tom-ass Startet 22.April.2007 Link til dette innlegget Startet 22.April.2007 Hei. Jeg har som kjent her på BP nå, kjøpt en 86 mod Sollux 24 foter. Orginalt (tror jeg) kommer disse båtene med tre sitteplasser i kjøreretningen. En stol og en sofa. (søk sollux på finn og se selv). Jeg har sjekka på 5-6 nettbutikker, men ingen kan levere disse i den størrelsen som Solluxen har disponibelt. Maks lengde på alle setene er 115 cm. Noen som har noen tips hvor jeg kan søke for å finne slike seter? Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
Espen C Svart 22.April.2007 Link til dette innlegget Svart 22.April.2007 Vist du ikke finner moe du kan bruke så kan du vel få trekt om de originale setene vist du har dem. Sitér dette innlegget Link to post
evenR4u Svart 23.April.2007 Link til dette innlegget Svart 23.April.2007 Hei Gratulerer med flott båt. Jeg har sjekket "overalt" da mine stoler (2+1) har noen hull og er dels nedsittet og jeg tenkte at nye kunne være like greit som rep. Har ikke funnet noen std seter som passer som 2-seter på den plassen som er til rådighet. Hvis du har setene må du nok regne med å reparere. Hvis du ikke har setene så er det ikke akkurat rocket-science for en for en salmaker å lage nye seter. Men, det koster vel litt. evenR4u Sitér dette innlegget evenR4u • Som en virvelvind i 8 knop. Link to post
GOE Svart 23.April.2007 Link til dette innlegget Svart 23.April.2007 Ta kontakt med Sollux AS og hør med dem. På min Sollux som er noe nyere er det Jens Sagen AS som har produsert stoler/puter. Sitér dette innlegget Aldri en dag uten båt. Medlem KNBF. NSSR. Båten reg. i Skipsregisteret og Småbåtregisteret Link to post
Javi Svart 23.April.2007 Link til dette innlegget Svart 23.April.2007 (redigert) Hei tom-ass! Har du sjekket hos Maritim? På denne siden finnes masse stoler både enkle og doble. De leverer også metervare i samme farger som stolene for omtrekking av de andre putene i båten. Gratulere med et fornuftig båtvalg Redigert 23.April.2007 av Javi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
sol Svart 23.April.2007 Link til dette innlegget Svart 23.April.2007 Hei.Samme båt som deg.Fornøyd med den. Hadde også tenkt å bytte stol og sofa,men har heller ikke funnet noen 2 setere som er smale nok. De minste jeg har sett er 90cm.men jeg bare plass til 75cm ,som den gamle er. Maritim har ikke denne bredden. Si fra hvis du kommer over noe da Hvordan motor har du forresten?? Sitér dette innlegget Link to post
tom-ass Svart 23.April.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.April.2007 Vist du ikke finner moe du kan bruke så kan du vel få trekt om de originale setene vist du har dem. Har desverre ikke dem! Ta kontakt med Sollux AS og hør med dem.På min Sollux som er noe nyere er det Jens Sagen AS som har produsert stoler/puter. Sender mail nå! :) Hei tom-ass!Har du sjekket hos Maritim? På denne siden finnes masse stoler både enkle og doble. De leverer også metervare i samme farger som stolene for omtrekking av de andre putene i båten. Gratulere med et fornuftig båtvalg De er for store! Hei.Samme båt som deg.Fornøyd med den. Hadde også tenkt å bytte stol og sofa,men har heller ikke funnet noen 2 setere som er smale nok. De minste jeg har sett er 90cm.men jeg bare plass til 75cm ,som den gamle er. Maritim har ikke denne bredden. Si fra hvis du kommer over noe da Hvordan motor har du forresten?? Motor er Volvo Penta 25 HK, er redd det er liten motor jeg da... Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
Javi Svart 23.April.2007 Link til dette innlegget Svart 23.April.2007 Motor er Volvo Penta 25 HK, er redd det er liten motor jeg da... Jeg mener Sollux 24 opprinnelig ble levert med en 33 hk tresylindret diesel. Jeg hadde en 72 hk Mercedes diesel i min gamle Sollux. selv om dette var en forholdsvis stor motor vant vi ikke noe særlig fart. Ved fullt gasspådrag grov båten seg noe ned i hekken, men vi marsjet fint på lavere turtall. Jeg tror 25 hk vil fungere utmerket. Sitér dette innlegget Link to post
tom-ass Svart 23.April.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.April.2007 Ja, vi får se da, skal mest sannsynlig sjøsette båten i uke 19 eller 20! Skal ha den på Storsjøen! Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
sol Svart 24.April.2007 Link til dette innlegget Svart 24.April.2007 Går helt sikkert greit med 25hk.Tipper du får mellom 7 og 8 knop. Min båt har Yanmar 33hk og gjør ca 9 knop,så det er ikke store forskjellen. Har en jeg kjenner som byttet til 2 enkle stoler.kanskje det er greit?? Sitér dette innlegget Link to post
tom-ass Svart 12.Oktober.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2007 For å sluttføre denne tråden da, så har jeg sendt mail (2 stk) til sollux, uten å få svar! Det er dårlig synes jeg.... Det ble 2 enkle seter i stede for sofa! Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
sol Svart 27.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2008 Løfter frem denne tråden igjen,da jeg har tenkt å kjøpe nye båtstoler Er altså på jakt etter en enkel stol og en dobbel.Problemert er at bredden på den doble jeg har nå er bare 75cm hvis jeg kjøper en ny på 90cm vil den stikke ca 15 cm utenfor på den ene siden Virker ikke som noen lager stol med bredde 75cm Sitér dette innlegget Link to post
tom-ass Svart 27.Februar.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2008 Jeg ga opp å skaffe meg denne sofaen, og endte med å kjøpe 2 av denne. Men har du den gamle sofaen, så trekk den om! Thomas Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
Thorlyn Svart 27.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2008 http://www.multisom.no/ Dette er leverandøren til solux idag Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
sol Svart 28.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2008 Takk for innspill.Har sent en mail til multisom Har ikke lyst på 2 enkle stoler.Selvfølgelig mulig å trekke om de jeg har,men hvis jeg skal sette det bort til noen,blir det nok temmelig dyrt Skal måle i båten i dag om jeg har plass til en dobbel på 80cm,selv om den vil stikke litt utenfor Sitér dette innlegget Link to post
tom-ass Svart 28.Februar.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2008 Fortell hvordan det går da sola! Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
Oteren Svart 28.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2008 Jeg må si at tre seter i fartsretningen er en av mange geniale momenter med Sollux'en. Satt stor pris på det når vi hadde Sollux 24' i 24 år. Sitér dette innlegget Link to post
sol Svart 29.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 29.Februar.2008 Hei Folkens Har svar fra fra Multisøm at de lager stoler i alle størrelser Så før vi se hvor dyrt det blir.Har spurt om pris Sitér dette innlegget Link to post
edo Svart 29.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 29.Februar.2008 (redigert) Da jeg hadde sollux trekte jeg om mine i blått og offwhite sammen med bakputene, ble kjempebra!! Se vedlagte bilder Redigert 29.Februar.2008 av edo (see edit history) Sitér dette innlegget Sollux 24 AC Scand Baltic 29 Scand 360SE Link to post
sol Svart 1.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2008 Det var jo kjempefint.Gjorde du detselv eller brukte du et firma? Sitér dette innlegget Link to post
edo Svart 1.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2008 Nei, det ble gjort i Arendal av en dame som driver en butikk som heter Carmen, hun har sydd mye båtputer og gardiner for oss, rimlig og flink. Sitér dette innlegget Sollux 24 AC Scand Baltic 29 Scand 360SE Link to post
sol Svart 2.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2008 Noen som vet om noen som trekker om stoler på østlandet? Tenker ikke først å fremst på kjente firmaer(dyrt!)men private som tar på seg en slik jobb med stoler og puter Sitér dette innlegget Link to post
sol Svart 3.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2008 Fant ut at hun som har sydd over kalesjen min også trekker om stoler og puter. bare så synd at hun ikke har tid før til høsten.Er takknemlig for tips om andre som kan ta jobben med å trekke om 2 stoler og 3 løse puter Sitér dette innlegget Link to post
AtleL Svart 3.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2008 Jeg trakk om noen puter hos Tennøy Møbel i Askim i fjor. De kunne ta det relativt raskt og resultatet ble ihvertfall jeg fornøyd med. Sitér dette innlegget Link to post
sol Svart 3.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2008 Takk .skal sjekke opp dem Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.