Fenix Startet 7.Desember.2003 Link til dette innlegget Startet 7.Desember.2003 Dekorstripene av - uten altfor mye jobb og småplukk med tapetkniv og slipemaskin - er det varmluftspistol som skal til? Erfaringer? Sitér dette innlegget Link to post
Sun Flyer Svart 7.Desember.2003 Link til dette innlegget Svart 7.Desember.2003 Prøv med hårføner! Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Gunga Din Svart 7.Desember.2003 Link til dette innlegget Svart 7.Desember.2003 Dekorstripene av - uten altfor mye jobb og småplukk med tapetkniv og slipemaskin - er det varmluftspistol som skal til? Erfaringer? Hej Fenix! När jag har tagit bort dekorstriper/navn etc så anvender jeg en vanlig 'hårtork' det bruker gå bra, skall du bruke varmluftpistol, så får du ta det veldi 'lungt' tror lett att det kan bli 'för varmt' ! Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Solo Svart 7.Desember.2003 Link til dette innlegget Svart 7.Desember.2003 Gjorde dette på min forrige båt . Ikke noe problem, brukte varmluftspistol men som nevnt må du være forsiktig.Prøv deg fram slik at det ikke blir for varmt ! Brukte bakelittsparkel(riktig navn ?...brun sak hos fargehandler) til å skrape vekk dekorstripen etterhvert som den ble myk.Vasket siste rest vekk med en fille m/white-sprite.Du vil helt sikkert se fargeforskjell etter dekorstripen,men du skal kanskje erstatte den!?.Av den røde dekorstripen på fribordet ble 1/3 tatt vekk da den var misfarget Merkelig sak egentlig men dekorstripen er delt i to fra fabrikken og det må ha vært to forskjellige kvaliteter på de som var fram mot baugen på begge sider. Sitér dette innlegget Link to post
Kenneth Svart 7.Desember.2003 Link til dette innlegget Svart 7.Desember.2003 Et lite tips: Hvis du skal lakke eller ha ny dekorstripe oppå så kan det være lurt å ikke bruke white spirit å ta limen med, da dette inneholder fett. Vet sitrusrens er glimrende å ta lim med, men det er vel sitrusolje i.. Uansett skulle det vel gå bra om du vasker godt med annet fettløsende middel før lakk eller ny stripe Sitér dette innlegget Link to post
Solo Svart 7.Desember.2003 Link til dette innlegget Svart 7.Desember.2003 Et lite tips: Hvis du skal lakke eller ha ny dekorstripe oppå så kan det være lurt å ikke bruke white spirit å ta limen med, da dette inneholder fett. Godt poeng Kenneth ...........jeg satte ikke på nye striper fremme på båten før jeg solgte den,bare polerte opp. Sitér dette innlegget Link to post
Brum Svart 8.Desember.2003 Link til dette innlegget Svart 8.Desember.2003 Hei, Fenix! Skiftet selv striper på en 1981 modell (Fenix, prod. 282) i 1997, som da hadde sin grønne originale striper. Prøvde først med føner, men det var tett opp mot nytteløst. Varmepistol var det som skulle til sammen med en "myk" sparkel. Lykke til! Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 10.Desember.2003 Link til dette innlegget Svart 10.Desember.2003 Hei, Fenix! ............................ en "myk" sparkel. Lykke til! Jobbade litt med glasfiber på 70-talet då fikk jag lära mig att man kunde anvende 'plexiglas' för o skrape på gelcoaten utan att få repor! har använt 'isskrapor' de siste åren, sådana der 10*12 cm reklame skraper man får gratis! funkar jättebra, utan att repa gelcoaten! Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Windy37GM Svart 10.Desember.2003 Link til dette innlegget Svart 10.Desember.2003 Jeg har brukt varmepistoltrikset. Veeeldig forsiktig med varmen, opp til 20 cm fra båtsiden... Og resultatet ble faktisk meget bra. Hilsen Erik Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.