Fred Startet 24.April.2007 Del på Facebook Startet 24.April.2007 Noen som har bestilt noe av disse? hvordan fungerer det med å bestille fra disse når man er bosatt i Norge? går vinninga opp i spinninga? Blir det toll og avgifter når de sender pr brev? tusen takk Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 24.April.2007 Del på Facebook Svart 24.April.2007 Ingen toll, men moms hvis beløpet er på over 200,- (litt usikker på hvor beløpsgrensa går) Et alternativ er å bestille til poste restanse Strømstad Postkontor, å så reise ned å plukke opp selv. Fribeløpet for ting du kjøper i utlandet og bringer med deg er 5-6000,-. Enda en mulighet hvis det er VP deler det gjelder er å bestille via Axelson VP service i Strømstad. Også da må du reise ned å hente selv hvis du vil slippe unna norsk moms. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Sebaldus Svart 24.April.2007 Del på Facebook Svart 24.April.2007 Drevia trekker fra svensk moms om de sener i oppkrav men da må du betale noe gebyr. De kan også belaste kortet ditt men da må du betale svensk moms + norsk moms. Den svenske momsen får du igjen fra Drevia ved å fakse de kvittering på betalt norsk. Dette tar dog tid. Tok måneder før jeg fikk igjen sist jeg kjøpe noe derfra. Har og sendt meg feil varer to ganger og det er jo litt dumt når det er fra utlandet. Ikke lett å returnere eller får en del ekstra som de glemte første gang. Da kommer det jo gebyr og greier på denne også. Sitér dette innlegget Link to post
Fenix Svart 24.April.2007 Del på Facebook Svart 24.April.2007 Jeg kjøpte motoren min hos dem, med gode erfaringer. Kjørte ned og hentet den, momset der og så igjen på Svinesund. Fikk svenskemomsen kvikt tilbake fra Drevia, men måtte vente en god stund på moms-på-momsen fra tollvesenet. Sitér dette innlegget Link to post
Fred Svart 24.April.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.April.2007 Okey.. da er det vel enklest å svippe nedom de da.. prøve å få til en kombinasjonstur :) business & pleasure. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.