bliss X Startet 12.November.2002 Link til dette innlegget Startet 12.November.2002 Var en tur nede i båthavna for å børste snø av presenningen. Skikkelig surt! Sitér dette innlegget Link to post
Jonny Svart 13.November.2002 Link til dette innlegget Svart 13.November.2002 :seeya: :lol: :lol: :lol: av PanPan. Med de meldingene er Du garantert jobb i TV2 Lasse. Sitér dette innlegget Link to post
Brumle Svart 13.November.2002 Link til dette innlegget Svart 13.November.2002 Ja rene Julestemningen i dag også, men det er fint å pusle inne i varm båt når det er slikt vær. Er jo en del ting som skal gjøres fram til våren, finner stadig på nye prosjekter, men det er jo en del av båtgleden. Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 13.November.2002 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.November.2002 PanPan: Lasse: Var en tur nede i båthavna for å børste snø av presenningen. .......Skikkelig surt! ..... ? Det finnes ikke dårlig vær - bare dårlige klær Ja det kan virke forvirrende Skal ta med en klausul her om snø... Sitér dette innlegget Link to post
Jens_P Svart 13.November.2002 Link til dette innlegget Svart 13.November.2002 Nydelig vær til å sitte inne i og se ut! Siden båten er vel fortøyd, ta en ankerdram for sikkerhets skyld. Været blir ikke bedre av det, men det er ikke forbudt å ha det trivelig inne selv om det er ufyselig ute! Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
Sebaldus Svart 13.November.2002 Link til dette innlegget Svart 13.November.2002 Her på vestlandet har vi hatt en fantastisk fin dag med lite vind, sol og blikkstille sjø. Var en tur ute for å fylle opp med diesel og prøve fiskestangen men bite ville den ikke i dag. Er utrolig hva en liten tur på sjøen sånn midt i uken kan gjøre for kropp og sjel....legene burde skrive ut en båttur og ikke anti-depresiva...... Men, men....har jo en stygg mistanke om at vi vestlendinger kommer tapende ut når årets vær-statistikk skal gjøres opp. Sitér dette innlegget Link to post
Festina Lente IV Svart 13.November.2002 Link til dette innlegget Svart 13.November.2002 Baat-Guru: Men, men....har jo en stygg mistanke om at vi vestlendinger kommer tapende ut når årets vær-statistikk skal gjøres opp. Derfor, vi under deg det været du har nå av hele vår skjel. Kos deg mens du enda kan! Sitér dette innlegget Båthistorikk fra 1959: Tresnekke, 20 fot, Penta 2 sylinder, bensin. Trebåt, klinkbygget, 16 fot, Johnson 5.5 HK. Mørebas 16 fot, Johnson 25 HK. Trifoil 15 fot, Mercury 35 HK. Trifoil 17 fot, Mercury 65 HK. Myra 21, Volvo MD2B. Furuholmen 30, Farrymann 30HK. Skarpnes 30, Volvo MD40B. Broom 37 Ocean, 2x Perkins 6.356 HM. GibSea 522 Master, genoa, 96 kvm, storseil, 54 kvm, Perkins 4.236, 80 HK. Link to post
Vestlending Svart 13.November.2002 Link til dette innlegget Svart 13.November.2002 Som vestlending må jeg si meg enig med Båt-Guru i at det har vært en flott dag her, men akk ja....vi vet jo så godt at vi må ta vare på det finværet vi får. Akkurat nå sitter vi og ler av østlendinger som ikke kan kjøre bil, og da særlig ikke når det kommer litt snø på vegen... Men, men....vi må ikke starte full mellom "nasjonalitetene" her enda. La oss alle og glede oss til bedre tider Sitér dette innlegget Link to post
Festina Lente IV Svart 13.November.2002 Link til dette innlegget Svart 13.November.2002 Vestlending: Akkurat nå sitter vi og ler av østlendinger som ikke kan kjøre bil, og da særlig ikke når det kommer litt snø på vegen... Dette er ikke ment som en voldsom fight, men med slike utsagn bør man som østlending reagere . Det var sikkert også intensjonen med utspillet, så her kommer reaksjonen. Jeg tror dette er en misoppfatning. Problemene på Østlandet og Oslo i går, og også litt i dag er ikke forårsaket av østlendinger som ikke kan kjøre bil. Problemene er forårsaket av utenlandske trailersjåfører som kommer til Norge, de langt fleste kommer til Oslo, med blankslitte sommerdekk. Når disse står på kryss og tvers i alle bakker, eller antydning til bakker, blir det fort kaos. Disse bilene har ingen mulighet til å komme til Vestlandet i særlig grad. Dessuten er det et faktum at det er et par biler mere, kanskje 4? i Østlandsområdet enn det er, for eksempel på Vestlandet. I går brukte jeg to timer og et kavarter med min 4X4 med differnsialspærrer og gode vinterdekk på en strekning jeg lett kunne gått på 5 minutter. Men når du står i et kaos forarsaket av to polske og en italiensk og en dansk semitrailer med sommerdekk så kommer ikke engang en vestlending frem med bil. Det gjorde ikke de 20.000? andre som sto i det samme kaoset heller. Jeg tror neppe det hadde noe med kjøreferdigheten til østlenningene å gjøre. Som en kuriositet kan nevnes at Vegvesnet enda ikke har brøytet annet enn de aller største vegene, og det snør fortsatt. I dag går allt ganske bra, selv om det fortsatt snø. Forskjellen er bare den at nå har utlendingene parkert. Det eneste som er sikkert med vinteren, er at den kommer hvert år. :lol:Det skjønner imidlertid ikke utlendinger fra litt lengre syd . Kos dere fortsatt med det fine været, så lenge det varer :lol: Sitér dette innlegget Båthistorikk fra 1959: Tresnekke, 20 fot, Penta 2 sylinder, bensin. Trebåt, klinkbygget, 16 fot, Johnson 5.5 HK. Mørebas 16 fot, Johnson 25 HK. Trifoil 15 fot, Mercury 35 HK. Trifoil 17 fot, Mercury 65 HK. Myra 21, Volvo MD2B. Furuholmen 30, Farrymann 30HK. Skarpnes 30, Volvo MD40B. Broom 37 Ocean, 2x Perkins 6.356 HM. GibSea 522 Master, genoa, 96 kvm, storseil, 54 kvm, Perkins 4.236, 80 HK. Link to post
Vestlending Svart 13.November.2002 Link til dette innlegget Svart 13.November.2002 Vel, vel.....tråkket vist på noen tær her Er jo klært at med så mye større trafikkmengde dere har så blir konsekvensene mye større straks noen tabber seg ut det være seg trailersjåfører eller søndagskjørere. Desuten er det vel et problem at så mange kjører piggfritt noe som gir speilblank overflate på veien siden det ikke er noen som harver opp snøen... Synd vi ikke bor sånn til at vi kan bruke båt til jobben. Skulle jeg pendlet til Oslo hadde jeg sørget for å bo en plass slik at jeg kunne kjørt med båt til byen og sluppet veiene! Nå må jeg ned i garasjen og hente mer ved.... Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 13.November.2002 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.November.2002 Da måtte du nok brukt mesteparten av fritiden på å skuffe snø av båten, og hva vil du gjøre når isen legger seg i fjorden? Sitér dette innlegget Link to post
klk Svart 13.November.2002 Link til dette innlegget Svart 13.November.2002 Været er fint på vestlandet for tiden. Planlegger båt-tur til helgen. Kaldt, javel, fyr i ovnen. God plass i båthavnene og fisken biter. Man er jo ikke helt alene heller, det alltids noen andre galninger som driver på året rundt. Kjekt å dele ankerdrammen med noen når mørket kommer tidlig. Sitér dette innlegget Link to post
Solo Svart 13.November.2002 Link til dette innlegget Svart 13.November.2002 :crazy:Har nå bodd 1 år på vestlandet og har faktisk ikke opplevd det dårlige været alle snakker om i forbindelse med vestlandet.(rart at ekte vestlendinger finner seg i den myten). :lipssealed Klart det blåser å regner til tider her som på det forrige stedet jeg bodde (Tønsberg).Jobber forøvrig i nordsjøen så jeg vet hva dårlig vær er. En konsekvent av flyttingen var at jeg solgte min 'kalesjebåt'(scand) og har nå nettop kjøpt en innelukket båt som skal brukes og ligge ute hele året...her er det jo isfritt i havnen. Forøvrig, endelig et bra forum...har nettop meldt meg inn Sitér dette innlegget Link to post
Batdilla Svart 13.November.2002 Link til dette innlegget Svart 13.November.2002 solo: Forøvrig, endelig et bra forum...har nettop meld meg inn Velkommen til forumet! Jeg må si jeg er ikke så rent lite misunnelig på de som kan kose seg med båtturer også når det er hvit vinter, i motsetning til oss som bare har mulighet til å nyte båtlivet når det er grønn vinter. Allerede etter en drøy måned i opplag merker jeg at abstinensene rykker og napper. Trøsten er bl.a dette fine forumet hvor man kan ta del i andres opplevelser. Så jeg håper dere med mulighet skriver litt om turene deres utover, gjerne komplettert med bilder som vi andre kan sikle på. Lørdag skal vi ivei og hente konebåten til Batdillerinnen. Det blir spennende. En ny båt og ta og føle på, og bli kjent med. Sitér dette innlegget Link to post
Per Atle Svart 13.November.2002 Link til dette innlegget Svart 13.November.2002 Lasse: Skikkelig surt! Uten kommentarer forøvrig, men surt er det ikke her akkurat nå....... Ikke bli sure, for nå har dere ihvertfall noe å varme dere på..... Sitér dette innlegget Link to post
Kotnes Svart 13.November.2002 Link til dette innlegget Svart 13.November.2002 Per Atle må ha vært bak huset mitt og tatt bilde. Det ser akkurat sånn ut når jeg lukker øya og føler varmen fra termodressen. Sitér dette innlegget Kroppen har passert 50 men ikke hue. Link to post
Brumle Svart 13.November.2002 Link til dette innlegget Svart 13.November.2002 Å jada, biletten er kjøpt og betalt, så utpå nyåret reiser vi nedover å for en forsmak på sommeren. Så det er bare å henge seg på Sitér dette innlegget Link to post
Batdilla Svart 13.November.2002 Link til dette innlegget Svart 13.November.2002 Innhente grupperabatt = baatplassen.no Tour 2002 = Besøk hos Per Atle = Klubbmøte i varmen Sitér dette innlegget Link to post
Per Atle Svart 14.November.2002 Link til dette innlegget Svart 14.November.2002 Kombinert generalforsamling & styremøte i koseklubben ? Rundt karnevalstider kanskje ? Sitér dette innlegget Link to post
beauty of aqua Svart 8.September.2008 Link til dette innlegget Svart 8.September.2008 finnes ikke dårlige klær,bare dårlig vær Sitér dette innlegget mvh.beuty of aqua achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32 Link to post
fiskebat Svart 8.September.2008 Link til dette innlegget Svart 8.September.2008 Mange som gikk på den der gitt , dette er den frekkeste og smarteste kokainsmuglingen jeg har sett og tollere er nå ikke bestandig av det glupeste slaget , ivertfall om de lar dette passere. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.