Jump to content

Hvor tykk eksosslange bør man ha

Espen C

Recommended Posts

Jeg satt og tittet på lyddemper for opp til 35 hk motor og ser da at denne skal ha Diam slange: 38 mm :eek: den jeg har er vel bortimot 100 mm (har ikke målt enda) så også denne 13151-10.jpg som har Slange dim.: 40/45/50mm

Jeg syns min båt har en ganske grom lyd men det er vel kanskje ikke så rart vist min slange er alt for kraftig,

bør jeg heller tenke på å bytte den istedet for å sette inn en ekstra lyddemper :confused:

Motoren er en Yanmar 3gmd ca 23 hk tror jeg :smiley:

Redigert av Espen C (see edit history)

Har du 100mm eksosslange har du en alt for stor slange. Er ikke sikker på om du skal ha 50mm eller 38mm; det kan Yanmar sikkert svare på ( evt. noen som har maken motor )

Husk at vannet skal ligge som en " propp " i slangen, og dempe lyden, er slangen alt for stor, virker ikke dette som det skal.

Jeg ville byttet slangen før jeg vaset med en ny potte.

PS - skal du først bytte potte, ikke kjøp den der. VETUS har en annen modell, som virkelig er å anbefale.

Den er rund som en bøtte, den har vendbare stusser for inn og utløp, den kan vinkles i nær sagt alle retninger, den har drenering for vann ( vinterlagring ); den er i solid plast, og den koster ikke mer enn den du linker til.

Suzuki

No boat needed..

Suzuki skrev:
PS - skal du først bytte potte, ikke kjøp den der. VETUS har en annen modell, som virkelig er å anbefale.

Den er rund som en bøtte, den har vendbare stusser for inn og utløp, den kan vinkles i nær sagt alle retninger, den har drenering for vann ( vinterlagring ); den er i solid plast, og den koster ikke mer enn den du linker til.

Suzuki

Denne eller? 21193_auto.jpg

Så akkurat på en lignende motor på Yanmar.no den har en eksosutgang på 51mm dia så jeg har sikkert en for tykk slange jeg får måle litt i morgen.

Redigert av Espen C (see edit history)

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...