Helge Startet 9.Mai.2007 Del på Facebook Startet 9.Mai.2007 For noen få år siden mener jeg å ha sett noen slags stofftrekk/hette (cover) til å dra ned over påhengsmotoren. Jeg skulle gjerne hatt dette til den største motoren min (140 Hk) da overflaten/lakken på denne slites/skrapes opp av kalesjen når motoren er tiltet opp. Er det noen som vet hvor jeg kan få kjøpt noe slikt? Sitér dette innlegget Skibsplast 655 Selected m/Suzuki DF140, Skibsplast 450VS m/Yamaha90, Sunwin 14 m/Yamaha40, VEA 14 m/Mercury15, Suzumar 265 m/Tohatsu8, Pioner 8 m/Mercury5, Plastimar 8 m/Tohatsu5 Link to post
SRA Svart 9.Mai.2007 Del på Facebook Svart 9.Mai.2007 biltema har, er usikker på om de har til større motorer eller om de kun har til små motorer Sitér dette innlegget Link to post
jørn Svart 9.Mai.2007 Del på Facebook Svart 9.Mai.2007 (redigert) Vet at biltema har, men usikker på størelsen på dem. Rediger: oj, der kom det meg en i forkjøpet gitt Redigert 9.Mai.2007 av jørn (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Helge Svart 9.Mai.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Mai.2007 Takk for svar, men akkurat Biltema var den eneste jeg allerede var klar over. Saken med Biltema er dessverre at de kun har slike trekk for SMÅ motorer = Inntil ca 25 Hk. Vel er min Suzuki DF140 kompakt til en 4T å være, men det er nok for mye å forvente å få den inn i et trekk til en 25 hester 1–10 hk. Mål: 48 x 20 x 36 cm. 10–25 hk. Mål: 51 x 23 x 39 cm. Sitér dette innlegget Skibsplast 655 Selected m/Suzuki DF140, Skibsplast 450VS m/Yamaha90, Sunwin 14 m/Yamaha40, VEA 14 m/Mercury15, Suzumar 265 m/Tohatsu8, Pioner 8 m/Mercury5, Plastimar 8 m/Tohatsu5 Link to post
ok67 Svart 9.Mai.2007 Del på Facebook Svart 9.Mai.2007 Spørs om ikke du må fram med symaskina Helge Skulle gjerne hatt en selv til min 40HK Suzuki, for å anonymisere den litt. Sitér dette innlegget Link to post
kes Svart 9.Mai.2007 Del på Facebook Svart 9.Mai.2007 Hvorfor ikke prøve med et grilltrekk? De finnes i alle størrelser og kvaliteter. Sitér dette innlegget Link to post
kristian Svart 9.Mai.2007 Del på Facebook Svart 9.Mai.2007 Hva med å lege på beskyttelses folie (transparent) Det har de lagt på min båt på toppen av lokket, for å hindre merker når den blir tiltet opp. Her ser du hvordan den kan slites på min modell, selv om det er ruller på badeplattformens øverste dekk Sitér dette innlegget Link to post
rago63 Svart 9.Mai.2007 Del på Facebook Svart 9.Mai.2007 Yamaha har slike originaltrekk.... - Men dét vil du vel ikke pynte motoren din med...... Sitér dette innlegget ....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO... Link to post
Larspo Svart 9.Mai.2007 Del på Facebook Svart 9.Mai.2007 Vær obs på at slike trekk ofte fører til langvarig kondens under lokket og dermed tilhørende korrosjon. God utluftning er det beste. Jeg ville aldri brukt en slik "badehette" på min motor. Finn heller på en annen løsning med en gummipakning eller tilsvarende på slitasje-områdene. Sitér dette innlegget Link to post
Boywonder Svart 9.Mai.2007 Del på Facebook Svart 9.Mai.2007 Yamaha har slike originaltrekk.... - Men dét vil du vel ikke pynte motoren din med...... Hadde økt markedsverdien litt det... Sitér dette innlegget En gang trodde jeg at jeg ikke hadde rett, men jeg tok feil... Link to post
abbor Svart 10.Mai.2007 Del på Facebook Svart 10.Mai.2007 Her er trekket du skal ha: Suzuki orginal motortrekk Sitér dette innlegget Link to post
Helge Svart 14.Mai.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Mai.2007 Ahhhhh, dette er det jeg SKAL ha - hverken mer eller mindre. Takk skal du ha abbor Sitér dette innlegget Skibsplast 655 Selected m/Suzuki DF140, Skibsplast 450VS m/Yamaha90, Sunwin 14 m/Yamaha40, VEA 14 m/Mercury15, Suzumar 265 m/Tohatsu8, Pioner 8 m/Mercury5, Plastimar 8 m/Tohatsu5 Link to post
Hansi Svart 14.Mai.2007 Del på Facebook Svart 14.Mai.2007 (redigert) Trekket så pent ut. Spørs hvor lenge du får ha det i frred. Jeg fikk en kalesjemaker til å skreddersy et trekk som jeg hadde på motoren i vintermånedene. Men som nevnt tidligere i tråden er det viktig med god utlufting for å hindre kondens. Redigert 14.Mai.2007 av Hansi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Helge Svart 14.Mai.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Mai.2007 Trekket så pent ut. Spørs hvor lenge du får ha det i frred. Jeg fikk en kalesjemaker til å skreddersy et trekk som jeg hadde på motoren i vintermånedene. Men som nevnt tidligere i tråden er det viktig med god utlufting for å hindre kondens. Jeg skal ikke ha på trekket om vinteren når båten står med den tykke og tunge vinteropplagspresenningen. Jeg skal ha trekket på når motoren er tiltet opp oppunder kanten på kalesjen i sommermånedene. I sistnevnte situasjon gnager og gnisser nemlig kalesjekanten og et festepunkt i kalesjen... på motordekslet. Sitér dette innlegget Skibsplast 655 Selected m/Suzuki DF140, Skibsplast 450VS m/Yamaha90, Sunwin 14 m/Yamaha40, VEA 14 m/Mercury15, Suzumar 265 m/Tohatsu8, Pioner 8 m/Mercury5, Plastimar 8 m/Tohatsu5 Link to post
Helge Svart 15.Mai.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Mai.2007 ........ Selges IKKE i Norge av importør....... Skal man kjøpe selv over nettet vil et motortrekk som koster kun ca 450 (i kroner) over disk i USA plutselig med frakt og moms komme seg på over 1600 kr i Norge (fra Browns point Marine). Selv om prisen ikke er så veldig høy er det likevel over 3-doble prisen og lang leveringstid. Sitér dette innlegget Skibsplast 655 Selected m/Suzuki DF140, Skibsplast 450VS m/Yamaha90, Sunwin 14 m/Yamaha40, VEA 14 m/Mercury15, Suzumar 265 m/Tohatsu8, Pioner 8 m/Mercury5, Plastimar 8 m/Tohatsu5 Link to post
Ingar Svart 15.Mai.2007 Del på Facebook Svart 15.Mai.2007 Antar dette er med kurer, sannsynligvis vil frakten bli vesentlig redusert hvis de kan sende med US Post. Sitér dette innlegget Link to post
Helge Svart 15.Mai.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Mai.2007 Antar dette er med kurer, sannsynligvis vil frakten bli vesentlig redusert hvis de kan sende med US Post. Det var Browns Point Marines billigste standardsalternativ internasjonalt.... "FedEx International Economy" som koster $81. Skal man ha det RASKT er det UPS WorldWide Expedited for $112. Jeg sjekker nå ut muligheten for å få det sendt fra Spania fra en onkel Sitér dette innlegget Skibsplast 655 Selected m/Suzuki DF140, Skibsplast 450VS m/Yamaha90, Sunwin 14 m/Yamaha40, VEA 14 m/Mercury15, Suzumar 265 m/Tohatsu8, Pioner 8 m/Mercury5, Plastimar 8 m/Tohatsu5 Link to post
rago63 Svart 15.Mai.2007 Del på Facebook Svart 15.Mai.2007 "Casa Suzuki" - Fra spøk til alvor; er det ingen andre forhandlere der borte som sender utenlands med USPS? Jeg har fått sent over ganske store esker for $60 med en vekt på 7 kg... Posten tar gebyr for fortolling og videreforsendelse hjem til deg for en sum også.. Jeg tror allikevel at trekket er billigst i USA... Sitér dette innlegget ....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO... Link to post
aroneid Svart 4.Desember.2018 Del på Facebook Svart 4.Desember.2018 Ser flere kommenterer at god lufting er viktig, og at dette medfører en del kondens. Her er ett som oppgir at det har gode pusteegenskaper - er dette greit eller fremdeles no-go? https://www.westsystem.no/p/21414/motortrekk-for-yamaha-baatmotor Sitér dette innlegget Link to post
Guest knerten67 Svart 4.Desember.2018 Del på Facebook Svart 4.Desember.2018 ebay har tror eg,dei har vertfall til Mercury Sitér dette innlegget Link to post
ballistic Svart 4.Desember.2018 Del på Facebook Svart 4.Desember.2018 Kjøpte et originaltrekk til Suzuki df 100 på eBay for noen år siden.Trekket er formsydd til å passe til "bakfinna" på motordekselet som 140 har. Bra kvalitet, legger seg ikke noe kondens på denne. Mener jeg betalte ca 7-800 kr inkl frakt og mva. Sitér dette innlegget Link to post
aroneid Svart 4.Desember.2018 Del på Facebook Svart 4.Desember.2018 ballistic skrev for 6 timer siden: Kjøpte et originaltrekk til Suzuki df 100 på eBay for noen år siden.Trekket er formsydd til å passe til "bakfinna" på motordekselet som 140 har. Bra kvalitet, legger seg ikke noe kondens på denne. Mener jeg betalte ca 7-800 kr inkl frakt og mva. Kondensen som er nevnt her gjelder vel under lokket/motordekselet, ikke oppå trekket.. Sitér dette innlegget Link to post
Furu Svart 5.Desember.2018 Del på Facebook Svart 5.Desember.2018 Finnes yamaha trekk som er åpne, slik att motor får luft. Lages i usa , koster vel sin del.. Sitér dette innlegget Furuholmen & Scheen 1962 , Tornado 540 rib 2002 Skipsvrak i norge på google. Furuholmen28.com Link to post
ballistic Svart 5.Desember.2018 Del på Facebook Svart 5.Desember.2018 aroneid skrev for 8 timer siden: Kondensen som er nevnt her gjelder vel under lokket/motordekselet, ikke oppå trekket.. Godt mulig at det kan øke kondensering i enkelte tilfeller. Trekket er forøvrig produsert i Sunbrella stoff; dette er oppgitt å ha bl.a pustende egenskaper , beskytte mot UV stråler for å nevne noe.Forøvrig er trekket ikke ment å brukes under drift. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.