Jump to content

Priser i Norge og Sverige

Homer

Recommended Posts

Gamle brukere husker kanskje at jeg har värt litt opptatt av det norske prisnivået og konkurransedyktighet, og jeg opplevde noe morsomt i går.

Julegave til meg selv blir en rullefokk, og av gammel vane sökte jeg på svenske nettsider.

Stor var overraskelsen da jeg svippet innom seatronic, og så at samme rullesystem var vesentlig billigere der.

Hos Hjertmans.se (SEK) er vanlig pris for Plastimo 608S 5950,-, med kampanjepris 5350,-

Seatronic.no (NOK) selger samme system for 4890,-

Bare for å teste litt har jeg sammenlignet prisene på ekkolodd også, og der kommer man faktisk bra ut på berget også - f.eks

Ekkolodd navman 4150:

Hjertmans: 3150,-

Seatronic: 2790,-

Det samme gjentar seg med andre varer jeg söker på, og det ser ut som om man absolutt er konkurransedyktige på pris i Norge i forhold til Sverige. Forskjellen i kronekurs er ikke all verden lenger (ca 9 %), og dette har helt sikkert hjulpet til, men kanskje forhandlerene har skjerpet seg i tillegg også?

Gledelig!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...