kristian Startet 28.April.2007 Del på Facebook Startet 28.April.2007 I nybåten er det 2 stenger i riflet aluminium som holder oppe spisebord og en litt kortere stang som kan senke bordet ned i u-sofaen slik at det blir en solseng. Vel og bra, men de sitter f... så godt fast etter bruk. Hvordan skal man enkelt kunne løsne de fra bordet? Det er ingen mekanisme, bare å dra fra hverandre( i teorien) De er kone i begge ender, og det er aluminiums fester i dørken og i bordplata. Har prøvd med litt grønnsåpe, så gikk det til nød, men det må da være en enklere måte å gjøre dette på? Sitér dette innlegget Link to post
kristian Svart 29.April.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.April.2007 Løfter denne igjen, kan jeg bruke sterin lys å gni på endene? Eller hva med flytende vaselin? Noen må da ha erfaring med pinnebord i båten? Sitér dette innlegget Link to post
roesok Svart 29.April.2007 Del på Facebook Svart 29.April.2007 Tror dette går seg til etter litt bruk, forstod det slik at dette var en ny båt. Dette skal være kompakt og tett for at bordet skal stå stødig og fast. Jeg har en tilsvarende patent og den fungerer greit. Hva med å ha på litt silicon, det er et nyttig slippmiddel. Tror at om du vrir sokkelen litt att og frem en tid så vil det bli litt slakkere og da vil dette gå lettere. Sitér dette innlegget Ingen kan oppdage nye verdenshav om han ikke har mot til å tape kysten av synet. Link to post
kristian Svart 29.April.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.April.2007 Løst Gned det inn med stearinlys, slapp mye lettere nå. Sitér dette innlegget Link to post
Los Endos Svart 5.August.2007 Del på Facebook Svart 5.August.2007 Fungerer stearinlys fortsatt? Jeg har samme båt, og har med meg rørtang og hammer... Litt rart i en ny båt? Sitér dette innlegget Link to post
kristian Svart 5.August.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.August.2007 Ja, det fungerer, bruker av og til silikon til gummi lister på bil, og noen ganger stearin. Blir lettere og lettere å få opp stanga, så det slites vel til litt. Hadde vurdert å kjøpe meg en oljefilter tang i liten dimensjon, men tror ikke jeg trenger det lengre. Sitér dette innlegget Link to post
Los Endos Svart 5.August.2007 Del på Facebook Svart 5.August.2007 Jeg lirket så mye frem og tilbake at alle skruene i bordplata løsnet. Men Herholdt Andersen (der jeg kjøpte båten) fikset det helt greit + slipet ned litt på foten til solsengen. Men fortsatt er det problematisk... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.