SpantaX Startet 9.Mai.2007 Del på Facebook Startet 9.Mai.2007 båtmotoren min går ikke i revers.. trudde først det var waieren, men hekta av den og prøvde manuellt.. den hoppa ut da også.. hvis jeg prøver på land, så går det uten problemer, men da den kommer i vannet og får motstand funker det ikke.. det må vel være slitasje på noen drev ellno, men er det noen som har erfaring med dette? event. hvor mye det koster å reparere? motoren er en 30hk Mariner... rundt 80mod trur jeg.. Kommentar fra moderator: Emnetittelen er endret, var opprinnelig problemer med båtmotor. Emnetittelen skal fortelle hva emnet handler om. Produktnavn skal være med og CAPSLOCK skal unngås. For informasjon, se dette innlegget samt Etikette Sitér dette innlegget Link to post
Hasla 26 Svart 9.Mai.2007 Del på Facebook Svart 9.Mai.2007 Det er vel mulig att du må justere gir stangen din,er ikke helt sikker hvordan det er på denne.Men kan være ett lokk mitt på stammen muligen som du skal skru av innen for der sitte det noe justeringskrue. Sitér dette innlegget Jeg er også en klakkør og er stolt av dette. Link to post
SpantaX Svart 9.Mai.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Mai.2007 (redigert) jeg har gjort det... justerte helt ut, både foran og bak... men det funket ikke... skal lete etter lokk etterpå, men jeg kan ikke huske å ha sett noe Redigert 9.Mai.2007 av SpantaX (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
ok67 Svart 9.Mai.2007 Del på Facebook Svart 9.Mai.2007 Når du har justert foran og bak mener du trolig viren i kontrollspaken ved styreposisjonen og der den andre enden av viren er tilkoblet motoren. I tillegg går den ett stag ned i stammen på motoren, ned til giret i undervannshuset. Dette staget kan man normalt komme til ca midt på stammen, der er det noen muttere som kan justeres på for å endre på lengden på dette staget. Mulig du må foreta en justering der. Sitér dette innlegget Link to post
SpantaX Svart 9.Mai.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Mai.2007 takk, det skal jeg prøve :D Sitér dette innlegget Link to post
Fusebox Svart 9.Mai.2007 Del på Facebook Svart 9.Mai.2007 Heisann, Gjorde akkurat dette på min gamle Evinrude 35. Der er det et lokk midt på stammen, på siden, som skal av. Innenfor ser du en klem-anordning, som du løsner. Da din hopper ut av revers, så må du gjøre stangen lengre, sett giret i revers, løsne klem-dingsen, lirk girspaken litt frem mot nøytral og lås den fast. Om klem-dingsen ikke er tilgjengelig i revers, sett giret fremover, og dra ned med et skrujern. Ta litt forbehold om opp-og-ned, lengre-kortere, da jeg som regel gjør feil første gangen, og må plutselig bruke hodet :-) Du finjusterer til slutt på hylse festet. Hilsen Are Sitér dette innlegget Link to post
SpantaX Svart 21.Mai.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Mai.2007 det er ikkeno lokk på stammen Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 21.Mai.2007 Del på Facebook Svart 21.Mai.2007 Er den Yamaha basert er det lokk, hvis det er Mercury mener jeg stangen må løsnes på toppen. Har startet en annen tråd om dette... Sitér dette innlegget Link to post
rago63 Svart 21.Mai.2007 Del på Facebook Svart 21.Mai.2007 (redigert) Riktig, ikke noe lokk på denne. Sett den i fwd, i forkant av stammen finner du et skjøtestykke med en låsemutter. Prøv å justere denne litt lenger. Virker ikke dette, er jeg redd dogclutch er slitt.... Edit, rundt 80 mariner er Yamaha.... Redigert 21.Mai.2007 av rago63 (see edit history) Sitér dette innlegget ....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO... Link to post
Ingar Svart 22.Mai.2007 Del på Facebook Svart 22.Mai.2007 Trekker tilbake det jeg skrev om lokk. Dette må være en Yamaha, men det er ikke lokk på den. Man kommer til skjøten på gearstangen via en sprekk i forkant av stammen, mellom toppen av gearhuset og det nedre motorfestet. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.