TideRace Svart 1.September.2007 Del på Facebook Svart 1.September.2007 Faste "øl-treff" for BP-medlemmer i bergensområdet er foreslått til kvar første onsdag i månaden, med start frå september. Som møtestad tillet eg meg å føreslå Privaten. Det er ein fin plass for "gentlemens talk" (der sjølvsagt damene også er velkomne). Utvalet i baren burde også tilfredsstilla dei fleste. Kva med møtetid frå kl. 20 og ut over? Ok, jeg oppsummerer; "Privaten", i Bergen fra ca. kl. 20.00 og utover førstkommende onsdag 5/9-07. Jeg regner med å komme forutsatt at ikke endringer i ukeplan skulle dukke opp. Sydvesten blir min "landkjenning" etter bildet over, husk hodeplagget, Sv, så jeg ikke får problemer . Dette skal bli hyggelig! Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 1.September.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.September.2007 Jeg printer ut en BP vimpel og setter på bordet da... i tilfelle været svikter i Bergen på onsdag.. Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
TideRace Svart 1.September.2007 Del på Facebook Svart 1.September.2007 Flott Sitér dette innlegget Link to post
regina_nei_takk Svart 1.September.2007 Del på Facebook Svart 1.September.2007 ...dersom dere ser en utrolig vakker og deilig blondine med store pupper....så er det kanskje meg. Kan dere ikke bare plystre ? Sitér dette innlegget Link to post
TideRace Svart 1.September.2007 Del på Facebook Svart 1.September.2007 (redigert) ...dersom dere ser en utrolig vakker og deilig blondine med store pupper....så er det kanskje meg.Kan dere ikke bare plystre ? På onsdag er du i Mandal, Regina, vi er i Bergen,- dermed tilsier all statistikk og sannsynlighetsregning at vi uten fare kan spise betydelig mengder flatbrød umiddelbart før kl. 20.00. Tro om du kan ha medvirket til denne lille historien... : To blondiner satt i Mandal og løste spørsmålene på barnesiden i et ukeblad. Plutselig utbryter den ene: "Vet du, ... hva er egentlig nærmest altså, Bergen eller Månen ?" Begge sitter tankefulle og tygger blyant noen minutter, før den andre utbryter; "Dø, kødder du med meg ... - kan du se Bergen om natta, eller ?? ..ikke stygt ment altså.. Redigert 1.September.2007 av Phoebe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bergen Svart 1.September.2007 Del på Facebook Svart 1.September.2007 Onsdag er en fin dag, .. Regner med at fastboende også er velkommen. Jeg kan riktignok ikke førstkommende onsdag grunnet arbeid, men onsdag 3/10 er allerede merket av på kalenderen. Da er jeg forresten også blitt kollega med deg Sydvesten Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 1.September.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.September.2007 Alle er velkomne både de innfødte og oss innvandrere med og uten puppestell... Vi må vel klare et treff i måneden utover.... Gåde historer med tvilsomt sannhetsinnhold i god baatplassen stil er også velkommen... Jeg må sjekke ut dette lokalet mandagen tenker jeg... lage noen waypoint tilbake til heimen, det kan være tåke når man skal hjemover. Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
JanB Svart 2.September.2007 Del på Facebook Svart 2.September.2007 Dette kan bli bra! Så langt ser det ut for at følgande har meldt ankomst "Privaten" onsdag: Sydvesten Phoebe LA3939 janb Dette var ikkje så frykteleg lang liste (sjølv om her tel kvalitet meir en kvantitet... ). Det må då vel vera fleire som bli med? Sitér dette innlegget Blogg: Livet i ein Nauticat 33 Link to post
Hoppsann Svart 2.September.2007 Del på Facebook Svart 2.September.2007 Jada, om jorden ikke er gått under kommer det flere, vi må bare finne en god begrunnelse her hjemme. Vi er selvsagt flere som kommer og Vi prøver da å organisere flere så godt vi kan. Se mitt forsøk på tråden "behov for båtplasser i Bergen" innlegg no.4 Er det noen bedre? Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 3.September.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.September.2007 Jada, om jorden ikke er gått under kommer det flere, vi må bare finne en god begrunnelse her hjemme. Månedsmøte i båtforeningen brude vel gå bra det... vi som er pendlere uten et skikkelig hjem her i byen har det litt lettere slik vil jeg tro... Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
regina_nei_takk Svart 3.September.2007 Del på Facebook Svart 3.September.2007 ...nachspeil på Sydvestens hotellrom ? Sitér dette innlegget Link to post
JanB Svart 3.September.2007 Del på Facebook Svart 3.September.2007 (redigert) Månedsmøte i båtforeningen brude vel gå bra det... vi som er pendlere uten et skikkelig hjem her i byen har det litt lettere slik vil jeg tro... Evt. kan ein prøva å appellera til morsfølelsen: "Må ta meg av nokre einsame pendlarar frå austlandet. Dei treng nokon å snakkka med..." Redigert 3.September.2007 av janb (see edit history) Sitér dette innlegget Blogg: Livet i ein Nauticat 33 Link to post
TideRace Svart 3.September.2007 Del på Facebook Svart 3.September.2007 (redigert) Evt. kan ein prøva å appellera til morsfølelsen.... Du risikerer ikke at kona tar deg på ordet og møter opp i stedet da...? Jeg prøver forøvrig å ha nautisk tilhørighet også i Bergen, og har denne uken lugar og skaffetøy på Hotell First Marin. Du legger opp en waypointliste fra "Privaten" og hit også, Sydvesten..? Redigert 4.September.2007 av Phoebe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 3.September.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.September.2007 Jeg har gått opp ruta fra hjemmehavnen og til privaten nå dag, var motvind så jeg måtte krysse... men det rakk med tra slag før jeg var i smult farvann på vei til Privaten, gikk ikke inn men registrerte at etablissementet ligger i annen etage.. Regner med motvind begge veier på onsdagen.... så det kan nok bli flere slag på hjemveien vil jeg tro Var også en tur nede i vågen og kikket etter bp vimpler, men lite å se også denne gangen... Det var også mere enn nok vind til alle i dag... snakket med en krabat som kom inn til kaien, og han meldte om 35 knop i kastene litt utpå... så litt trekk var det jo.. Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Kjell E Svart 3.September.2007 Del på Facebook Svart 3.September.2007 Følg den blå linjen, Phoebe. Som du ser har jeg lagt inn avvik for både strøm og vind - Samt alternative tracks i fall du skulle påtreffe en kano eller noe slikt noget..... Mvh, Kjell Sitér dette innlegget LA3939 har endret brukernavn Link to post
JanB Svart 3.September.2007 Del på Facebook Svart 3.September.2007 (redigert) Interessant bestikk, Kjell. Med den kurslinja er det stor sjangs for kollisjon med både Sjøfartsmonumentet (skulle jo for så vidt passa bra) og valkampbodene like ved. Interessant er det også at kurslinja er smalast der farvatnet er breiast, - altså midt på Torgallmenningen. Snakkast! Redigert 3.September.2007 av janb (see edit history) Sitér dette innlegget Blogg: Livet i ein Nauticat 33 Link to post
Kjell E Svart 3.September.2007 Del på Facebook Svart 3.September.2007 (redigert) Er vel for fanden ikke så enkelt å frihåndstegne med disse sjuhelsikes touchpad-ene!!! Dessuten skal han jo bruke kurslinjene når Privaten er påkommende sted, ikke avfarende. Så da forventes at det holdes adekvat utkikk slik at monumenter, boder, blondinner og desslike oppdages i god tid og vikemanøvre foretas Tidlig, Tydelig og Tilstrekkelig. Hjemveien, derimot..... Der har jeg en sann historie, skal heller fortelle den når vi treffes. Mvh, Kjell Redigert 3.September.2007 av LA3939 (see edit history) Sitér dette innlegget LA3939 har endret brukernavn Link to post
regina_nei_takk Svart 4.September.2007 Del på Facebook Svart 4.September.2007 Hjemveien, derimot..... ...på hjemveien regner jeg med at dere hålder hverandre i hendene og synger BP sangen. Sitér dette innlegget Link to post
TideRace Svart 4.September.2007 Del på Facebook Svart 4.September.2007 (redigert) Følg den blå linjen, Phoebe. Som du ser har jeg lagt inn avvik for både strøm og vind - Samt alternative tracks i fall du skulle påtreffe en kano eller noe slikt noget.....Mvh, Kjell Hei Kjell.. Jeg skal følge dine kartanvisninger nøye og så godt jeg kan. Imidlertid,- når jeg fingransker kursen, - ut fra det faktum at peilelinjen er den tynne blå streken, - ser jeg at jeg nok vil gå distansen både 11-12 ganger før jeg kommer fram. Ser også at du har lagt inn adskillige "dodging" (skarpe 180-graders U-svinger) samt noe kryss, noe jeg selvsagt antar er gjort med god grunn og dyp omtanke for min sikkerhet, - men som også vil ta tid i farvannet rundt vannbassenget på Torgalmenningen. Jeg regner således med å kaste trossene fra First Marin ved 18-tiden, og etter å ha regnet på antall kryssende kurslinjer,- derav omkalkulert til nautiske mil,- samt beregner COG 2 knop fra Bryggen, antar jeg å anløpe "Privaten" ved 23-tiden. Redigert 4.September.2007 av Phoebe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kjell E Svart 4.September.2007 Del på Facebook Svart 4.September.2007 Phoebe, nå må du huske at der er lagt inn diverse trafikkseparasjonssystemer, samt at ledens hovedretning kun er veiledende. I tillegg er det kommet med slepestreken til en Bavjeannbenenajareginunker som seilte distansen for både styrbord og babord lårhals mens han hadde sin fulle hyre med å holde unna for nyttetrafikk som kom roende. Han hadde vært på Gades Institutt og fått fersk forsyning med lik, i tillegg var han fokusert på å skjøte på noen late tyskere som het Jack og som var litt kortvokste av seg. Kan fort bli litt ugreit da, vet du. Mvh, Kjell Sitér dette innlegget LA3939 har endret brukernavn Link to post
regina_nei_takk Svart 4.September.2007 Del på Facebook Svart 4.September.2007 ....regner med at det kommer bilder her fra onsdagens begivenheter, eller...? Sitér dette innlegget Link to post
regina_nei_takk Svart 4.September.2007 Del på Facebook Svart 4.September.2007 ...imellomtiden får jeg prøve å more meg så godt jeg kan: I'm a BP girl, in the BP world Life in plastic, it's fantastic! Sitér dette innlegget Link to post
JanB Svart 4.September.2007 Del på Facebook Svart 4.September.2007 Må melda om litt forseinka ankomst. Både sein jobb + visse familiære forpliktingar gjer at eg nok først kjem fram mot 21-tida. Slik ser det i alle fall ut no. Klarer eg å koma tidlegare, gjer eg sjølvsagt det. Elles hadde det jo vore hyggeleg om fleire kunne melda frå på førehand om dei kjem. Praktisk informasjon for dei som kjem først, - kor stort bord dei må okkupera... Snakkast i morgon (eller seinare i dag, har det visst blitt no...).. Sitér dette innlegget Blogg: Livet i ein Nauticat 33 Link to post
Wicma Svart 5.September.2007 Del på Facebook Svart 5.September.2007 Skal dette forgå på permanent basis er det vel bare å bestille fast bord. Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 5.September.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.September.2007 Om du kommer sent janb, så kommer jeg litt tidligere så vil dette oppveien hverandre.. Har med en liten print av bp vimpel, men jeg regner med at historiene kommer askt og vi blir lette å kjenne igjen... mobilnummert mitt ligger jo litt opp i tråden her om det er noen som ikke finner frem.... Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.