Jump to content

Beste marine radio/cd. Erfaringer?

Arve

Recommended Posts

Som noe av det siste etter lang ombygging skal det monteres ny radio/cd spiller i båten. Ser av div. kataloger at det er BOSS og SONY som er mest profilert.

Noen som har erfaringer på disse apparatene eller forslag/erfaring med andre merker??

Setter naturligvis størst krav til radio-delen...

Takknemlig for deres eminente tips og anbefalinger.

Arve

• 2 uker senere...

Hei

Det er ofte antennen som er det kritiske leddet i en god radio.

Bruk antenne for båt, ellers må du jorde antennen din hvis det ikke er en stålbåt du har..

Når det gjelder radio/Cd, så er det andre ting enn båt produsentene har tenkt på når de laget utstyret.

Se om du finner en Radio/Cd med et dreiehjul for volumkontroll.

Det blir for knotete å prøve å finne en liten knapp i litt ruskevær når du skal dempe P3en.. :smash:

Go sommer :cool:

Jeg har vurdert det sånn at CD-spiller blir upraktisk i båten. Greit så lenge det er flatt vann, men med et minimum av bølger og mine 21 fot tror jeg det blir like mye hopping på skiva som på vannet. Jeg bygger istedet inn en real forsterker, og legger bare frem tilkoplingsmulighet for MP3 spiller m/ radiofunksjon. Funka som snus i Buggy`n i alle fall!

AASS for OSS! Drikk Aass og piss Ringnes!
Drikk aldri vann (og spis ikke den gule snøen)!!

Jeg har vurdert det sånn at CD-spiller blir upraktisk i båten. Greit så lenge det er flatt vann, men med et minimum av bølger og mine 21 fot tror jeg det blir like mye hopping på skiva som på vannet.

Jeg har CD spiller som tar MP3'er i min 16 fots Seajeep. Ikke noe problem med hopping i platen der. De har jo endel sekunder med minne. Jeg ser det som hensiktsmessig å brenne MP3 filene over på en CD, slik at jeg slipper alt dritet med irring og slikt på ipoden.

En gang trodde jeg at jeg ikke hadde rett, men jeg tok feil...

Står steroen beskyttet for vär og vind så funker de like bra som i bil.(Bil har også töffe forhold for en stereo). Har hatt vanlig bilstereo/CD i div. båter siden 1990 uten problemer. I år kjöpte jeg en stereo som leser DVD med fjerkontroll..Denne har jeg koblet til flatskjermen. Steroen er fra JVC kr. 2395,-og marinehöyttalerne er fra Sony kr. 799,-. Alt er fra Elprice.no(Sparte endel kroner på höyttalerne jf. båtutstyrsforretningene.) Jeg sjekket litt rundt å så at du kan spare 2000-3000 kr. på å kjöpe marine stereo/höyttalere hos elprice jf. Swang/Maritim. Lyden ble over all forventning(for mitt öre veldig bra). Junior likte også brannmann Sam i Stereo. En liten finesse med denne DVD-Stereo er at du kan brenne MP3 låter på DVD plate og da får du plass til veeeldig mange låter.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...