Jonts Startet 22.April.2007 Del på Facebook Startet 22.April.2007 Var på leirskole med en klasse på Kragerø maritime leirskole i fjor. Der seilte vi Lærling, og det syntes jeg var meget artig. Kunne tenkt meg en slik en selv til å seile med ungene og på egen hånd. Noen som har tips om hvor jeg kan få kjøpt meg en lærling? Sitér dette innlegget Link to post
Mini Svart 22.April.2007 Del på Facebook Svart 22.April.2007 Har du forsøkt å avertere etter en på Finn.no? Tviler på at den båten blir produsert nå. Sitér dette innlegget Link to post
Pjolter Svart 22.April.2007 Del på Facebook Svart 22.April.2007 (redigert) Har dessverre ingen tips om hvor du får kjøpt en, Men vil si at det er en flott båt til å lære å seile. Den har en tung blykjøl om jeg husker rett, så kullseilig er ikke mulig. Lærte mye seiling i en lærlig og på seilbrett på 80`tallet... Mvh Pjolter Redigert 22.April.2007 av Pjolter (see edit history) Sitér dette innlegget I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter Link to post
Barsk IV Svart 22.April.2007 Del på Facebook Svart 22.April.2007 (redigert) Lærling er ikke lett å finne lenger. Det hender av og til det dukker opp en og annen på Finn.no. Litt info om Lærling fra mitt eget hode: Lengde: 3,75 Bredde: 1,35 Dypgående:0,55 Høyde med mast: ca. 4,80 Skrogvekt: ca. 75 kg. Kjølvekt: Opptil 70 kg. (blyskiver som kan tas ut innvendig i kjølen, sikres med 2 vingemuttere) Rigg/seil: Brøkdel, "bakovervente" sidevant. Rigg monteres/demonteres på 10 min. Båten seiles med selvslående fokk på ca. 1,5 m2 og storseil på ca. 3 m2. Eller med spinnaker på ca. 5 m2. Båten seiles av ofte av 2 barn, men det er plass til 3 mindre barn. kan også seiles alene for et barn med litt erfaring. Eller barn i kombinasjon med 1 voksen. GENIALT for å lære. Lærling er den eneste "jolle" som faktisk har fast kjøl og rigg/seil som en "havseiler" (slik vi kalte det før...) Båten er fylt med isopor og flyter uansett. Originalroret i kryssfiner må ofte byttes etter mange års bruk. Det er vanskelig å feste påhengsmotor på den, her må det improviseres. Mvh. Barsk II (som kanskje ikke hadde seilt i dag om det ikke hadde vært for Lærling 12..!) Redigert 23.April.2007 av Barsk II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 22.April.2007 Del på Facebook Svart 22.April.2007 Det er vell på mange måter en liten Yngling.. Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Jonts Svart 23.April.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.April.2007 Lærling i Nederland På denne siden fant jeg lærlingen. Har sendt de en mail, men man må jo få denne båten til Norge... Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 23.April.2007 Del på Facebook Svart 23.April.2007 Den har en tung blykjøl om jeg husker rett, ..... Nja, det den har er fire/fem båtformede "vekter" som legges/settes ned i "kjølsvinet>" (se annen tråd om kjølsvin!) eller inni kjølens hulrom, og under dørken, om du vil. Når disse er tatt ut så veier ikke båten mere enn at man skal kunne ha den på taket av en bil. Veldig artig opplæringsbåt med storseil, forseil og til og med spinnaker. Hvor man får kjøpt den? Ikke noe annet forslag enn å så alle steder hvor båter selges og kanskje sette inn en annonse selv også! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Seilaren Svart 2.Mai.2007 Del på Facebook Svart 2.Mai.2007 Billig Lærling kom ut for salg på finn i dag... Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
La Digue Svart 2.Mai.2007 Del på Facebook Svart 2.Mai.2007 Billig Lærling kom ut for salg på finn i dag... Løp og kjøp! Eller ta bilen. Et generelt tips når man skal ha tak i spesielle ting, er å registrere deg på Finn.no. Så setter du opp en agent som sender epost hver gang det legges inn en annonse som passer til ditt søke-kriterium. Problemet er selvfølgelig at det kan gå måneder før det blir treff. Sitér dette innlegget Alle båter har sin egen sjarm - man må bare bruke litt fantasi for å finne den! Link to post
esg022 Svart 24.Mai.2007 Del på Facebook Svart 24.Mai.2007 Jeg har en fin lærling i kjempegod stand til salgs for 15.000, ligger i Risør. Ta kontakt på esg022@mailbox.uit.no, eller ring 37151514 for info, Hilsen Erlend Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.