Jump to content

Kartplotter til Nor Star 290

Finno

Recommended Posts

Har tenkt på en Techmarine S55.05/S50.05 fordi den er tynn. Er det noen som har erfaring eller hørt om andre som har erfaring med denne kartplotteren. Skal kjøpe meg en som jeg har tenkt og felle inn, men jeg er avhengig av att den ikke er for tjukk, da det er begrenset plass pga skyvedøren som er til cabinen. Eller er det noen som har andre forslag til en som passer. Max 15000 kr.

Redigert av Finno (see edit history)

Northstar M84, M121 er veldig slanke. Raymarine C-serien og Lowrance sine plottere er også forholdsvis tynne.

Northstar kan kjøpes meget gunstig fra USA, 1380 USD for M84 inkludert GPS og ekkolodd. 1780 USD tror jeg det er for M121.

Synes den nye M serien fra Northstar som egentlig er en Navman ser veldig fin ut, hadde kjøpt en hvis det hadde vært mulig å få kart over Mjøsa til den.

Hva er tynn? Jeg anbefaler Garmin, med det er fordi jeg har god erfaring med dette produktet. Du får flere modeller å velge i, som kan utbygges videre med ekkolodd og radar. Ser de nye ligger på 8,3 cm dybde, men ca 3-4 cm blir på utsiden. Se priser modeller på Belanor eller hos Malfix

Alt kan importeres, men her må du vurdere service mot evt. pris. Ser du kan få en 2110 til 16900,- nå, det er billig for en 10,4 skjerm. Ellers så syntes jeg alle som skal kjøpe plotter bør se på kartsystemet før de kjøper, da det er flere systemer å velge i, men de gir deg ikke den samme form for brukervennlighet, prøv dette i butikk før du bestemmer deg. Helst vist med et område du er godt kjent, slik at du ser om kartsystemet viser deg den informasjon som du forventer.

• 1 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...