Scand25 Startet 9.Mai.2007 Del på Facebook Startet 9.Mai.2007 Kan noen gi meg tips om tetting av kalesjehull. Jeg har funnet en sparkel på biltema, som heter Gelcoatsparkel. med en 2 % blanding med herder. Men jeg vet ikke om denne kan brukes til gjennomgående kalesjehull. Jeg har også hørt om en hurtigsparkel, og deretter maling som finish... Imøtekommer svar Sitér dette innlegget Link to post
m/s draugen Svart 9.Mai.2007 Del på Facebook Svart 9.Mai.2007 Er det ett lite hull??I så fall er aquaseal(tror det skrives slik)ett fint stoff.Det kommer på en liten tube og er fint å lappe små hull,det være seg på kalasje,vadebukser,gummibåt,etc.Det smøres bare over hullet.... Sitér dette innlegget Link to post
Arvid_A Svart 9.Mai.2007 Del på Facebook Svart 9.Mai.2007 Jeg har brukt en type vinyllim "VLP" til å lappe små revner i kalesjen. Så langt ser dette bra ut. Limet fås kjøpt flere steder, bl.a. hos Clas Ohlson (artikkelnummer 34-2094). Sparkel egner seg nok ikke til dette, hvis det ikke er hull i skroget etter kalesjeknapper du mener? Sitér dette innlegget Link to post
Scand25 Svart 9.Mai.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Mai.2007 (redigert) Å en liten feil her. Det er hull etter kalesjefester/ knapper i skroget Redigert 9.Mai.2007 av Scand25 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
tuffff Svart 9.Mai.2007 Del på Facebook Svart 9.Mai.2007 Fil hullet litt kont fra begge sider (dersom du kommer til fra innsiden), og fyll på med Jotun Gelcoatsparkel i riktig farge. Helst med en liten papplate på innsiden for forskalling. mvh tuffff Sitér dette innlegget Link to post
Scand25 Svart 18.Mai.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Mai.2007 Takker så mye. Kalesjehull i skrog er tettet og alt er vel Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.