Espen C Startet 22.April.2007 Link til dette innlegget Startet 22.April.2007 (redigert) Jeg satt og tittet på lyddemper for opp til 35 hk motor og ser da at denne skal ha Diam slange: 38 mm den jeg har er vel bortimot 100 mm (har ikke målt enda) så også denne som har Slange dim.: 40/45/50mm Jeg syns min båt har en ganske grom lyd men det er vel kanskje ikke så rart vist min slange er alt for kraftig, bør jeg heller tenke på å bytte den istedet for å sette inn en ekstra lyddemper Motoren er en Yanmar 3gmd ca 23 hk tror jeg Redigert 22.April.2007 av Espen C (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sleipner93 Svart 22.April.2007 Link til dette innlegget Svart 22.April.2007 Bør jo ha så tykk slange som hullet på eksosmanifolden har tenker jeg. Visst ikke vil den slite med å trykke eksosen ut noe som minsker effekten på motoren. Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 22.April.2007 Link til dette innlegget Svart 22.April.2007 Har du 100mm eksosslange har du en alt for stor slange. Er ikke sikker på om du skal ha 50mm eller 38mm; det kan Yanmar sikkert svare på ( evt. noen som har maken motor ) Husk at vannet skal ligge som en " propp " i slangen, og dempe lyden, er slangen alt for stor, virker ikke dette som det skal. Jeg ville byttet slangen før jeg vaset med en ny potte. PS - skal du først bytte potte, ikke kjøp den der. VETUS har en annen modell, som virkelig er å anbefale. Den er rund som en bøtte, den har vendbare stusser for inn og utløp, den kan vinkles i nær sagt alle retninger, den har drenering for vann ( vinterlagring ); den er i solid plast, og den koster ikke mer enn den du linker til. Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Espen C Svart 22.April.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.April.2007 (redigert) PS - skal du først bytte potte, ikke kjøp den der. VETUS har en annen modell, som virkelig er å anbefale. Den er rund som en bøtte, den har vendbare stusser for inn og utløp, den kan vinkles i nær sagt alle retninger, den har drenering for vann ( vinterlagring ); den er i solid plast, og den koster ikke mer enn den du linker til. Suzuki Denne eller? Så akkurat på en lignende motor på Yanmar.no den har en eksosutgang på 51mm dia så jeg har sikkert en for tykk slange jeg får måle litt i morgen. Redigert 22.April.2007 av Espen C (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 22.April.2007 Link til dette innlegget Svart 22.April.2007 Nope. Denne Det geniale er at innløp og utløp kan vinkles og roteres, og hver " halvpart " kan vinkles / roteres i forhold til hverandre. Tror den heter NLP-45 eller NLP 50 elns. Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.