Anonym Svart 25.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2007 Jeg skjønner ikke poenget med å arrangere julebord uten julemat. Og jeg som trodde dette som i topic kalles "Øl og båtprat for Baatplassens medlemmer" var nettopp det, og ikke et julebord. At det tilfeldigvis havner i julebordsesongen er en helt annen sak slik jeg ser det. Sitér dette innlegget Link to post
oddgeir Svart 25.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2007 Anonym, jeg er helt enig. men da er det på tide at vi bestemmer oss for om det skal bli julebord, eller ikke. Jeg kommer uansett. Sitér dette innlegget "hvis vannlinje er det viktigste.... kjøp en tømmerstokk" (Lano2) Link to post
Anonym Svart 26.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 26.Oktober.2007 For min del er det ihvertfall enkelt. Julebord utgår, men en middag på foreksempel Fridays kan godt hende jeg vil være med på, avhengig av om dagen passer selvsagt. Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 26.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 26.Oktober.2007 Skal til Oslo fredag 23 november og tenkte da å ta en eller muligens to om tørsten ikke slukkes etter det første dusinet... Er det flere som som er i byen da, så kunne vi slått følge... helt uformelt selvsagt og uten spiseplikt av noe slag... ja sogar ingen drikkepress heller.. Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
oddgeir Svart 26.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 26.Oktober.2007 Jeg er i byen hver fredag. Sitér dette innlegget "hvis vannlinje er det viktigste.... kjøp en tømmerstokk" (Lano2) Link to post
Anonym Svart 26.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 26.Oktober.2007 Jeg tar stort sett en øl hver mandag, og fredag.. Ikke umulig at det blir en den dagen også. Sitér dette innlegget Link to post
Tine IV Svart 26.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 26.Oktober.2007 Kan ikke en som bor inne i Tigerstaden eller deromkring bare skjekke opp Aker brygge ellerno , så ser vi hvor mange som kan / vil ? Eller's tipper jeg det blir grill mat på øya før vi for bestemt oss , uannsett så passer det ikke for alle samma ossen du snur å vender på det . Kommer jeg så kommer jeg selvsagt med båten , så tar jeg vel evt en skattefri bil derfra . Tine III Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
oddgeir Svart 26.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 26.Oktober.2007 Jeg antar det blir den 16. Dessuten gjetter jeg på at det blir D/S Louise, og der kan man spise julemat eller pepperbiff. Contragutten bestiller om noen dager går jeg ut fra, så fyr opp logistikkavdelingen. Sitér dette innlegget "hvis vannlinje er det viktigste.... kjøp en tømmerstokk" (Lano2) Link to post
Anonym Svart 26.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 26.Oktober.2007 Kommer jeg så kommer jeg selvsagt med båten , så tar jeg vel evt en skattefri bil derfra . Skal du ligge på svai? Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 27.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2007 Vi klarer vel neppe å samle alle på ett sted. Derfor vil jeg undersøke med Hvalstrand bad og se om det finnes muligheter der. Da får vi to alternativer. Vi er jo båtfolk så ett sted med gjesteplass for oss hadde vært bra. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Anonym Svart 27.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2007 Når folk først skal spre seg, kanskje vi bare skal sitte hjemme i hver vår sofa med baatplassen.no på PC-skjermen. Skal man dra i gang noe bør man samle det på et og samme sted. Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 27.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2007 Når folk først skal spre seg, kanskje vi bare skal sitte hjemme i hver vår sofa med baatplassen.no på PC-skjermen. At flere prøver å dra igang forsjellige former for samlinger ser jeg på som bare positvt, enten det er en eller flere slike samlinger. Sitér dette innlegget Link to post
Tine IV Svart 27.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2007 Skal du ligge på svai? Lå en kamerat inne på Aker brygge hele sist uke , gikk jo bra det da . Han sa at ikke det var noe problem ,bare ringe først var lurt . Er kansje ikke det største problemet og finne plass der inne på denne årstia , eller ? Tine III Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Anonym Svart 27.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2007 Lå en kamerat inne på Aker brygge hele sist uke , gikk jo bra det da . Han sa at ikke det var noe problem ,bare ringe først var lurt . Er kansje ikke det største problemet og finne plass der inne på denne årstia , eller ? På denne årstiden er gjestehavna brukt som faste plasser.. Det er faktisk ca dobbelt så mange faste her i vinter som det er om sommeren! Nå har de bygd om litt, så det KAN hende at det blir noen få plasser tilgjengelig, men jeg ville ikke satset på det.. jeg kan evnt komme med rapport noen dager før dette opplegget arrangeres. Sitér dette innlegget Link to post
Anonym Svart 27.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2007 Forøvrig.. Nå er plutselig selv arrangørene av Horten-treffet med på å ha "konkurrerende" aktiviteter i nærheten av hverandre.. Pussig at man endrer mening slik. For jeg går ut fra at rem pratet for alle som arrangerte det treffet i Horten, som han ga uttrykk for. Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 27.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2007 Forøvrig.. Nå er plutselig selv arrangørene av Horten-treffet med på å ha "konkurrerende" aktiviteter i nærheten av hverandre.. Pussig at man endrer mening slik.For jeg går ut fra at rem pratet for alle som arrangerte det treffet i Horten, som han ga uttrykk for. Da trekker jeg mitt forslag. Jeg ønsket kun å ta båten inn og ha en gjestebrygge i nærheten av hyggekvelden. Ikke mer enn det. Jeg har aldri protestert på noen konkurranse tidligere. Tror du blander kortene her. Lagt til: Jeg tror kanskje at den ene datoen som blir fastsatt ikke passer alle. Da kunne vi lagt en alternativ dato til f.eks. Hvalstrand Bad? Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
REM Svart 27.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2007 Forøvrig.. Nå er plutselig selv arrangørene av Horten-treffet med på å ha "konkurrerende" aktiviteter i nærheten av hverandre.. Pussig at man endrer mening slik. Funnet noe nytt å henge deg opp i ser jeg Anonym. Ikke mye å hente her er jeg redd. Å legge slike arrangementer i nærhet av Hortentreffet i tid var det jeg var og fortsatt er motstander av. Å arrangere et slikt julebord påvirker ikke deltagelsen på Hortentreffet på sommertid. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Anonym Svart 27.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2007 Funnet noe nytt å henge deg opp i ser jeg Anonym. Ikke mye å hente her er jeg redd. Å legge slike arrangementer i nærhet av Hortentreffet i tid var det jeg var og fortsatt er motstander av. Å arrangere et slikt julebord påvirker ikke deltagelsen på Hortentreffet på sommertid. Men at noen følger opp et forslag om julebord/pilstreff med å legge opp et tilsvarende arrangement samme dag eller ihvertfall med kort opphold mellom.. Det ser du på som helt greit? Er det sånn at når det er noe du styrer med er det ikke lov å legge opp noe i nærheten (tids og stedsmessig), men med en gang du ikke har noe med det å gjøre er det helt ok? Jeg ser ikke logikken her. Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 27.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2007 Men at noen følger opp et forslag om julebord/pilstreff med å legge opp et tilsvarende arrangement samme dag eller ihvertfall med kort opphold mellom.. Det ser du på som helt greit? Ja. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
oddgeir Svart 27.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2007 Gutta i Bergen klarer merkelig nok å arrangere julebord flere år på rad, uten noe som helst støy. Det går tydeligvis ikke i Oslo. Når avstemmingen indikerer Oslo den 16.11, da må det vel være greit at da blir det slik. At noen da kommer med vikarierende argumenter for å ikke følge avstemmingsresultatet er uheldig syns jeg. Sitér dette innlegget "hvis vannlinje er det viktigste.... kjøp en tømmerstokk" (Lano2) Link to post
Sydvesten Svart 27.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2007 (redigert) Gutta i Bergen klarer merkelig nok å arrangere julebord flere år på rad, uten noe som helst støy. Støyen i Bergen kommer på julebordet og ikke før... vi har jo også onsdagspilsen i Bergen, og neste er jo den 7. november Redigert 27.Oktober.2007 av Sydvesten (see edit history) Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
CB. Svart 27.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2007 (redigert) Skal innom Louice sener i kved, skal se hvor mange plasser de har den 16 og kommer med ytterligere info, sansynligvis i morgen. Skal titte på båtmulighetene også. Sansynligvis er det mulig å legge seg inn ved siden av noen av charterbåtene. Nekter å tro det ikke er plass til en eneste båt. Tror ikke jeg orker å skrive når je æ tibasj atte. Redigert 27.Oktober.2007 av Contraband (see edit history) Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
oddgeir Svart 27.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2007 Støyen i Bergen kommer på julebordet og ikke før... vi har jo også onsdagspilsen i Bergen, og neste er jo den 7. november Sånn skal det være. Sitér dette innlegget "hvis vannlinje er det viktigste.... kjøp en tømmerstokk" (Lano2) Link to post
Astor Svart 27.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2007 Mitt redelige forøk var å komme dem i møte som IKKE kan komme på det "store" julebordet. Jeg venter til dato er bestemt slik at alle kan få med seg denne datoen. Kan alle komme på dette så blir det ikke julebord nr. 2. Hvis det blir endel som IKKE kan komme på det "store" julebordet, hadde jeg tenkt å forsøke med på Hvalstrand Bad. Der har de gjestebrygge for oss som ønsker å komme med bår og overnatte i båten. Glem at jeg er med å arrangere BP-treffet. Treffet har ingenting med dette å gjøre. Det var kun min velvillighet til å hjelpe andre som også hadde båt/ikke kan komme på det "store" julebordet. Værre er det ikke. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
CB. Svart 27.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2007 Vi kan da kanskje fastslå at Bergensere er flinkere til å organisere enn østlandsfolk. De ser ikke problemene men heller utfordringene, men så er de ikke mange heller da Eller har jeg gått glipp av noe igjen Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.