Jump to content

tv 220V/12V?

eysteind

Recommended Posts

Først - har du lest igjennom det som finnes i kategorioversikten under kategoriene PC og TV? Det står etter hvert ganske mye om emnet der.

Hvor mye strøm det enkelt apparatet trekker, varierer og må nesten sjekkes ut i hvert enkelt tilfelle. Jeg driver jo og suller med det samme og har satset på bærbar PC m/tilbehør for å se TV. Jeg forsket en god del på TV'er og, mener å huske at den mest effektsnåle TV'n var en Grundig Davio eller noe slik (Type står i en av trådene i kategorioversikten) som dro 34-36W. Hvis du går ut fra 36W, vil dette si 3A. I tillegg får du det som inverteren suger til seg. Satser du på bærbar PC, kommer du unna med mindre forbruk. De bærbare er jo bygget for å være strømsnåle. F.eks. den jeg fikk tak i drar maks. 2,4A. En USB TV tuner får du tak i for en billig penge - og vips har du TV. I tillegg får du mulighet til å bruke den som kartplotter. Har du ikke bærbar, får du tak i det rimelig på www.hardware.no eller www.qxl.no. Sats på en som er litt under det som er opplest og vedtatt er minimum til annet bruk - dvs inntil 300MHz, så er det enkelt å få tak i en rimelig. Da bør det ikke være vanskelig å finne en til maks. 2000,-, hvis du tar tiden til hjelp. Sikter du høyere i ytelse, er det vanskelig å få tak i en til en bra pris. Brukte bærbar er overpriset til de grader. Likevel er dette mer enn nok til å dra rundt en USB tuner og et kartplotter program. Jeg driver ennå og samler duppeditter til opplegget mitt, men når alt er klart - sannsynligvis like over nyttår, tenkte jeg å poste et utfyllende innlegg med erfaringer og valg av hardware.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...