Homer Startet 3.Desember.2003 Link til dette innlegget Startet 3.Desember.2003 Gamle brukere husker kanskje at jeg har värt litt opptatt av det norske prisnivået og konkurransedyktighet, og jeg opplevde noe morsomt i går. Julegave til meg selv blir en rullefokk, og av gammel vane sökte jeg på svenske nettsider. Stor var overraskelsen da jeg svippet innom seatronic, og så at samme rullesystem var vesentlig billigere der. Hos Hjertmans.se (SEK) er vanlig pris for Plastimo 608S 5950,-, med kampanjepris 5350,- Seatronic.no (NOK) selger samme system for 4890,- Bare for å teste litt har jeg sammenlignet prisene på ekkolodd også, og der kommer man faktisk bra ut på berget også - f.eks Ekkolodd navman 4150: Hjertmans: 3150,- Seatronic: 2790,- Det samme gjentar seg med andre varer jeg söker på, og det ser ut som om man absolutt er konkurransedyktige på pris i Norge i forhold til Sverige. Forskjellen i kronekurs er ikke all verden lenger (ca 9 %), og dette har helt sikkert hjulpet til, men kanskje forhandlerene har skjerpet seg i tillegg også? Gledelig! Sitér dette innlegget Link to post
MortenK Svart 3.Desember.2003 Link til dette innlegget Svart 3.Desember.2003 Jeg sjekker stadig prisene i Sverige kontra Norge, men finner stort sett ut at det ikke lønner seg å dra over "kjølen" for å handle. Dette gjelder deler til båten, beslag, pumper, portlights, toalett, etc. etc. Foresten, en ting, seilklær har jeg kjøpt i Strømstad til en meget gunstig pris. Sitér dette innlegget s/y "Arnegrut", Asker Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.