Knoxx Startet 26.April.2007 Del på Facebook Startet 26.April.2007 Har sett litt på en båt som jeg vurderer å kjøpe. Prisen på denne er 95.000kr. Så er det sånn at Elcon og sikkert fler krever 50% egenkapital ved privat båtkjøp, så da ryker alle feriepenger + litt til, derfor blir det lite aktuelt... Gjelder 50% egenkapital ved privatkjøp alle banker? Takker for tips.. Sitér dette innlegget Link to post
GeirT Svart 26.April.2007 Del på Facebook Svart 26.April.2007 Gjelder 50% egenkapital ved privatkjøp alle banker? Takker for tips.. Hva banker kan tilby avhenger av låntakerens øvrige gjeld, betalingsevne og kundeforhold. Eneste måten å finne det ut på - er å spør i banken. Såvidt meg bekjent er det ikke noe entydig fasit på dette. Geir Sitér dette innlegget Geir Link to post
Sydvesten Svart 26.April.2007 Del på Facebook Svart 26.April.2007 Med et såpass lite beløp som inntill 100000 kroner for båtkjøp så hadde jeg nok kontaktet den lokale banken min og bett om et lite lønnskontorlån uten noen sikkerhet annet enn mitt blide ansikt Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
jandrea Svart 26.April.2007 Del på Facebook Svart 26.April.2007 Jeg ville økt huslånet mitt med 100000. Og gått litt opp i nedbetalingbeløpet. Med sikkerhet i huset får man den beste renta. Sitér dette innlegget Medlem i RS. Har båtførerbevis fra 1989 Båt: Bavaria 31AC Tidligere: Happy 27 Link to post
Espen C Svart 26.April.2007 Del på Facebook Svart 26.April.2007 Her finner du en test av båtlån. http://www.nettavisen.no/bat/article979033.ece Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 26.April.2007 Del på Facebook Svart 26.April.2007 Eller spurt mor og far om litt hjelp, enten direkte eller via sikkerhet i deres hus? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
tomeriks Svart 26.April.2007 Del på Facebook Svart 26.April.2007 Man kan jo også legge det som ett eget lån med pant i huset med rente til o,5 dårligere enn huslånet. Slik har jeg gjort, med 5 års nedbetalingstid.. Elcon er bare lureri, da de krever 50% sikkerhet, at båten ikke er så så gammel osv.. Vanskelig å få til. Sitér dette innlegget Link to post
Falx Svart 26.April.2007 Del på Facebook Svart 26.April.2007 Snakk med banken, vi har tatt opp lån til båten på leiligheten, og er godt fornøyde med det. Vi fikk ny takst fra et megler-firma, og hadde da muligheten til å "øke" lånet på leiligheten som finasierte båten. Vi er godt fornøyd med den løsningen, ihvertfall. Men det avhenger sikkert hvor mye lån man evt har, og hvilket forhold man har til banken etc. :) Sitér dette innlegget Bavaria Sport 39, 2013 mod. Link to post
Fusebox Svart 26.April.2007 Del på Facebook Svart 26.April.2007 (redigert) Banker er alltid morsomme. Litt stille på jobben i dag, og glaner derfor på www.vg.no... (eller var det Dagblabla ?) Redigert : Det var visst et par postinger over. Er visst litt i dag. Uansett, ser en sammenligning over banker og utlånsrente. Hadde tenkt på å forhåndsbestille et lite lån på omkring 200.000,- så det ligger klart om jeg ternger det til å bytte båt likevel. Så, tar en telefon til banken og "klager" på renten min. Ender opp med at jeg får bedre rente, bedre lån, og et stående beløp som jeg kan ta ut når som helst, nok til å dekke "ny" båten og litt til :-) Det heter Flexilån, og såvidt jeg kunne forstå, ble det ingen endring i forhold til hvordan vårt nåværende banklån/huslån håndteres, bare fordeler. Stort smil i dag :-) Så spørs det om jeg klarer å styre meg for å impulskjøpe ny båt :-) Æhhm, når jeg tenker etter så trenger jeg ikke styre meg. Det er det visst en annen som gjør ... og bra er da heldigvis det Hilsen Kongen av Impulskjøp. PS! Redigert bort den redigerte redigeringen. Redigert 27.April.2007 av Fusebox (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.