnet mye lys, elendig fotograf og ett veldig enkelt kamera. så ble resultatet heller dårligt

https://baatplassen.no/bildearkiv/1/1371/dsc00973.jpg

 

https://baatplassen.no/bildearkiv/1/1371/dsc00982.jpg

 

Bonus: Mer riktig arbeidshøyde, Fått plasert gasskassa bak komfyren, og frigjortt en skuff. Nå har vi plutslig forhåldsvis bra med stueplass i pantry området.

 

Så allt i allt er jeg fornøyd med resultatet.

Redigert av Mariell (see edit history)

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Enig, ett vakkert pantry. Men tror det har kostet endel flere kroner enn greia mi.

En annen ting er at her har de flyttet kjøleskapet under førerplass og dermed gjort uteplassen trangere.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...
Synes dette også var en fin pantry på Baltic.

2_370008668.jpg

 

Faktisk båten til en kollega, som han vil selge fordi han p.t jobber i gulfen......

Jeg har nektet kona å gå ombord i den båten, fordi hvis hun ser den byssa der..........osv..... :cryin::smash:

Ord for dagen: Spis en rå Fjesing til frokost.....så skjer det i alle fall ikke noe verre DEN dagen....

Link to post
Share on other sites

  • 8 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...