olavhm Startet 25.April.2007 Del på Facebook Startet 25.April.2007 Nå er båten (albin vega) strippet helt ned til gelcoat med sandpapir og skrape ( en skikkelig kjip jobb). Desverre ser jeg at det enkelte steder ikke er noe gelcoat, men åpne områder med glassfiber. Skal disse behandles med noe?, og i så fall hva?, før jeg begynner med primer og bunnstoff? Takker for innspill! Olav Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 25.April.2007 Del på Facebook Svart 25.April.2007 (redigert) Du bør ha på epoxy sparkel før du legger på primeren ! (2-komponent gjennomsiktig) Kun der du er nede på glassfiberen, da ! Jeg la på 5 lag med 2-komponent primer etterpå ! Produsentene garanterer tetthet ved 5-6 lag ! Gratulerer med ferdig skrape-jobb Redigert 25.April.2007 av Worry (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
olavhm Svart 25.April.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.April.2007 Antar det er polyester glassfiber som er brukt i båten - hvordan blir det å ta epoxy utenpå dette? olav Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 25.April.2007 Del på Facebook Svart 25.April.2007 Det er ingen grunn til å bruke epoxysparkel på ett polyester skrog. Epoxysparkel er også mange ganger dyrerer og knallhard å slipe. Det er grunningen man smører utenpå som hindrer at vann trenger inn i laminatet. At man må bruke epoxysparkel er en myte som holdes i live av produsentene... Sitér dette innlegget Link to post
tomeriks Svart 25.April.2007 Del på Facebook Svart 25.April.2007 Mener du med dette at feks glassfibersparkel holder?? Jeg er også litt skeptisk til epoxysparkel.. Synes det er uforholdsmessig dyrt.. Og for en drittjobb å slipe.. Jeg skal også legge 5 lag med antipest, så det bør vel holde tett.. Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 25.April.2007 Del på Facebook Svart 25.April.2007 Det spørs jo litt hvordan disse sårene ser ut. Hvis du skal fylle ut og sparkle så det blir helt strøkent, så blir det mere jobb. Da ville jeg ha lagt på glassfiber-sparkel først, men denne er jo ikke tett , så jeg ville allikevel malt på et lag med epox etterpå... Sitér dette innlegget Link to post
Patnyg Svart 25.April.2007 Del på Facebook Svart 25.April.2007 Jeg har også gjort den samme jobben. Jeg fikk beskjed om at stålplast holdt i massevis, så jeg smørte på dette, jevna det ut, og har nå smørt på 2 lag med 2 komp. epoxy primer. Burde jeg smøre på litt mer der hullene var? 2 lag bunnstoff kommer etterhvert været blir bra. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.