Jump to content

Tilbakeslagsventil på varmtvannstank.

Allan E

Recommended Posts

Hvilken nytte gjør tilbakeslagsventilen på varmtvannstanken? Tanken min står oppreist og alle stusser peker rett opp. Trenger jeg denne ventilen? Har et inntrykk av at den er litt hard å trykke vannet gjennom. Synes at jeg har liten gjennomstrømming.

Hindrer at varmtvann presses tilbake når man tapper kaldtvann, slik at det kommer varmtvann ut av kaldtvannskrana.

Årsaken er at det står en boble med komprimert luft øverst i tanken.

Hvor stort problemet er avhenger av størrelsen på denne boblen, noe som er avhengig av konstruksjonen av tanken.

Går fint uten tilbakeslagsventil med den tanken jeg har.

Har hatt bereder uten tilbakeslagsventil og det som kan skje er at om du f.eks dusjer og stenger igjen vannet på dusjhodet, begge vannkraner fremdeles åpne, så kan vannet sirkulere litt i systemet slik at neste gang du åpner dusjhodet så får du kun varmtvann uten innblanding av kaldt et kort øyeblikk... Skal du værer helt sikker bør du ha tilbakeslagsventiler både på kaldt og varmtvannet.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

• Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...