Jump to content

forarbeid for bunnstoff

olavhm

Recommended Posts

Nå er båten (albin vega) strippet helt ned til gelcoat med sandpapir og skrape ( en skikkelig kjip jobb). Desverre ser jeg at det enkelte steder ikke er noe gelcoat, men åpne områder med glassfiber. Skal disse behandles med noe?, og i så fall hva?, før jeg begynner med primer og bunnstoff? Takker for innspill!

Olav

Det er ingen grunn til å bruke epoxysparkel på ett polyester skrog. Epoxysparkel er også mange ganger dyrerer og knallhard å slipe.

Det er grunningen man smører utenpå som hindrer at vann trenger inn i laminatet.

At man må bruke epoxysparkel er en myte som holdes i live av produsentene... :smiley:

Det spørs jo litt hvordan disse sårene ser ut. Hvis du skal fylle ut og sparkle så det blir helt strøkent, så blir det mere jobb. Da ville jeg ha lagt på glassfiber-sparkel først, men denne er jo ikke tett , så jeg ville allikevel malt på et lag med epox etterpå...

Jeg har også gjort den samme jobben.

Jeg fikk beskjed om at stålplast holdt i massevis, så jeg smørte på dette, jevna det ut, og har nå smørt på 2 lag med 2 komp. epoxy primer. Burde jeg smøre på litt mer der hullene var?

2 lag bunnstoff kommer etterhvert været blir bra.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...