Jump to content

Termostat kjøleskap problemer

skage

Recommended Posts

Sliter med termostaten i kjøleskapet mitt.

Type Waco sitter i en n 06 modell Bavaria 39 c.

Feilsymtonene startet med at kjøleskapet ikke gikk lenge etter start ca 1 times tid.

Jeg har da kontrolert alle typer spenningsfall, ledning direkt til kjøt osv osv.

Kjøleskapet starter igjenn når jeg drar ut føleren ut av kjøleribbene, og "rører" litt rundt med de.

Jeg lurer litt på hvordan en slik føler egentlig virker og hva slags berøring de skal ha mot kjøleribbene, denne føleren er jo veldig lang og derfor kveilet opp bak ribbene og derrefter ført ned inni selve ribbene. Jeg lurer litt på hvordan denne føleren funker og hvor på føleren den registrerer. Jeg har også da satt en by pass mpå termostaten ved selve koblingsenehetet ved kompressoren og da går alt og funker bra, men når jeg da drar ut by passen stopper kjøleskapet nesten hver gang.

Er det andre måter oh kontrollere om denne termostaten er ødelagt på eller skal jeg bare bytte den?

Det beste er kanskje å legge inn et termometer med hukommelse, slik at du kan se at skapet er en nogenlunde fornuftig temperatur. Så vidt jeg vet er det tuppen på føleren som er følsom mot temperatur. Og, denne festes normal på fordamperen og føler dennes temperatur. Noen termostater er laget for automatisk avising av skapet, men tror ikke det er vanlig på båtkjøleskap.

Får du normal temperatur i skapet og at det går lite, vel da er du av den heldige typen.

Mvh. BEG

Jeg har muligens ikke alltid rett, men til gjengjeld tar jeg aldri feil.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...