Jump to content

Øl og båtprat!

MartinN

Recommended Posts

Virker som om det er enten hortentreff eller en pub kveld, jeg sier Jatakk begge deler.

Er stadig inni byen for en øl eller fler og hyggelig båtprat er jo bare med på å forsterke gleden ved en pub kveld...

Så hvis det er noen som har lyst på pils å båtprat så er jeg gjærne med.

Og ja jeg skal på Hortentreffet også!

Redigert av Zikk Zakk (see edit history)
Jaja, dette forslaget har da virkelig ikke til hensikt å konkurrere med Hortentreffet,

Jeg satt og leste dette innlegget, det er egentlig min mann som er medlem her, men dette ble jeg så pass provosert av, at jeg måtte svare. Det er så typisk norsk , at når noen prøver på å ta initiativ til noe som kan bli koselig, så må noen komme på sin høye hest og trykke dem ned med negative kommentarer. Herregud det er vel ingen som sier at alle må drikke øl, de som ikke vil kan vel ta en brus eller en kaffe. Poenget med det hele var vel å få til litt sosialt samvær med andre båtfolk.

Så til dere som syns dere er så mye bedre enn oss vanlige dødlige, kan jo da komme med et alternativ som dere føler passer bedre til deres nivå.

Det var mitt syn på den saken.

Stå på Martin, måtte det være flere som deg i dette landet :flag:

Hilsen kona til Scand 26

kombinasjonen "ølsamling" og båtliv ikke klinger spesielt harmonisk i mine ører :nonod::nonod:

Uten å ha noen baktanker i hode så lurte jeg på hva som er galt med det?

Må også si at jeg er ganske enig i kona til scand 26...

Er det noen pøbber som er bedre til båtsnakk enn andre i oslo. En mer maritim plass kanskje? bra miljø uten mye musikk og bråk... Noen forslag?

Redigert av Zikk Zakk (see edit history)

Jeg syns det er helt topp at noen gidder og prøve å få til noe. Hvis man er glad i båtlivet, noe vi har fått smaken for, og vi er helt ferske, så spiller det vel ikke noe rolle om man må dra noen sjømil for å møte noen med samme interesse.

Da kan jeg med det samme nevne at Østfold området har mange vakre plasser som innbyr til mye kos og sosialt samvær.

Vi er selv innflyttere hernede, men trives utrolig godt med både folk og omgivelser.

Sett en dato og vi skal prøve det beste vi kan for å stille opp :cheers:

Hilsen kona til Scand 26

Sett en dato og vi skal prøve det beste vi kan for å stille opp :cheers:

Hva med Hortentreffet da, den 15-17/6? Kan ikke se at dere er påmeldt der?

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Heisann,

Kjempebra at så mange har stemt! Takk også for støtte for forslaget mitt fra mange av dere.. :wink:

Det ser foreløpig ut til at treffet blir mellom 1-15 juli, jeg kommer tilbake med nøyaktig tid og sted!

Dette kan bli hyggelig! :cheers:

Martin

Joda. Zikk Zakk er behørlig påmeldt. :yesnod:

Invitten gjaldt Scand 26

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Godt initativ av Martin dette! :yesnod:

Så må jeg også si at en tur på pøbben med båtvenner for å bli kjent, og skryte litt er jo langt unna hva det legges opp til på Hortentreffet. Treffet er jo et familiearrangement hvor det "gjennomføres" noen aktiviteter....salg, sang, litt småkurs etc... - og hvor det ikke passer seg å drikke mer enn et par øl i løpet av kvelden. I allefall om man skal legge til grunn hvordan øl og båt hører sammen i følge flere medlemmer.

Jeg for min del tror at 95% av fritidsbåtflåten "tøffer rundt" med opptil mange flasker øl i kjølsvinet eller andre steder, det meste av ferien, og at mye av kosen er noen pils på kaikanten ved bålet om kvelden. For meg og mange med meg hører båt og øl meget godt sammen - men på et familiearr. skal man jo drikke minst mulig - naturlig nok!!.

En ølkveld på byen med voksne båtvenner er jo en hel annen setting, og bør heller oppfordres til av Hortentreffet-folket - kanskje kan flere av dere også ta en pøbbtur?

Få spikret en dato for pøbbtreffet, så tar jeg meg en Oslo-tur om det passer! :cheers:

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Hallo alle sammen.

Ja, litt av en diskusjon.

Jeg svarer her med "hvis det passer stikker jeg innom".

Verken Oslo eller Horten er langt borte.

Først og fremst: båten min ligger i Eckernförde (Tyskland, mellom Kiel og Flensburg) akkurat nå.

Så er det litt vanskelig å stikke innom med den til f.eks. Horten for tiden.

Men til å møte folk med samme "trobekjennelsen" og humør, da kaster jeg meg gjerne også i bilen min av og til.

Fordi vanligvis kan man treffe mange på land ved en slik anleddning i tillegg.

Men, og det er hovedmeningen min.

Verken Hortentreffet eller annet klarer å være magnet, eller "plikt", for alle medlemmer.

Mange har heller ikke noe sjanse å komme på flere treff.

Og pga. det er det desto bedre når det ville komme mange flere muligheter for å møte hverandre,

best både store og noe som er små.

F.eks. taler det vel ikke noe mot en treff med bare noen få,

som kanskje oppholder seg tilfeldigvis i en region og som bare har lust å treffe på andre av "klubben" med samme vimpelen?

Dette er jo meningen av en slik, ikke sant?

Jeg synes at det skulle være en mulighet (og mye bruk av) for innmelding av "spontantreff" på forumet også.

Det er jo fint hvis man kan planlegge langt på forhånds, men ofte holder det også med "litt uprofesjonellt",

fordi stortsett er vi jo voksene som skulle klare å improvisere også.

Jeg synes også at sikkert mange tar besluttningen for en besøk på fest eller treff "X" spontant.

Flere kan sikkert heller ikke annerledes pga. familie, jobb eller andre grunn,

men har alikevel lust å gjøre noe.

Ellers mangler jeg fortsatt en informasjonskilde med små-arangementer i havner.

Det finnes sikkert mange klubber som arrangerer mindre store fester, og dit vil jeg også gjerne,

men ofte får jeg disse informasjonene alt for sent.

Landet er laaaang og kysten er 25 ganger lengre.

Hva kunne være mer interessant enn å informere fortløpent nesten 11.000 medlemmer om flere muligheter for treff,

bortsett fra Horten som godt kan skjer at jeg kjører dit for å ta en titt også?

:seeya:

Jørg

Redigert av Joerg Becker (see edit history)

=>  Husk: Sier du ikke noe, da sier du "Ja".

=> Leser Du også på Båtplassens MARKED ?
=> Link til egne nettsider Sterling Power, Balmar, Victron, egen FAQ (tips feilsøking mm), osv.

Heisann folkens,

Kjempebra at så mange har deltatt i undersøkelsen!

Jeg ser at det er flertall for å arangere en slik "ølkveld" og at tidspunktet passer best for de fleste et sted mellom 1-15 juli..

Jeg kommer tilbake med nøyaktig tidspunkt, men ha fredag den. 6 juli i bakhodet!

Det blir ikke noe stort opplegg, men et hyggelig arrangement og en båtprat!

Martin

Tror neppe jeg stiller. Vi treffer BP-folk i hver eneste havn hele sommeren. Dessuten er det jo BP-treff i Horten i midten av juni. Der treffer vi MANGE medlemmer av vårt unike BP.

Vil heller tatt en pubtur utenfor sesongen. Nå blir det båt og båtturer til langt ut i oktober.

Pubrunde sommerstid er for landkrabber.... :lol::lol::puke:

Redigert av Astor (see edit history)

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Pubrunde sommerstid er for landkrabber.... :lol::lol::puke:

Ja, nei det er helt forferdelig, bare tanken på en deilig kald utepils i deilig vår/sommersol mens en tar en hyggelig prat og ser rart på alle folka som stresser rund. ikke bra.... :wink: :wink:

Har bare lyst til å komme med en liten opplysning vedr. disse treffene for dem som ikke er klar over det:

Det er for en stor del takket være Hortentreffet, og Sørlandstreffet at baatplassen.no kan drives slik den gjør.

På disse treffene samles det inn penger i form av lotterier o.l. og det legges ned et enormt arbeid på forhånd fra arrangørene for å få dette til.

Overskuddet fra treffene går til drift av baatplassen.no, og utgjør en stor del driftsbudsjettet.

Da kunne det virkelig monne med uformelle treff langs kysten. Ekstra båtskatt på øl, kaffe og vin går uavkortet til BP. Kroverten samler inn og formidler det videre. Conjacen holdes utenfor av "hellige" båtårsaker synes jeg.

Det er grenser for hvor mange vimpler en kan overta for å støtte en god sak som BP absolutt er. Vi langs kysten har ikke så mange mulighetene til å møte opp i Horten.

Hvorfor ikke legge til rette for lokale møteplasser langs kysten. Aktiviser medlemmene som har tid (der forsvant mange bak naustet) til å utpeke lokaliteter e.l. Få en oversikt - landsdekkende - og vi har mye å gå på. Bare tenk dere tanken på kun båtfolk i rorbua i Tromsø, med TV/NRK.

jawik - f.t.i. hjemmehavn, Syvde.

Vi kan jo klistre opp (med tillatelse) BP logoen slik at mange finner fram til vannhullet. Reservert bord kan sikkert også ordnes med logoen på plass. En må våge for å få det til å utvikle seg.

Redigert av jawik (see edit history)

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Godt å se at noen ser utfordringer der andre ser problemer.

Fyller du Rorbua med BP-medlemmer, så er jammen et fly verd sine kroner! :cool:

Med 2 treff på sørlandet/østlandet - på to helger totalt i året, så er det ikke mange medlemmer som klarer å få dette til.....

Det er jo som sagt mange ganger ikke snakk om konkurranse...mer en utvidelse slik at flere medlemmer kan møtes til en båtprat i hyggelige omgiveøser og med godt "båt-drikke".

Klarer ikke helt å forstå den negative holdningen til dette som flere av "ledere" og arrangører til de eksisterende treffene har...dette er jo kun positivt!

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Det er jo som sagt mange ganger ikke snakk om konkurranse...mer en utvidelse slik at flere medlemmer kan møtes til en båtprat i hyggelige omgiveøser og med godt "båt-drikke".

Klarer ikke helt å forstå den negative holdningen til dette som flere av "ledere" og arrangører til de eksisterende treffene har...dette er jo kun positivt!

Takk for god støtte! Jeg kunne selvfølgelig ikke vært mer enig!

Martin

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...