unknownuser Startet 3.Desember.2003 Del på Facebook Startet 3.Desember.2003 Fant denne linken i en avis men synes ikke at dette er noen god måte å skaffe seg kartplotter på??? Andre som har bedre ideer??? http://www.skipperklassen.com/gps/ Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 3.Desember.2003 Del på Facebook Svart 3.Desember.2003 Fant denne linken i en avis men synes ikke at dette er noen god måte å skaffe seg kartplotter på???..dessuten er det dyrt og ser ut til å være et eller annet piratsoftware..... Tilsvarende GPS modul fås for under tusenlappen på Elfa og/eller Clas Ohlson. Kartprogram finnes både som gratis eller lavpris versjoner, f.eks. http://www.oziexplorer.com eller http://www.sping.com/seaclear/ men da må du skaffe/scanne kart i tillegg. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
Lotus Svart 3.Desember.2003 Del på Facebook Svart 3.Desember.2003 Ikke oppgir de noe telefonnummer, ingen adresse, ingen kontaktperson, intet organisasjonsnummer, kort sagt lite info. Ett års garanti på produktene? Noen burde fortelle dem om Kjøpsloven. Mitt stalltips er at de forsvinner like fort som de dukket opp. Lotus Sitér dette innlegget Link to post
Batdilla Svart 3.Desember.2003 Del på Facebook Svart 3.Desember.2003 Ja dette var seriøst... Vi leverer kun GPS modulen, kartet får vi via andre leverandører Vi gjør oppmerksom på at alle produkter krever betaling på forhånd, eller ved overlevering. Ingen faktura Man tager 1stk GPS mottager fra Elfa - litt over dobler prisen på denne, legger til et gratis plotterprogram/et hacket originalprogram, blander dette med masse skrivefeil = En virkelig seriøs GPS pakke som plutselig er verdt 3500,-! Garantert uten service eller mulighet til reklamasjon om et par uker - grunnet da er alt borte. Hva er det for slags fisker som driver dette da? Håper virkelig ikke at noen gir så mye for dette. Som SveinHa skriver, dette kan du plukke sammen selv for under 1000-lappen. Med et lite unntak for selve kartene. Sitér dette innlegget Link to post
Jannert Svart 3.Desember.2003 Del på Facebook Svart 3.Desember.2003 Har du bærbar pc og GPS så mangler du bare kartene og program. Sitér dette innlegget Link to post
Nils Svart 4.Desember.2003 Del på Facebook Svart 4.Desember.2003 Ikke oppgir de noe telefonnummer, ingen adresse, ingen kontaktperson, intet organisasjonsnummer, kort sagt lite info. Ett års garanti på produktene? Noen burde fortelle dem om Kjøpsloven. Mitt stalltips er at de forsvinner like fort som de dukket opp. Lotus Alt om telefonnummer, adresse og organisasjonsnummer stemmer. Men dei identifiserer seg slik på hovudsida:Hvem er vi:Vi er en klasse som gikk på Bergen Maritime Vg. Skole 2001 - 2003. Elles er det oppgitt namn på webmasters litt lenger ned på sida. Når det er sagt er mangelen på organisasjonsnummer i seg sjølv nok til å skygga unna. Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 4.Desember.2003 Del på Facebook Svart 4.Desember.2003 Det jeg blir nysjerrig på er hva slags kart og kartprogram de leverer. Klarer ikke finne noe informasjon om dette. 3.500 for program + kart over hele skandinavia er billig hvis det er av bra kvalitet. Enig i at prisen på GPSmodulen var stiv, men synes ellers dere maler fanden på veggen her. Det er tross alt en side for Bergen Maritime Vg og ikke noen vanlig nettbutikk Det går an å be om mer info i skjemaet. Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 4.Desember.2003 Del på Facebook Svart 4.Desember.2003 men synes ellers dere maler fanden på veggen her. Det er tross alt en side for Bergen Maritime Vg og ikke noen vanlig nettbutikk Når folk prøver å ta seg grovt betalt for "ullne" tjenester er det riktig å være kritisk. At det er en mer eller mindre privat side burde tilsi at driften er av det mer ideelle slag og ikke for å flå kundene. Nettbutikker lever av å tjene penger men dette her ser jo svært så hobbyaktig ut. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
Gunga Din Svart 4.Desember.2003 Del på Facebook Svart 4.Desember.2003 Hej på er! Det kan ju vara 'Det levande sjökartet' det säljs vel för runt tusenlappen! alternativt kunde det ju vara Seaclear som er freeware med en pakke BSB kart (vet ikke vad en sådan pakke koster!) (sorry leste ikke hele annonsen, den säger ju att du får hele skandinavien........... ........det låter optimistiskt ett översiktskart kansje ) kolla den her istellet, her får man hele världen för 2500:- http://www.seglarwebben.com/wwwboard/messa...sages/2455.html Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Ingar Svart 4.Desember.2003 Del på Facebook Svart 4.Desember.2003 http://www.seglarwebben.com/wwwboard/messa...sages/2455.html :cheers: Sitér dette innlegget Link to post
Allan E Svart 4.Desember.2003 Del på Facebook Svart 4.Desember.2003 Se det ja. Her er det en som tar den helt ut. Det er jo som kjent ingen som har kommet langt her i verden med beskjedenhet. Mailadressa sier jo også litt. Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 4.Desember.2003 Del på Facebook Svart 4.Desember.2003 Når folk prøver å ta seg grovt betalt for "ullne" tjenester er det riktig å være kritisk. At det er en mer eller mindre privat side burde tilsi at driften er av det mer ideelle slag og ikke for å flå kundene. Nettbutikker lever av å tjene penger men dette her ser jo svært så hobbyaktig ut. Hei Svein, Jeg hadde igår kveld en rask kikk på de bakenforliggende sidene. Så vidt jeg kunne se er det en skipperklasse på navigasjonsskolen i Bergen som har laget sin egen hjemmeside; med forskjellig skolerelatert stoff, noe "insiderhumor", noen relevante linker - og altså dette hjelpeløse forsøket på å drive business. De seriøse firmaene i bransjen har sikkert ikke så mye å frykte fra den kanten. La oss heller håpe at de blir dyktigere som skipsførere enn de er som markedsførere. mvh Poseidon Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Tore_L Svart 4.Desember.2003 Del på Facebook Svart 4.Desember.2003 Jeg spurte de som selger denne pakken, og de svarer: "Kart programmet som er tiltenkt dette, heter C-Map, Russia. Vil presisere at det ikke er vi som selger kartsoftwaren, men vi formidler dette videre fra andre. Skulle Du ha flere spørsmål, kontakt meg på mail post@skipperklassen.com" Den første delen av svaret antyder muligens at de ikke har solgt noen pakker ennå. Den andre delen viser at dette ikke er noen kjent program. Sannsynligvis er det en piratkopi. Hilsen Tore. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.