TideRace Svart 26.April.2021 Del på Facebook Svart 26.April.2021 (redigert) Hvis du ser på siden av motoren, motsatt side av styrearmen, regner jeg med at du ser noen "knotter" som står ut i underkant av dekselet. Disse skal være anlegg når du legger ned motoren, og indikerer riktig side. Hvis det ikke er kommet olje ut av motoren har det nok gått bra. Jeg ville likevel sjekket oljepinnen før neste oppstart for sikkerhets skyld. Det går greit å tilte motoren innenfor den vinkelen som motoren er bygd for. Den lille 2,3hk kan også bæres i bøylen foran, bare motorstammen er lavere enn motorhuset. Så litt vinkel tåler de. Redigert 26.April.2021 av TideRace (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 26.April.2021 Del på Facebook Svart 26.April.2021 (redigert) TideRace skrev 16 minutter siden: Mine Honda 2,3hk og Honda 6hk skal ligge på siden, altså motsatt side av styrearmen. Da er vel de knastene den skal ligge på på den siden da. kan egentlig ikke ta feil det er bare ligge knaster på en side. Ser manualene har styrearmen på hver sin side hvis tegningen er rett Redigert 26.April.2021 av Roger jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
TideRace Svart 26.April.2021 Del på Facebook Svart 26.April.2021 Roger jo skrev 3 minutter siden: Da er vel de knastene den skal ligge på på den siden da. Det er riktig. Det er lett synlige knaster i underkant av motordekselet på den siden som skal ned. Dette er ikke likt mellom merkene. Jeg har/ har hatt også andre motorer som skal ligge annerledes, så tipset er å sjekke instruksjonsboka hvis man er i tvil. Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 26.April.2021 Del på Facebook Svart 26.April.2021 TideRace skrev 1 minutt siden: så tipset er å sjekke instruksjonsboka hvis man er i tvil. Det er alltid lurt kan egentlig ikke ta feil det er bare ligge knaster på en side. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
TideRace Svart 26.April.2021 Del på Facebook Svart 26.April.2021 Denne var jo litt søt da, men er sikkert laget for amerikanere ... Sitér dette innlegget Link to post
LAKA Svart 26.April.2021 Del på Facebook Svart 26.April.2021 TideRace skrev 20 minutter siden: Hvis du ser på siden av motoren, motsatt side av styrearmen, regner jeg med at du ser noen "knotter" som står ut i underkant av dekselet. Disse skal være anlegg når du legger ned motoren, og indikerer riktig side. Hvis det ikke er kommet olje ut av motoren har det nok gått bra. Jeg ville likevel sjekket oljepinnen før neste oppstart for sikkerhets skyld. Ja, det er noen små bulber som stikker ut som motoren kan ligge på, så det er korrekt. Nå skal motoren inn til årsservice med oljeskift, så da regner jeg med de fikser det som evt. må fikses. Takk for svar! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.