Jump to content

2 stk. mercruiser 7,3d i sea ray 34?


Pettter

Recommended Posts

7,3 D-tronic er et monster med ca 940 nm i dreiemoment. Tåler dine gir dette??? Motoren veier vel også over 600 kg stk.

Har selv 7,3 idi i min wellcraft 26. Originalmotor er 7,4 liter bensin. Måtte heve vannlinja med 8 cm. Den ligger tungt i sjøen.

 

Her fant eg noen data..

 

Length, mm 1295

Width, mm 863

Height, mm 826

Weight, kg 704

Redigert av Wellcraft (see edit history)

Fjord 27 AC TMD40

Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knop
Wellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.
Firmanavn: Motordeler.com

Link to post

Blir nok noe baktung med to av disse blyloddene på hekken. Du snakker om jeg ikke tar helt feil om over 600 kg vektøkning og alt bak på hekken. Det er vekt tilsvarende 7-8 personer. Alle plassert helt akter i båten :nonod:

 

Har selv en Sea Ray 240 Sundancer med 240HK Steyr diesel og Bravo 3, denne får jeg lett i plan med 8 voksne mannfolk i båten. Selv med alle sittende bak i båten, bruker kun power trim.

 

Vurderte å kjøpe en 250 Sundancer med 270HK 7,3 med Bravo 3. Den kom ikke i plan med 3 personer ombord dersom en av dem satt på benken helt bak. Denne personen måtte han sende fram i kabinen for å få den i plan, selv med full inntrimming av drev :headbang:

 

Jeg hadde valgt en lettere maskin som Steyr, evt en Mercruiser 4,2 D-tronic.

2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI

Link to post
  • 2 måneder senere...

Hei, Jeg vet at det er en tid siden du stilte ditt spørsmål. Vel, her er en med akkurat samme prosjekt.

Jeg har kjøpt en Wellcraft 34 med 2 st 7.4 bensin ( og Borg Warner V gir 72c). Jeg har uten å sjekke nærmere allerede kjøpt meg 2 st 7.3 D-Tronic maskiner.

Pga girene så står motorene langt fremme ( mist 1.3 m fra hekken hos meg.) Jeg har forsøkt å løfte de i for å se hva som skjedde med vannlinjen, og det var fint lite ( ca 4-5 cm). Både din Sea Ray 34 og min Wellcraft er meget brede båter, og vil nok ikke synke merkbart i sjøen.

 

Men...problemet mitt er i øyeblikket en overgang mellom gir og Motor, samt at aksel og propell må byttes. Min aksel er 32 mm (1 1/4"), og dette blir nok i det minste laget dersom jeg velger riktig propell til de nye motorene. Har ikke fått dette i havn ennå, men har foreløpig blitt forespeilet at det vil blir dyrt....

Jeg er veldig interessert i å komme i kontakt med deg.

 

Martin

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...