Jump to content

Monterte flaps på Fram 25 (snekke)


enter4u

Recommended Posts

Heeeelt klart :lol: :lol:

 

 

To kompiser har sagt til meg at vi må "youtube" noen ofre til neste sommer.

 

Lover at det skal bli gjort, og delt med dere! :lol:

Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knop

Nå: Båtløs - Kjører Bobil... 

Link to post
Share on other sites

  • 2 måneder senere...
  • 1 måned senere...
Og jeg skal prøve å dra vanski til sommeren :lol:

 

Kompis av meg har vannski, og er flink til å stå på de, han skal henge etter båten min til sommernen, og Ulv_1 (aka youtubespesialisten) skal filme.

 

Blir nok et latterlig syn... :lol:

 

Blir ingen flaps på min snekke, i hvert fall ikke i år.

Har for mye å gjøre med den. Skal være glad jeg får gjort alt som står på lista... (se link i signatur, erfaringsdatabase)

Skulle det blitt noe ville jeg hatt justerbare trimplan, pga dersom vi er skjevt lastet er dette litt ekkelt i høy fart, uten å kunne korrigere litt. Så i min båts tilfelle kommer hydr. trimplan før baugpropell.

Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knop

Nå: Båtløs - Kjører Bobil... 

Link to post
Share on other sites

Han samme kompisen har stått etter snekke før (23,5 fot med 55hk) og kommet fint opp. Er visst lett å stå i 10 knop, det vanskelige er å holde balansen og komme opp av vannet dersom man har treg akselerasjon.

Redigert av Kodvaag (see edit history)

Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knop

Nå: Båtløs - Kjører Bobil... 

Link to post
Share on other sites

  • 3 år senere...

Ja i fjor hadde jeg 2,5-3 meter bølger utafor Ferder fyr. DET var i meste laget for balja syntes mine passasjerer :pray: . Men det gikk bra. Skulle til Kragerø, men fikk beskjed om å snu. Folk hang over rekka og spydde. Så da var det å snu da. Jøss som det blåste. Kjørte i motbølger retning sør-vest og skulle nordover igjen. Da ble det fart på fram'en. Hekken ble løftet av bølgene, men baugen gravde seg overraskende ikke ned i bølgedalene. Så på plotteren etterpå at jeg hadde en hastighet på max 13 knop, og hadde turtall som tilsa 7 knop på flatt vann. Så ja. Fort gikk det nordover, og spennende var det :lol:

Redigert av enter4u (see edit history)
Link to post
Share on other sites

:thumbsup: :thumbsup: Spørs om jeg ikke får gjøre det samme som deg, takk for fine bilder så vi alle kan se

bare klare og finne ut av kjølinga på bmc min først.. også alt elektrisk.. og alt av vann.. og kalesjen :wink: Artig med hobby, bare få ferdig dette motor styret først så jeg veit den er brukanes :lol:

Kjekt og kunne marsje 1-2 knop høyere. Men det står langt ned på Å GJØRE lista mi.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...