880 Startet 22.April.2007 Del på Facebook Startet 22.April.2007 Etter salg av Fjord Cruiseren var meningen å ligge på le i et år eller så. Men allerede noen dager etter salget av gamlebåten var ordnet begynte det å krible.. Ikke bare hos meg men admiralen maste også. Båtannonser ble saumfart døgnet rundt, båtmessen i Bergen ble besøkt, mye fint og dyrt å se. Hadde trodd at jeg ville havne på en lukket båt, men fant ikke noe i prisleiet vi valgte å ligge oss i uten å ende opp med en eldre båt. Noen av kravene var nesten ny eller ny båt, min marsj fart 20 knop +++, deiesel, helst aksel men ikke et must. Egen kabin til ungene og salong m/soveplass under dekk, god plass rundt motor og tekniske installasjoner. Valget ble en Selby 880 med Yanmar BY260Z med Bravo3X drev. Egentlig ikke noe sjokk på oss da vi har hatt sansen for denne i lang tid. Lettdreven båt med gode sjøegenskaper. Er bygget hos lokal båtbygger som har rykte på seg for solid håndtverk. Selv om motoren er nyutviklet er Yanmar kjent for sine kvaliteter, minimalt med vedlikehold på denne. Har ikke reg. reim, hydraulisk vippetøy, seljusterende reim til dynamo/vannpumpe. Lukket system for veivhuslifting. Hadde som plan å velge "kjøreklar" versjon slik at trearbeidet kunne gjøres selv. Er ikke helt ukjent med dette. Valget ble allikevell ferdig innredning. Må selv gjøre innkjøp av teknisk utstyr og montering av dette samt puter og div. Har fått spørsmål flere ganger om hvorfor vi valgte kalesjebåt igjen, med tanke på været her vest. Hadde vært toppers med lukket båt men prisen hadde nok krøpet oppover en del med de krav vi hadde satt oss. Vi har hatt kalesjebåt i over 10 år og egentelig ikke hatt noe alvorlige problemer så vi så ikke dette som noe problem. Båten står for tiden i støpeformen for montering av innerlinere, blir levert i Juli så noen ferie med denne blir det ikke i år, regner med å ha den utrustet til neste sesong. Vil nok bli brukt i år, men kun til dags/helgeturer. Gleder meg som en liten unge på å ta fatt i det som skal gjøre, ventetid er noe herk.... Vil nok komme med spørsmå til dere om valg av utstyr etter som valgene av dette presser på. Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
Karavoli Svart 22.April.2007 Del på Facebook Svart 22.April.2007 Gratulerer Sitér dette innlegget Link to post
"Mathilde" Svart 22.April.2007 Del på Facebook Svart 22.April.2007 Gratulerer så mye bmo. Dette blir spennende. Sitér dette innlegget Link to post
Pjolter Svart 22.April.2007 Del på Facebook Svart 22.April.2007 Grattis med flott valg av båt. ( Selv om det ikke er en Fjord da ) Mvh Pjolter Sitér dette innlegget I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter Link to post
880 Svart 22.April.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.April.2007 Grattis med flott valg av båt. ( Selv om det ikke er en Fjord da ) Mvh Pjolter Nye eier av Fjorden er i "himmelriket". Selv om båten er 30 år gammel. Etter noen telefoner virker det som om han er kjempefornøyd. Fjord hadde ikke noe som passet familiens krav. Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
Skipper Worse Svart 22.April.2007 Del på Facebook Svart 22.April.2007 Gratulerer!! Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
olpi Svart 22.April.2007 Del på Facebook Svart 22.April.2007 (redigert) Gratulerer med ny båt. Selby har vel et meget godt skrog. ? Blir spennende å høre om erfaringene dine med Nye Yanmar... . Redigert 23.April.2007 av OLPI (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Tommy R Svart 22.April.2007 Del på Facebook Svart 22.April.2007 Gratis med ny båt, har sett litt på Selby sjølv. Fin skute Sitér dette innlegget Link to post
880 Svart 23.April.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.April.2007 1. spørsmål. Er blitt tilbudt Jabasco el. toalett til ca 7 lapper. Er det fornuftigt valg kontra et fra Maritim til 2.5 lapper. Eller er det andre alternativer som er ok og ikke koster allverden... Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
Victora III Svart 23.April.2007 Del på Facebook Svart 23.April.2007 Gratis med ny båt, har sett litt på Selby sjølv.Fin skute Gratis er den vel neppe men en veldig bra båt er det Grattis og nyt hver dag i den når den kommer! Sitér dette innlegget Link to post
sivne Svart 23.April.2007 Del på Facebook Svart 23.April.2007 Gratulerer med ny båt!! Sitér dette innlegget Lykken i livet er å gjøre det man elsker å gjøre, ikke prestisjen man oppnår og summen penger man har i banken. http://severines.blogspot.com/ Link to post
KOB Svart 23.April.2007 Del på Facebook Svart 23.April.2007 Slenger meg på med gratulasjoner (blir mange i disse tider....). Mener jeg leste en test av Selby 880 i Båtmagasinet (eller Båtliv) for 2-3 år siden, og at den fikk rimelig god omtale. Ellers er vel dette en av de mindre og ikke så veldig kjente produsentene som lager gode båter som gir mye for pengene. Lykke til med nyervervelsen. Håper du får en fin båtsommer Sitér dette innlegget Hilsen KOB, Nimbus Nova 35 Link to post
Jon-Kåre Svart 23.April.2007 Del på Facebook Svart 23.April.2007 Tror den ble testet i BM så langt tilbake som 2003, mener det negative som blke nevnt var manglende sofa bake til fordel for sportsfiske og dykking. Gratulere med en plastbåt til og med jeg må innrømme er fin Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
GOE Svart 23.April.2007 Del på Facebook Svart 23.April.2007 Mener jeg leste en test av Selby 880 i Båtmagasinet (eller Båtliv) for 2-3 år siden, og at den fikk rimelig god omtale. Gratulerer med en flott båt. Testen fra båtmagasinet ligger her. Sitér dette innlegget Aldri en dag uten båt. Medlem KNBF. NSSR. Båten reg. i Skipsregisteret og Småbåtregisteret Link to post
JanB Svart 23.April.2007 Del på Facebook Svart 23.April.2007 Gratulerer med ny båt og lukke til! Når det gjeld toalett-spørsmålet så har eg hatt både Jabasco og TMC i mine båtar. Ut frå mi erfaring er ikkje Jabasco noko betre enn andre (men det gjeld manuelle toalett, - elektriske har eg ikkje prøvd). Sitér dette innlegget Blogg: Livet i ein Nauticat 33 Link to post
880 Svart 16.Mai.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Mai.2007 Her er det en liten billedserie på prosjektet... Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
skibsplast ohoi Svart 17.Mai.2007 Del på Facebook Svart 17.Mai.2007 Grattulere med ny båt. Flotte bilder fra byggingen, skjønner godt at du koser deg med dette. Også får du jo litt av et skrytealbum å ha liggende i båten. Sitér dette innlegget River 350 med 10 hk mercury Suzumar 320 med 6 hk Suzuki Motor stjålet. Link to post
Høvdingen Svart 17.Mai.2007 Del på Facebook Svart 17.Mai.2007 Flott bildeserie! Sitér dette innlegget Link to post
880 Svart 28.Mai.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Mai.2007 Så er ennu en dag unnagort med nyebåten, ble kun en dag i pinsen. Men når jeg ankom stod motoren der klar for utsjekk.. Her kommer flere bilder, fra dagens økt.. Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
Jon-Kåre Svart 28.Mai.2007 Del på Facebook Svart 28.Mai.2007 Kanon båt blir det Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
880 Svart 1.Juni.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Juni.2007 En ny dag er tilbrakt med bygging av ny båt. Nå er ting begynt å ta form. Skroget er tatt ut av formen og overbygget satt på. Bilder her. Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
Jon-Kåre Svart 1.Juni.2007 Del på Facebook Svart 1.Juni.2007 Sitter lotton inne imorgen så vet jeg hva jeg velger Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
880 Svart 14.Juni.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Juni.2007 Noen nye bilder. Har ikke hatt så mye tid som ønsket til nye båten, men det siger på fremover.. Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
Jon-Kåre Svart 14.Juni.2007 Del på Facebook Svart 14.Juni.2007 Som jeg sa i innlegg 22 sitter lotton inne så vet jeg hva jeg velger Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
asunde Svart 14.Juni.2007 Del på Facebook Svart 14.Juni.2007 Hei 880 kjempebåt, det var en slik jeg ønsket meg, men pga. penger endte jeg opp med en Selby 27 med samme innvendig løsning som på de nye. Vet du om der er noen på selby fabrikken om lørdagen? Lurer på å ta en tur bortom. Hilsen Arild Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.