Jump to content

Båtstoler til Sollux24

tom-ass

Recommended Posts

Hei. Jeg har som kjent her på BP nå, kjøpt en 86 mod Sollux 24 foter. Orginalt (tror jeg) kommer disse båtene med tre sitteplasser i kjøreretningen. En stol og en sofa. (søk sollux på finn og se selv).

Jeg har sjekka på 5-6 nettbutikker, men ingen kan levere disse i den størrelsen som Solluxen har disponibelt. Maks lengde på alle setene er 115 cm.

Noen som har noen tips hvor jeg kan søke for å finne slike seter?

Bygdetulling med båtførerbevis!

Hei

Gratulerer med flott båt.

Jeg har sjekket "overalt" da mine stoler (2+1) har noen hull og er dels nedsittet og jeg tenkte at nye kunne være like greit som rep. Har ikke funnet noen std seter som passer som 2-seter på den plassen som er til rådighet.

Hvis du har setene må du nok regne med å reparere. Hvis du ikke har setene så er det ikke akkurat rocket-science for en for en salmaker å lage nye seter. Men, det koster vel litt.

evenR4u

evenR4u • Som en virvelvind i 8 knop.

Vist du ikke finner moe du kan bruke så kan du vel få trekt om de originale setene vist du har dem.

Har desverre ikke dem!

Ta kontakt med Sollux AS og hør med dem.

På min Sollux som er noe nyere er det Jens Sagen AS som har produsert

stoler/puter.

Sender mail nå! :)

Hei tom-ass!

Har du sjekket hos Maritim? På denne siden finnes masse stoler både enkle og doble.

De leverer også metervare i samme farger som stolene for omtrekking av de andre putene i båten.

Gratulere med et fornuftig båtvalg :cheers:

De er for store!

:sailing:

Hei.Samme båt som deg.Fornøyd med den.

Hadde også tenkt å bytte stol og sofa,men har heller ikke funnet noen 2 setere som er smale nok.

De minste jeg har sett er 90cm.men jeg bare plass til 75cm ,som den gamle er.

Maritim har ikke denne bredden.

Si fra hvis du kommer over noe da :seeya:

Hvordan motor har du forresten??

Motor er Volvo Penta 25 HK, er redd det er liten motor jeg da...

Bygdetulling med båtførerbevis!

Motor er Volvo Penta 25 HK, er redd det er liten motor jeg da...

Jeg mener Sollux 24 opprinnelig ble levert med en 33 hk tresylindret diesel. Jeg hadde en 72 hk Mercedes diesel i min gamle Sollux. selv om dette var en forholdsvis stor motor vant vi ikke noe særlig fart. Ved fullt gasspådrag grov båten seg noe ned i hekken, men vi marsjet fint på lavere turtall.

Jeg tror 25 hk vil fungere utmerket.

• 5 måneder senere...
  • 4 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...