gundersen Startet 25.April.2007 Link til dette innlegget Startet 25.April.2007 Har akkurat skaffet meg bærbar pc med C-map kartprogram. Har noen erfaring om hvilken inverter som er brukbar til dette? Skal den ha ren sinus eller holder det med modifisert sinus? Hvor mange watt bruker ca. en bærbar pc? Den skal kobles til 12 v anlegg i båten. Sitér dette innlegget Link to post
fjordbuss Svart 25.April.2007 Link til dette innlegget Svart 25.April.2007 Ingen vits i å vekselrette for så å likerette...... Kjøp en omformer fra 12V DC med justerbar utgang 14-ca 20V DC og juster denne til den spenning Pc skal ha. Billig, og bruker mindre strøm. Sitér dette innlegget Har konvertert, Bavaria 39 cruiser. Link to post
Espen C Svart 25.April.2007 Link til dette innlegget Svart 25.April.2007 Hei du må nesten se på din pc eller strømforsyningen til denne for å finne ut hvor mye strøm den skal ha, vist det sitter en omformer på din 220v ledning så står det sikkert på denne f.eks 19v innput. Du får kjøpt billige og greie 12 omformere på f.eks Clas Ollson som er regulerbare. Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 25.April.2007 Link til dette innlegget Svart 25.April.2007 (redigert) Jeg kan skaffe AC, DC og batteri til alle merker ! HP/Compaq, Packard Bell, Fujitsu-Siemens, IBM, Dell, Toshiba m.fl. Originalt og 3. parts ! Hvilken modell har du ? Selger også inverter 150 watt til 348,- + frakt. jeg har mail; stig@eet.no Fordelen med en inverter er at du kan bruke den til alle laptops, TV, dvd, mobiladere, playstation mm. Den trekker kun 8% av strømmen du belaster den med ! Dvs. trekker laptopen 65 watt, så drar inverteren 69 watt ! (dette er lite) God kvalitet ! Redigert 25.April.2007 av Worry (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bergen dørk Svart 25.April.2007 Link til dette innlegget Svart 25.April.2007 Jeg har nettopp anskaffert en inverter fra Biltema etter å ha konferert litt med en elektriker. En bærbar PC trekker ca 60 W og inverteren bør da levere minst det dobbelte av dette. Se på denne. Virker stabilt og OK for min del sålangt. mvh Bergen Dørk Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
fjordbuss Svart 25.April.2007 Link til dette innlegget Svart 25.April.2007 Har selv både omformer og inverter ombord, foretrekker omformeren med 19V rett i pc. Fordelen med inverteren er at ved å bruke den, så har du muligheten til å varme beina på omformeren til Pc...... Sitér dette innlegget Har konvertert, Bavaria 39 cruiser. Link to post
Worry II Svart 25.April.2007 Link til dette innlegget Svart 25.April.2007 Det dumme med Biltema sin er kjølevifta ! Den støyer ! Den jeg selger er mindre og uten vifte (lydløs). Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.