Jump to content

Hvor skaffes plastlister til sidene på finerplater/benkplater

Tutti Frutti

Recommended Posts

Er du nå sikker på du vil ha på igjen plastlister ? Maritim selger teakfiner striper med lim på ene siden.Du fester de med strykejern so får limet til å smelte på baksiden.Puss kantene og lakker.Blir så pent atte !De selges i ruller på ca 5 m.

ikke svar på spørsmålet ditt men hvorfor ikke legg en teaklist på f.eks 5mm som det jag har gjort på benkeplatene på pauserommet.

benkeplatelist.jpg

Festet inn med et par maskindykkert, samt lim og lakket noen strøk

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Litt pussig synes jeg at du ikke finner det noen av stedene du nevner. Jeg kjøpte i alle fall et slikt plastbånd som jeg skulle ha på overkant av gavelen på en seng for noen år siden. Det fikk jeg hos Maxbo, og det skulle strykes på med et varmst stykejern. Holdt som et skudd. Kom på en slags rull, mener jeg å huske. Men som sagt - det var noen år siden... Og hva det het, ja det husker jeg dessverre ikke.

I båten har jeg tre (teak-lookalike) på kanten av benkeplatene. Da kanten på denne måtte byttes, så fikk jeg nytt av en vanlig møbelsnekker. Også det kom som en smal stripe, delvis buntet sammen nesten som en rull. Kanskje møbelsnekkere har i plast også?

Redigert av Ronald (see edit history)

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...