Jump to content

Stofftrekk/hette (cover) til påhengsmotor?

Helge

Recommended Posts

For noen få år siden mener jeg å ha sett noen slags stofftrekk/hette (cover) til å dra ned over påhengsmotoren. Jeg skulle gjerne hatt dette til den største motoren min (140 Hk) da overflaten/lakken på denne slites/skrapes opp av kalesjen når motoren er tiltet opp. Er det noen som vet hvor jeg kan få kjøpt noe slikt?

Takk for svar, men akkurat Biltema var den eneste jeg allerede var klar over. Saken med Biltema er dessverre at de kun har slike trekk for SMÅ motorer = Inntil ca 25 Hk. Vel er min Suzuki DF140 kompakt til en 4T å være, men det er nok for mye å forvente å få den inn i et trekk til en 25 hester :lol:

1–10 hk. Mål: 48 x 20 x 36 cm.

10–25 hk. Mål: 51 x 23 x 39 cm.

Trekket så pent ut. Spørs hvor lenge du får ha det i frred. Jeg fikk en kalesjemaker til å skreddersy et trekk som jeg hadde på motoren i vintermånedene. Men som nevnt tidligere i tråden er det viktig med god utlufting for å hindre kondens.

Jeg skal ikke ha på trekket om vinteren når båten står med den tykke og tunge vinteropplagspresenningen. Jeg skal ha trekket på når motoren er tiltet opp oppunder kanten på kalesjen i sommermånedene. I sistnevnte situasjon gnager og gnisser nemlig kalesjekanten og et festepunkt i kalesjen... på motordekslet.

........ :confused::nonod::eek::cryin: Selges IKKE i Norge av importør....... Skal man kjøpe selv over nettet vil et motortrekk som koster kun ca 450 (i kroner) over disk i USA plutselig med frakt og moms komme seg på over 1600 kr i Norge (fra Browns point Marine). Selv om prisen ikke er så veldig høy er det likevel over 3-doble prisen og lang leveringstid. :nonod:

Antar dette er med kurer, sannsynligvis vil frakten bli vesentlig redusert hvis de kan sende med US Post.

Det var Browns Point Marines billigste standardsalternativ internasjonalt.... "FedEx International Economy" som koster $81. Skal man ha det RASKT er det UPS WorldWide Expedited for $112.

Jeg sjekker nå ut muligheten for å få det sendt fra Spania fra en onkel :cool:

"Casa Suzuki" :lol: - Fra spøk til alvor; er det ingen andre forhandlere der borte som sender utenlands med USPS? Jeg har fått sent over ganske store esker for $60 med en vekt på 7 kg... Posten tar gebyr for fortolling og videreforsendelse hjem til deg for en sum også.. Jeg tror allikevel at trekket er billigst i USA...

....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO...

• 11 år senere...
ballistic skrev for 6 timer siden:

Kjøpte et originaltrekk til Suzuki df 100 på eBay for noen år siden.Trekket er formsydd til å passe til "bakfinna" på motordekselet som 140 har. Bra kvalitet, legger seg ikke noe kondens på denne. Mener jeg betalte ca 7-800 kr inkl frakt og mva.

Kondensen som er nevnt her gjelder vel under lokket/motordekselet, ikke oppå trekket..

aroneid skrev for 8 timer siden:

Kondensen som er nevnt her gjelder vel under lokket/motordekselet, ikke oppå trekket..

Godt mulig at det kan øke kondensering i enkelte tilfeller. Trekket er forøvrig produsert i Sunbrella stoff; dette er oppgitt å ha bl.a pustende egenskaper , beskytte mot UV stråler  for å nevne noe.Forøvrig er trekket ikke ment å brukes under drift.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...