Ludde Startet 4.Desember.2003 Del på Facebook Startet 4.Desember.2003 Raminbåter var jo flotte båter i sin tid. Har for lenge siden prøvekjørt en Ramin 785, uten at det ble noe mer ut av det. Formene ble i sin tid solgt til Furre Båtbyggeri, som bygde bla. min Skagerrak 900 basert på en av disse. Nå er Ramin tilbake, og min Skagerrak selges nå som Ramin 30 Tourer. I tillegg har de utviklet en 26`snekke som ser veldig bra ut. Sjekk denne linken dersom du går med planer om ny båt: http://www.raminboats.no/ Sitér dette innlegget Hilsen Ludde Link to post
Allan E Svart 4.Desember.2003 Del på Facebook Svart 4.Desember.2003 Jeg har ikke hatt Polar men allikevel. Polar Et firma fra Porsgrunn har kjøpt rettighetene og formene fra POLAR i Grimstad. Nå blir det produksjon på borgestad som ligger mellom Skien og Porsgrunn. Det er først og fremst snekka som skal i produksjon. Ønsker herrene lykke til!! Sitér dette innlegget Link to post
jada Svart 5.Desember.2003 Del på Facebook Svart 5.Desember.2003 Et firma fra Porsgrunn har kjøpt rettighetene og formene fra POLAR i Grimstad.Gjelder det formene til alle Polarbåtene. Vet du om det er helt slutt i Grimstad?? Fortell, fortell hvis du vet noe mer. Har ikke lest noe om dette i lokalpressen Sitér dette innlegget Link to post
Allan E Svart 5.Desember.2003 Del på Facebook Svart 5.Desember.2003 Det stod i telemarksavisa og varden i går (torsdag). Du kan gå inn på http://www.varden.no/apps/pbcs.dll/artikke...NYHET/112040070 så tenker jeg du har det du trenger. Tror det gjelder alle formene Sitér dette innlegget Link to post
Gerhard Svart 5.Desember.2003 Del på Facebook Svart 5.Desember.2003 Det ser ut til å være vanlig..... Se her D.v.s. kanskje ikke så vanlig at det går tilbake til opprinnelig fabrikant, men nytt liv det får de ofte. Gerhard Sitér dette innlegget Link to post
jada Svart 6.Desember.2003 Del på Facebook Svart 6.Desember.2003 Ja det er ganske vanlig at former blir kjøpt opp i hytt og vær, og at båtene oppstår under andre navn, og kanskje med noen forandringer. Det ser forresten ut som om de Skiensfolka vil satse på de små snekkene på 20 og 22 fot. Forøvrig flotte båter, men forholdsvis dyre hvis du skal kjøpe dem nye. Det går mange eldre Polarsnekker langs kysten, i alle fall på Sørlandet. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.