Jump to content

Innredningsmaterialer.

jat

Recommended Posts

• 3 år senere...

Bruk av bjørk og eik i båt ?

Etter en mindre lekkasje i båten har teak-finéren blitt svart, og begynt å gå i oppløsning. Lekkasjen er nå forhåpentligvis tettet, og jeg vil gå igang med å lage ny innredning. Synes teak blir litt mørkt i en liten båt, og lurte derfor på å gå over på eik.

Måten jeg har tenkt å lage innredningen blir som følger: "bærende konstruksjon" i bjørkefinér, dekket med eikepanel. Eikepanelet (produktark i PDF) er 6 mm tykt, og er tenkt limt fast til bjørkefinéren.

- Bør jeg være forsiktig med å lime sammen to forskjellige treslag (vridning etc.) ?

- Kan bjørkefinéren og eikepanelet oljes før de limes sammen, eller mister jeg da heft for limet ?

Håper noen kan gi meg litt rettledning hvis det viser seg at jeg er helt på bærtur....

Forresten; takk til alle som holder dette forumet oppe, her står svar på det meste, og gir mye inspirasjon !

Hilsen Kapteinen på Falk

Takk for svar, Henboe og Tebi.

Epoxy høres ut som en god idé til å forsegle endeveden på kryssfinéren der den ligger inntil skroget, så tenker jeg prøver meg på dette.

Så blir det olje tilslutt - hadde en mistanke om dette, det er godt å få det bektreftet.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...