Finno Startet 8.Mai.2007 Link til dette innlegget Startet 8.Mai.2007 (redigert) Har tenkt på en Techmarine S55.05/S50.05 fordi den er tynn. Er det noen som har erfaring eller hørt om andre som har erfaring med denne kartplotteren. Skal kjøpe meg en som jeg har tenkt og felle inn, men jeg er avhengig av att den ikke er for tjukk, da det er begrenset plass pga skyvedøren som er til cabinen. Eller er det noen som har andre forslag til en som passer. Max 15000 kr. Redigert 8.Mai.2007 av Finno (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 8.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2007 Northstar M84, M121 er veldig slanke. Raymarine C-serien og Lowrance sine plottere er også forholdsvis tynne. Northstar kan kjøpes meget gunstig fra USA, 1380 USD for M84 inkludert GPS og ekkolodd. 1780 USD tror jeg det er for M121. Synes den nye M serien fra Northstar som egentlig er en Navman ser veldig fin ut, hadde kjøpt en hvis det hadde vært mulig å få kart over Mjøsa til den. Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 8.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2007 Båtene leveres nå med Simrad CX 44 som er en ganske stor plotter. Sitér dette innlegget Link to post
Finno Svart 8.Mai.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2007 (redigert) Hvis det er den som sto i båten som var utstilt på båtmessa, er det litt i overkant av prisen jeg hadde tenkt meg. Jeg mener å huske selgeren sa 37000. Redigert 8.Mai.2007 av Finno (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
kristian Svart 8.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2007 Hva er tynn? Jeg anbefaler Garmin, med det er fordi jeg har god erfaring med dette produktet. Du får flere modeller å velge i, som kan utbygges videre med ekkolodd og radar. Ser de nye ligger på 8,3 cm dybde, men ca 3-4 cm blir på utsiden. Se priser modeller på Belanor eller hos Malfix Alt kan importeres, men her må du vurdere service mot evt. pris. Ser du kan få en 2110 til 16900,- nå, det er billig for en 10,4 skjerm. Ellers så syntes jeg alle som skal kjøpe plotter bør se på kartsystemet før de kjøper, da det er flere systemer å velge i, men de gir deg ikke den samme form for brukervennlighet, prøv dette i butikk før du bestemmer deg. Helst vist med et område du er godt kjent, slik at du ser om kartsystemet viser deg den informasjon som du forventer. Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 8.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2007 Både Northstar M84 og M121 er 77mm dype, innfellingsdybde er 65mm. M84 har 8,4" skjerm med 800x600 oppløsning. M121 har 12,1" med 1024x768. Det er mulig å få kjøpt utvidet internasjonal garanti hos noen av forhandlerene i USA. Sitér dette innlegget Link to post
Finno Svart 14.Mai.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2007 (redigert) Det ble et spontankjøp av en Garmin 3010. Nå gjenstår det bare montering. Håper det går uten for mye utforinger Redigert 14.Mai.2007 av Finno (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
kristian Svart 14.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2007 Tror du får deg en kjempe fin plotter der. Sitér dette innlegget Link to post
nor star 290 Svart 16.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2008 med Simrad cx-44 holder det i laaang tid fremover. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 16.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2008 Men CX 44 er en gammel ot utgått modell. De nye Simrad plotterne er basert på Northstar sin serie. Jeg var kjempefornøyd med min CX 44 (som jeg hadde 2 av i hht Nidelv 300 og Windy 37). Nå er jeg vledig fornøyd med vår Raymarine plotter. Enklere i bruk enn Simraden - og bruksanvisningen er faktisk enkel å lese også Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.