Veroks Startet 29.April.2007 Link til dette innlegget Startet 29.April.2007 Hei I år då har vi tenkt å snu nasa nordover i ferien. Er her noken som har noken gode tips over kva ein bør få med seg. Har tenkt å bruke ca 3 veker og går i frå Sunnmøre og har tenkt oss til Trondheimområdet. Alle tips mottas med takk Sitér dette innlegget Link to post
Roy Svart 30.April.2007 Link til dette innlegget Svart 30.April.2007 Vil anbefale dere å bruke noen dager i området Hitra - Frøya. Spesielt øyrekken på utsiden av Frøya med fiskeværene Mausundvær og Sula er verdt et besøk. Info og linker finner du her: www.hamarvikbaat.com Sitér dette innlegget Link to post
Arild Iversen Svart 30.April.2007 Link til dette innlegget Svart 30.April.2007 I tillegg til det Roy sier, så bør Veiholmen på nordspissen av Smøla være med, meget spesiellt sted, og utrolig flott havnebasseng. Ellers er Bjørnsund, Bud og Håholmen obligatoriske stopp. Prøv å få med omvisning i festningsanlegget Ergan i Bud. Ellers er Austrått havn innafor Brekstad ved innløpet av Trondheimsfjorden verdt et besøk, flott gjestebrygge med Austråttborgen og kanonstillingene fra andre verdenskrig like i nærheten. Og når du først er på Austrått er ikke veien lang i Stjørnfjorden til Råkvåk. Meget idyllisk sted, med mange tilbud, samt museum fra tiden med de store sildefiskeriene som foregikk i distriktet. Sitér dette innlegget Link to post
bwh Svart 30.April.2007 Link til dette innlegget Svart 30.April.2007 (redigert) Gode forslag alle disse stedene, men savner fiskeværet Grip utenfor Kristiansund som også er verdt en tur. Redigert 30.April.2007 av bwh (see edit history) Sitér dette innlegget Ingen for stor eller for liten det er trivselen som bestemmer. Link to post
bwh Svart 30.April.2007 Link til dette innlegget Svart 30.April.2007 Kongensvoll (på fastlandet ved nordenden av Hitra) er også et populært sted, hvor barna også trives godt. Her finnes også mulighet for motor service. Sitér dette innlegget Ingen for stor eller for liten det er trivselen som bestemmer. Link to post
bwh Svart 30.April.2007 Link til dette innlegget Svart 30.April.2007 Kom på en til. Mjosundet (ligger i Aursundet på Nordmøre) alltid populært sted med mye aktivitet. Annbefaler gjerne å gå på utsiden av Hitra på returen. Sitér dette innlegget Ingen for stor eller for liten det er trivselen som bestemmer. Link to post
Marwin Svart 30.April.2007 Link til dette innlegget Svart 30.April.2007 (redigert) HER er et par hint. Knarren i Knarrlagsund (www.knarren.no) "Busekaill-dagan" på Fjellværøy er kanskje også no´å ta med seg... (www.fjellvar.no) Redigert 30.April.2007 av Marwin (see edit history) Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Veroks Svart 30.April.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.April.2007 Takk for alle tips så langt Gleder meg til å kome meg heimatt i løpet av veka slik at ein kan begynde med planlegginga Sitér dette innlegget Link to post
Vannskrekk Svart 30.April.2007 Link til dette innlegget Svart 30.April.2007 Magerøya er et idyllisk sted. Her er det vertskap som tar imot og trakterer på sommeren. Området Kvenvær - Bispøyan er et øyeldorado for med trange sund og lune havner/uthavner. De som liker havbruset bør ta ruta om Sula - Bogøyvær-Mausund-Gjesingen-Sørburøya-Sauøya-Halten - her er det åpne kjøkken og kraner hele veien på sommeren! Froan naturreservat er helt fantastisk. Kain det bli likar? Sitér dette innlegget Link to post
m/s draugen Svart 30.April.2007 Link til dette innlegget Svart 30.April.2007 Heisann.En nødvendighet for denne turen er en stopp innom Rakvåg.En kjempefin plass (husker jeg rett nå uten å sjekke?)rett Nord for innløpet Trondheimsfjorden Sitér dette innlegget Link to post
Pjolter Svart 30.April.2007 Link til dette innlegget Svart 30.April.2007 Råkvåg bør besøkes hvis du først har forvillet deg inn i fjorden, Spesielt hvis du er innom Austrått. Brekstad er ikke spesiellt spennende, men du ligger midt i "byen" og har både hotell, butikker osv i nærherhet. Mvh Pjolter Sitér dette innlegget I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter Link to post
skibsplast ohoi Svart 1.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2007 Neste år bør du vurdere å strekke turen litt lengre nordover. Mange godbiter i Flatanger, Utvorda, Rørvik. For ikke å snakke om Brønnøysund - Sandnessjøen. Sitér dette innlegget River 350 med 10 hk mercury Suzumar 320 med 6 hk Suzuki Motor stjålet. Link to post
Arild Iversen Svart 1.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2007 Grip er nevnt, og er noe for seg selv og vel verdt et besøk. Vær imidlertid klar over at havna er trang, og at det ikke er gjesteplasser der. En kan ligge langs med, eller utenpå andre båter langs almenningskaia, men det er begrenset med plass. Hurtigbåten mellom Kristiansund og Grip har fast plass, så den bør man holde seg unna. Har selv vært der to ganger med 35 fots seilbåt og fant plass begge gangene, men det kan av og til være litt problematisk. Sitér dette innlegget Link to post
Yute Svart 15.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2008 Det er 30! konserter på tre dager på bussekaillfestivalen (www.bussekaillfestival.no), med båtplasser og vakthold for båtfolket, mens de er oppe på festivalområdet 300 meter bortenfor. Sitér dette innlegget Link to post
Sjarles Svart 15.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2008 Et alternativ til bussekailfestival kan jo være Moldejazz i midten av juli Sitér dette innlegget Min blogg på baatplassen. Link to post
Ask Svart 16.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 16.Januar.2008 Hei Ser ovanfor at Rørvik er tilrådd. Eg frårår denne staden. Halten er svært fin. Diverre er det for mykje fugl og for store område med ilandstigningsforbod. Ask Sitér dette innlegget Link to post
m/s draugen Svart 16.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 16.Januar.2008 Hei Ser ovanfor at Rørvik er tilrådd. Eg frårår denne staden. Halten er svært fin. Diverre er det for mykje fugl og for store område med ilandstigningsforbod. Ask Enig med deg.Synes de har elendige og kommerlige gjesteforhold.Trangt pg stappfult,en urolig havn synes jeg.Men det er jo hva jeg synes da,liker ikke å ligge i dung og haug....... Sitér dette innlegget Link to post
frankD Svart 16.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 16.Januar.2008 I stedet for Rørvik og Nærøysundet anbefaler jeg heller å gå lengre vest når man passerer Rørvik, i allefall på en av veiene nord/sør. Gå f.eks gjennom Langsundet eller lengre ut. Kartet kan se litt skremmende ut, men leiene er godt merket. Ta det med ro så går det bra. Mange fine plasser å stoppe og få båter å treffe der. F.eks Gjærslingene, Nordøyene, og på nordsiden av Vikna ligger Hortavær og Sklinna. Sitér dette innlegget Menja Link to post
Terje338 Svart 4.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2012 Hei, Kom over denne gamle tråden no når eg prøver og legge planer for vår ferietur som går her frå Brattvåg og nordover mot Trondheim. Tar sjansen på og låne denne tråden istanden for og starte opp ein tilsvarende en... Det er nesten 20 år sidan eg skjølv var med som unge på båtferie så eg ønsker tips om kva plasser, reisemål og ting som kan vere kjekt og få med sej på veg oppover. Vi er ein familie på 4 med ein jente på 8år og ein gut på 4 måneder. Båten vi kjem til og bruke er ein Nordwest 900. Alle tips om plasser vi bør oppsøke, ting vi bør huske på og spesielt kva vi bør gjere for at vår 8år gamle unge skal få like gode opplevinger som eg hadde når ej skjølv var unge på tur. Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 4.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2012 hopsjødagene på hopsjøbrygga kanskje? husker ikke dato.. Åge konsert på knarren er til helga, men er vel ikke aktuelt med småbarn... Stokkøya kanskje? knarren er jo også en fin plass uten konserten også. Trondheim? Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Pjolter Svart 4.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2012 Børøysundet, Råkvåg er også fine plasser Sitér dette innlegget I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.