jensgo Startet 27.April.2007 Link til dette innlegget Startet 27.April.2007 Har sett litt på strømopplegget mitt og har planlagt å legge inn uttak for 12v ute i copit til bl.a. lykter. Idag er kjøleskap koblet til socket dc bryteren som også benyttes til div. lading osv. mao. jeg kan ikke lade mobil/gps uten å ha på kjøleskap. Radioen er koblet utenfor hovedstrømbryter for forbruksstrøm. For å rette opp i dette hadde jeg tenkt å installere en ny rad med brytere. Det ser jo greit ut i eksisterende panel da dette er modulbasert og det er en ledig plass hvor det bare er satt inn en tom plate, denne kunne jeg tenke meg å bytte til en plate med 3 brytere. Merket på bryterpanelet er Sufa og svenskprodusert. Båten er en Maxi 33 seilbåt fra 1991. Er det noen som kjenner vet hvor man kan få tak i deler til dette? Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 27.April.2007 Link til dette innlegget Svart 27.April.2007 hej jensgo ser ut som företaget sufa har upphört lite om deras paneler finns her http://www.batteknik.se/SUFA/sufa.html se ang dine kopplinger så vill jag iallafall ha kylskåp/Eberspächer på egna ledninger till batteriet utanför huvudbrytarn...... jag kan då stänge allt när jag lämnar båten o ända ha kylen igang...... Ebern vill jag oxo ha separat den kan bli förstörd om någon kutter huvudströmmen av misstag o Ebern er i gang Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.