Jump to content

Øl og båtprat Bergen

Sydvesten

Recommended Posts

Blir det piker-vin-og-sang, også ? :nono:

Piker ...? Våre ligger godt fortøyd i havna og håper på sol i helgen, "Regina_n_t".

Men du må ikke forveksle dem med "striljenter", det fortjener de ikke :nono:

Pikene våre er jo akkurat det vi samles om :yesnod:

"Phoebe" et jentenavn, mye brukt som kjælenavn "over there" ,

men er også navnet på Saturns 4. måne for de som er astrologisk interesserte.

Og siden dette er min fjerde store båt...

Phoebe er gresk, kommer fra mytologien og betyr noe slikt som "bright" på engelsk.. skinnende på norsk ...

dessuten har min "Phoebe" omtrent samme lynne som Phoebe Buffay fra serien "Friends".

Lyder "Fibi" på norsk om du skulle se henne i nærheten av en pub, men da fremdeles flytende.

Samme med Stauden, stødig og flott jente, det ser du på navnet.

Hvordan kunne du i det hele tatt komme på denne kjetterske tanken med striljenter, Regine_n_t ... :nonod:

Og dessuten, hva slags båter er det?

Vin... går det ikke grundig frem av tråden at det er skipsmjød som gjelder? :drink:

Og irsk sådan :cheers:

Oppfordring: Les tråden en gang til og begynn på innlegg #1 :yesnod:

Sang... får da håpe det :cheers: Du har vel hørt om artisten Phoebe Legere ?

På Zachariasbryggen kan det hende en eller annen entertainer drar igang noen shantys og sjømannsviser ut på kvelden.

Med utsikt over Vågen og Staslem Råkuhl.

Redigert av Phoebe (see edit history)

Onsdag er en fin dag, skal vi se om vi får det til første onsdag i september da.. skulle vel bli den 5. det da..

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Er i Bergen, men må jobbe utover ettermiddag/ kveld..

Dessuten er hotellsituasjonen foreløpig uavklart.

Nærmeste mulighet for hotellrom er pr i formiddag i Hardangerområdet, iflg reisebyrået.

Mulig jeg derfor må ta et kveldsfly hjem.

Imidlertid ser jeg fram til en BP-pils i godt lag så snart det lar seg gjøre :cheers:

Onsdag er en fin dag, skal vi se om vi får det til første onsdag i september da.. skulle vel bli den 5. det da..

Faste "øl-treff" for BP-medlemmer i bergensområdet er foreslått til kvar første onsdag i månaden, med start frå september. I dag er det ei veke til, og for nokon av oss er det på tide å planlegga...

For at ikkje dette skal falla heilt i fisk, kan det vera greit å vita om nokon kjem og i så fall kven. Så meld i frå i denne tråden framover!

Som møtestad tillet eg meg å føreslå Privaten. Det er ein fin plass for "gentlemens talk" (der sjølvsagt damene også er velkomne). :wink:

Utvalet i baren burde også tilfredsstilla dei fleste. Kva med møtetid frå kl. 20 og ut over?

Sjølv reknar eg med å stilla, dersom fleire gjer det. :cheers:

Jeg kommer selvsagt.... :cheers:

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført

Hyggelig.. :cheers:

jeg er på plass forutsatt at neste uke går etter planen.

Jeg bor som regel rundt Vågen; dvs SAS, First Marin eller Choice Havnekontoret.

Privaten ligger i nærheten her, eller husker jeg helt feil?

Adresse/ kartutsnitt?

Forøvrig, 1 måned er lang tid mellom hver pils for oss dag- og ukependlere, Sydvesten.

Og det må jo være lov å ta en uorganisert Kilkenny i mellomtiden.. :drink:

Jeg har lagt mobilnummeret ditt inn på telefonen under "Sydvesten" og ringer uansett

dersom behovet for en miks av Pils&Båtprat skulle trenge på.

Redigert av Phoebe (see edit history)
Forøvrig, 1 måned er lang tid mellom hver pils for oss dag- og ukependlere, Sydvesten.

Og det må jo være lov å ta en uorganisert Kilkenny i mellomtiden.. :drink:

Det skal mye til for at sier nei til en duggfrisk en som ikke heter Hansa, og jeg er enig at en måned alt for meget som ikke har noe skikkelig hjem i her i byen.. Jeg har min ukenlige, så du skal bare plinge på..

Mvh,

Kjell - som har skumle hensikter om å komme også. Sydvesten og ego har noen ufullbyrdede diskusjoner som tas best på slike steder.

Det var da knakende hyggelig dette da... var redd du var gått over i avholdsforeningen... Våre diskusjoiner blir nok aldri fullbyrdet, så dette blir en evigvarende diskusjon som ikke ender før lokket spikres på for en av oss..

Astor sente meg dette bildet tatt rett før eksamen på D5L, selvsagt maritimt antrukket og ubarbert...ombord på Gamle Salten.

sydvesten_1.jpg

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...