silentia Startet 16.Mai.2007 Del på Facebook Startet 16.Mai.2007 Noen som vet hvor man kan levere nødraketter som er utgått på dato? Tar butikker som selger slikt gamle varer i retur? Evt brannstasjoner? Silentia Sitér dette innlegget Link to post
Brutus Svart 16.Mai.2007 Del på Facebook Svart 16.Mai.2007 Kaster gamle nyttårsraketter på nyttårsaften... Men jeg vil tro at politistasjoner har info om hvordan du kvitter deg med dem. De mer mottak for ammo, fenghetter for de som driver med selvlading osv... Sitér dette innlegget Link to post
Ludde Svart 16.Mai.2007 Del på Facebook Svart 16.Mai.2007 (redigert) Jeg har levert mine på brannstasjonen og de var takknemlige og ville bruke dem til øvelse. Redigert 16.Mai.2007 av Ludde (see edit history) Sitér dette innlegget Hilsen Ludde Link to post
roaldbj Svart 16.Mai.2007 Del på Facebook Svart 16.Mai.2007 Kaster gamle nyttårsraketter på nyttårsaften... Har ikke hørt at dete er ulovlig? Sitér dette innlegget Link to post
880 Svart 16.Mai.2007 Del på Facebook Svart 16.Mai.2007 (redigert) Jeg har levert mine på brannstasjonen og de var takknemlige og ville bruke dem til øvelse. Askøy brannvesen hadde en trivelig opplevelse med denne typen. LES Uten å vere sikker mener jeg at dette var overliggere som de testet ut... Redigert 16.Mai.2007 av 880 (see edit history) Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
Brutus Svart 16.Mai.2007 Del på Facebook Svart 16.Mai.2007 Har ikke hørt at dete er ulovlig? Nei , ikke jeg heller. Sitér dette innlegget Link to post
Høvdingen Svart 16.Mai.2007 Del på Facebook Svart 16.Mai.2007 mener brannvesnet tar imot alle typer "fyrverkeri" Sitér dette innlegget Link to post
silentia Svart 16.Mai.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Mai.2007 Høres rimelig ut at brannvesenet er rette plassen. Og bare bra hvis de får bruk for dem til øvelse. Takk for svar! Sitér dette innlegget Link to post
p-kaill Svart 16.Mai.2007 Del på Facebook Svart 16.Mai.2007 I Nord-Norge tester vi gamle nødraketter kl 0.00 på nyttårsaften og da får en også trening med å avfyre dem. Har ikke hørt at det er ulovlig..... morro er det også,he,he Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 16.Mai.2007 Del på Facebook Svart 16.Mai.2007 Seatronic tok i mot mine da jeg byttet de med nye Sitér dette innlegget Link to post
arkmarin Svart 16.Mai.2007 Del på Facebook Svart 16.Mai.2007 Jeg tar min gamle nødraketter til nyttårsfyrverkeri. Skyter de opp så nær kl 24 som mulig. Alle i familien får skyte opp raketter og tenne håndbluss, for å få øvelse. Tror det er viktig å ha erfaring i å skyte opp kraftige raketter, når en er i nød. Sitér dette innlegget Arnehttp://www.arkmarin.no/ Link to post
Gudrun Svart 17.Mai.2007 Del på Facebook Svart 17.Mai.2007 Diskusjonen om å skyte de opp 31/12 skal jeg ikke legge meg opp i, men vær obs på at de har begrenset levetid og etter den datoen kan hva som helst skje. Det går som oftest greit, men i øvelsessammenheng har jeg opplevd at 2 av de utgåtte har eksplodert etter 40-50 meters stigning. Drivhyslen er i tynn aluminium og dette haglet rundt oss. Flere virket heller ikke og da er man usikker på hva man skal gjøre med en masse folk rundt seg........... Tenner den, eller ikke??????? Men som sagt, det går som oftest greit............ Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.