KOB Svart 5.Desember.2003 Del på Facebook Svart 5.Desember.2003 I disse tider med mye snakk om å støtte Redningsselskapet kan jeg anbefale Fra seil til vannjet . En flott bok med veldig mange bilder og historier. Komplett oversikt over alle skøyter og ansatte. Veldig mye båthistorie for de som interesserer seg for det. En flott julegave til den båtfrelste. Og så går det jo til en god sak, da Sitér dette innlegget Hilsen KOB, Nimbus Nova 35 Link to post
Sebaldus Svart 6.Desember.2003 Del på Facebook Svart 6.Desember.2003 Dette ble en dyr tråd....ble inspirert til et besøk på amazon for innkjøp av julegaver til meg selv. Får satse på at jeg får noen praktiske tips av boken til å spare inn noe penger på DIY prosjekter! Vil ellers anbefale en havnebok som heter Norwegian Cruising Guide og som fåes hos Amazon. Den er ganske bra og beskriver havner andre bøker hopper over. Artig er det også å se norge (og nordmenn) beskrevet av en utlending! Sitér dette innlegget Link to post
McNeill Svart 6.Desember.2003 Del på Facebook Svart 6.Desember.2003 My Lively Lady - av Sir Alec ROSE SBN 245 59565 1 Denne boken er fantastisk. Utrolig spennende lesing og sterk fortalt! Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 12.Desember.2003 Del på Facebook Svart 12.Desember.2003 Clive Cussler (som kanskje er mest kjent for sine oppdiktede James Bond-aktige ekspedisjoner/eventyr rundt om i verden) har skrevet en interresant bok om vrakleting der han beskriver en mulig fortelling om hendelsene rundt omkring diverse forlis slik de KAN ha foregått og deretter kommer en rimelig detaljert beskrivelse om hvordan han og hans kolleger/kompiser har gått fram for å virkelig finne de aktuelle vrak rundtomkring i større deler av verden. En av Clives hobbyer er nettopp vrakleting og der har også vært en dokumentar på National Geographic på TV om han og hans vrakleting. Boka heter "The Sea Hunters". Anbefales for alle som er interressert i denslags! Ellers er jo Clive Cussler's andre bøker standard lektyre på alle mine ferier....... http://www.cusslermen.com/seahunters.htm Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
Gunga Din Svart 16.Desember.2003 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Desember.2003 Eftersom Ragnar Kvams Jr navn dök upp i en annen tråd så er det vel på sin plass o före upp ett par böcker han skrivet på boklisten! Oppbrudd. Beretningen om en lang sjøreise med Northern Quest (Scanbok 1990) Havet har meg nå (Scanbok 1992). Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Grunna Svart 16.Desember.2003 Del på Facebook Svart 16.Desember.2003 Jeg slutter meg til Gunga med å anbefale Ragnar Kvam Jr. bøker. "Jakten" og "En sjøreise til Sibir" fortsetter ferden fra "Havet har meg nå". Det kan være vanskelig å finne disse på grunn av holdbarhetsdatoen i bokbransjen, men kanskje de dukker opp hos http://www.antikvariat.net/. Ellers er Joshua Slocum "Sailing alone around the world" å finne gratis på http://www.arthur-ransome.org/ar/literary/slocum2.htm. Sitér dette innlegget Mindre langkjølte soloseileres kortere langturklubb Link to post
Gunga Din Svart 18.Desember.2003 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Desember.2003 kom o tenke på denne boken som skall vare en 'knoparnas bibel' Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
carmina Svart 18.Desember.2003 Del på Facebook Svart 18.Desember.2003 Båteierboka av Trygve Nordanger - Dette er ei sjarmerande bok, med massevis av nyttig lesestoff. Imponerande bra, dersom den fortsatt er lik versjonen eg kjøpte for ca 15 år sidan. mvh Sitér dette innlegget Link to post
Amorosa Svart 18.Desember.2003 Del på Facebook Svart 18.Desember.2003 Båteierboka av Trygve Nordanger - Dette er ei sjarmerande bok, med massevis av nyttig lesestoff. Imponerande bra, dersom den fortsatt er lik versjonen eg kjøpte for ca 15 år sidan. mvh Hei. Helt enig med deg om Båteierboka, sitter med utgave 11. Her står det meste. Vil samtidig gjøre en annen bok kjent. "Over grønne sletter og blått hav" av Gabriel Hjønnevåg. For de som er interessert i kanalferie og over noen hav med en motorseiler. Har bestilt til meg selv fra meg selv i julegave. . Vil også nevne boka til Carl Erik Tovås. Svensk bok. "Handbok för kanalfarare". For de med planer om kanalferie skulle disse to bøker være interessant lesning. Kanskje en vakker dag ved :cool:Middelhavet i en Nidelv 26 Sitér dette innlegget Link to post
McNeill Svart 18.Desember.2003 Del på Facebook Svart 18.Desember.2003 Jeg leter og jeg leter, men jeg finner den ikke! Det jeg leter etter er en bok som heter 'Surviving the storm' av Steve Dashew og Linda Dashew. Jeg har søkt på 5-6 boksiter på internett bl.a. amazon, bokkilden og norli uten reslutater. Er det noen som vet hvor jeg kan få tak i denne boken. Jeg har blitt fortalt at den ver veldig god og beskrivende. Handler, som tittlen sier, om hvordan man skal seile og oppføres seg dersom det "værste" skjer ute til sjøs. Takk for all hjelp! Sitér dette innlegget Link to post
KOB Svart 18.Desember.2003 Del på Facebook Svart 18.Desember.2003 Jeg slutter meg til Gunga med å anbefale Ragnar Kvam Jr. bøker. "Jakten" og "En sjøreise til Sibir" fortsetter ferden fra "Havet har meg nå". Det kan være vanskelig å finne disse på grunn av holdbarhetsdatoen i bokbransjen, men kanskje de dukker opp hoshttp://www.antikvariat.net/. Du finner bøkene hans hos Nautisk Forlag, i alle fall de fleste. De har også internettbutikk, så det går greit å bestille. Sitér dette innlegget Hilsen KOB, Nimbus Nova 35 Link to post
Gunga Din Svart 12.Januar.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Januar.2004 Tenkte starte ett nytt emne infør jul :santa:i Bra-Båt-Bøker; en riktigt spænnande bok i seglingsmiljø " KELTISKE RINGEN " av Bjørn Larsson mycket spænnande bok om segling i nordiske o skotske vann, kan verkligen rekommenderas !! Jag fikk en fråga om ISBN-nummer! fann boken i skeppsbiblioteket ombord! den har ISBN 91-7263-005-1 alternativt ISBN 91-7263-286-0 på baksidan boken står det så her; När katamaren 'Sula' seglade in i Dragörs hamn en januarikväll 1990, var hon väntad. Ulf Berntsson såg henne från sin egen båt, 'Rustica' och hjälpte henne in i hamn. När polisen anlände stack skepparen sin loggbok i Ulfs händer. Det var en av de sista sakerna han gjorde i livet. För Ulf var det upptakten till mötet med Den keltiska ringen. Över Nordsjön och i den gåtfulla, skotska skärgården, går en jakt på liv och död efter gåtans lösning, där druidernas tusenåriga arv blir lika viktigt att avslöja som IRA's smugglingsrutter. 'Den keltiska ringen' är en storslagen segelskildring, en spännande thriller som ger en fascinerande inblick i en kultur som har överlevt de flesta andra. http://medlem.spray.se/meppalottan/sidor/d...iskaringen.html http://www.dromresan.com/bocker/larsson.shtml den finns på detta förlaget http://www.panbok.com Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Marø Svart 12.Januar.2004 Del på Facebook Svart 12.Januar.2004 Hei Jibb Jeg fant "Surviving the storm" på Amazon. Følg denne linken: www.amazon.com/exec/obidos/ASIN/0966895231/avsearch-bkasin-20/103-4941527-5152628 Vet ikke om det er den rette, men den heter det samme. Bjørn Sitér dette innlegget Link to post
Marø Svart 12.Januar.2004 Del på Facebook Svart 12.Januar.2004 Hei igjen Jibb Nå tror jeg at jeg fant den rette. Den er av Dashews. Link: http://www.setsail.com/products/sts/sts.html Bjørn Sitér dette innlegget Link to post
McNeill Svart 12.Januar.2004 Del på Facebook Svart 12.Januar.2004 Hei igjen Jibb Nå tror jeg at jeg fant den rette. Den er av Dashews. Link: http://www.setsail.com/products/sts/sts.html Bjørn Kjempe flott! Takk så mye Bjørn, det er den jeg har lett etter lenge. Mvh Alasdair Sitér dette innlegget Link to post
Jonette Svart 12.Januar.2004 Del på Facebook Svart 12.Januar.2004 For uerfarne pinnebåt-eiere vil jeg anbefale denne: "Håndbok i seiling" utgitt av Damm Forfatter: Sleight, Steve Utgivelsesår: 2001 Originaltittel: Complete sailing manual Fikk med meg mange tips herfra da jeg selv begynte å seile uten å kunne opp ned på et seil Sitér dette innlegget /MS Link to post
Gunga Din Svart 12.Januar.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Januar.2004 her er en annan kul bok om segling Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
McNeill Svart 12.Januar.2004 Del på Facebook Svart 12.Januar.2004 her er en annan kul bok om segling ...Finnes denne boken virkeligen? Jeg vet at dummies bookene, fra IDG, er et kjent merke innen IT bransjen, men at de har nå begynt med "Sailing for Dummies" er vel noe... ...uventet! Sitér dette innlegget Link to post
KOB Svart 12.Januar.2004 Del på Facebook Svart 12.Januar.2004 Finnes denne boken virkeligen?Jeg var sikker på at dette var en vits, men - ja - den finnes hos Amazon.com Sitér dette innlegget Hilsen KOB, Nimbus Nova 35 Link to post
Gunga Din Svart 12.Januar.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Januar.2004 her er en link http://www.amazon.com/gp/reader/076455039X...503#reader-link Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
McNeill Svart 12.Januar.2004 Del på Facebook Svart 12.Januar.2004 Jeg var sikker på at dette var en vits, men - ja - den finnes hos Amazon.com ...nå har jeg fått et annet syn på IDG sine dummies bøker, ihverfall når det kommer til seiling! ...regner med at du er en dyktig seiler Gunga Din, du har ihverfall et flott båt som vil ofte tilsi at man har noe kunnskap om seilbåter! Mao jeg regner med at båten du har bilde av i ditt avataret er din. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 12.Januar.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Januar.2004 ...nå har jeg fått et annet syn på IDG sine dummies bøker, ihverfall når det kommer til seiling! ...regner med at du er en dyktig seiler Gunga Din, du har ihverfall et flott båt som vil ofte tilsi at man har noe kunnskap om seilbåter! Mao jeg regner med at båten du har bilde av i ditt avataret er din. Kan ivarjefall säga 'Yes' till ditt siste spm........ Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Marwin Svart 20.Februar.2004 Del på Facebook Svart 20.Februar.2004 Min beste båtbok er "Alt om motorbåten" av Joachim Schult (ISBN 82-7340-012-3 og ISBN 82-09-10318-0). Den inneholder masse info fra "lav-nivå" til teknisk stoff og håndtering av forskjellige båttyper. Selv om den er fra 1986 finner jeg stadig aktuelle ting i denne! Anbefales. Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Allan E Svart 20.Februar.2004 Del på Facebook Svart 20.Februar.2004 Ikke for å drive reklame for amazon.com, men der er det også brukte bøker. Jentungen er i USA nå og kommer hjem til mandag, jeg har bestilt bøker derifra, de har blitt sendt til den adressa hun var på så 7 bøker kommer til meg på mandag. Min svigerinne ringte å fortalte at en av mine bøker hadde kommet, da fortalte jeg at det var en brukt bok hun hadde i handa, "er som ny" sa hun. Du kan få brukte bøker til 50-60% av full USA pris som er betydelig lavere enn her. De har nesten allverden, det er bare å søke. Lykke til med bok-letinga. Amazon har en mengde andre ting også, ta en kikk. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 20.Februar.2004 Del på Facebook Svart 20.Februar.2004 Helt enig, Amorosa! Odd Børretzen er bare helt utrolig! Han får sagt det de fleste av oss båteiere føler og opplever, på en helt genial og treffende måte! Denne boken bør alle ha! For seilere anbefaler jeg 2 klassikere fra England, som jeg, opp gjennom årene har lest utallige ganger, og frydet meg over, hver gang! Gipsy Moth circles the world - av Sir Francis CHICHESTER SBN 340 00484 3 My Lively Lady - av Sir Alec ROSE SBN 245 59565 1 Var å tittet i "biblioteket mitt. Har dem begge, men broder Alec er også oversatt til norsk i 1969, tittel: "Alene over syv hav". Fikk den fordi vi har samme bursdag, dog noen år imellom. Nå er båtene så fulle av dubeditter og greier. Man fant veien før også. Første mann rundt jorden som lystseiler var Joshua Slocum, "Første mann rundt jorden alene". ISBN 82-02-03496-5. Han hev opp ankeret 24. april 1895. Han var da pensjonist fra handelsmarinen. Etter jorden rundt reiste han hver vinter fra USA til Karibien. På en slik tur ble han borte høsten 1909, trolig rent i senk av et dampskip. Virkelig en god bok om sjømannskap av første rang. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.