Pettter Startet 12.Mai.2007 Link til dette innlegget Startet 12.Mai.2007 Har en sea ray 34 ft 88 mod med 2 stk mercruiser 7,4 l bensin.Har tenkt og sette inn 2stk 7,3 d på 300 hk. Er det noen som har greie på hvordan dette blir med vekta på båten.Om den kommer til og bli veldig baktung.Har ikke drv på den men gir med aksler. Sitér dette innlegget Link to post
Birchwood 320 Svart 12.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2007 (redigert) 7,3 D-tronic er et monster med ca 940 nm i dreiemoment. Tåler dine gir dette??? Motoren veier vel også over 600 kg stk. Har selv 7,3 idi i min wellcraft 26. Originalmotor er 7,4 liter bensin. Måtte heve vannlinja med 8 cm. Den ligger tungt i sjøen. Her fant eg noen data.. Length, mm 1295 Width, mm 863 Height, mm 826 Weight, kg 704 Redigert 12.Mai.2007 av Wellcraft (see edit history) Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
Pettter Svart 12.Mai.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2007 tror nok giret holder.Blir nok tung i hekken ja.Den vekta tror jeg er med drev? Men tung ja veldig.Har du hatt noen dårlige erfaringer med denne type motor? Sitér dette innlegget Link to post
Pettter Svart 12.Mai.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2007 tror nok giret holder.Blir nok tung i hekken ja.Den vekta tror jeg er med drev? Men tung ja veldig.Har du hatt noen dårlige erfaringer med denne type motor? Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 12.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2007 Du sier du har gear og aksel. Hvor langt bak i båten står maskinene? De er jævelsk tunge med drev veier de rundt 750kg så vekten på 600kg er nok uten gear. Du kan se litt her: https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=23144 Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Pettter Svart 12.Mai.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2007 Motorene sitter som vanlig,men med giret i front.Vgir. Sitér dette innlegget Link to post
Birchwood 320 Svart 12.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2007 Min motor veier 762 kg inkl drev. Så 704 er nok uten gir ja.. Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
SF Svart 12.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2007 Blir nok noe baktung med to av disse blyloddene på hekken. Du snakker om jeg ikke tar helt feil om over 600 kg vektøkning og alt bak på hekken. Det er vekt tilsvarende 7-8 personer. Alle plassert helt akter i båten Har selv en Sea Ray 240 Sundancer med 240HK Steyr diesel og Bravo 3, denne får jeg lett i plan med 8 voksne mannfolk i båten. Selv med alle sittende bak i båten, bruker kun power trim. Vurderte å kjøpe en 250 Sundancer med 270HK 7,3 med Bravo 3. Den kom ikke i plan med 3 personer ombord dersom en av dem satt på benken helt bak. Denne personen måtte han sende fram i kabinen for å få den i plan, selv med full inntrimming av drev Jeg hadde valgt en lettere maskin som Steyr, evt en Mercruiser 4,2 D-tronic. Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Hydrox Svart 12.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2007 Hva med to stk Steyr 256, skulle jo duge greit i en slik båt. Omkring 420 kg pr maskin inklusiv drev. Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 12.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2007 Jeg hadde en slik 7,3 i hekken på en Skarpnes9100. Var noe tung i rumpa helt til jeg la 60Kg bly i baugen Motoren er tung, dobbeltinstallasjon blir nok litt mye. Motoren i seg har et voldsomt skyv Joda310 Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Bagheera Svart 17.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2007 Hei, Jeg vet at det er en tid siden du stilte ditt spørsmål. Vel, her er en med akkurat samme prosjekt. Jeg har kjøpt en Wellcraft 34 med 2 st 7.4 bensin ( og Borg Warner V gir 72c). Jeg har uten å sjekke nærmere allerede kjøpt meg 2 st 7.3 D-Tronic maskiner. Pga girene så står motorene langt fremme ( mist 1.3 m fra hekken hos meg.) Jeg har forsøkt å løfte de i for å se hva som skjedde med vannlinjen, og det var fint lite ( ca 4-5 cm). Både din Sea Ray 34 og min Wellcraft er meget brede båter, og vil nok ikke synke merkbart i sjøen. Men...problemet mitt er i øyeblikket en overgang mellom gir og Motor, samt at aksel og propell må byttes. Min aksel er 32 mm (1 1/4"), og dette blir nok i det minste laget dersom jeg velger riktig propell til de nye motorene. Har ikke fått dette i havn ennå, men har foreløpig blitt forespeilet at det vil blir dyrt.... Jeg er veldig interessert i å komme i kontakt med deg. Martin Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.