Jump to content

Hva trengs for å gjøre 40hk Yamaha til 50hk?

Lars Hansen

Recommended Posts

Turbo Hot Shot (Helt identiske med Yamaha Performance), Power Tech! semicleaver. Send en mail til de (Gary Ligget)om forespørsel på bestemte propeller. De skaffer så og si alt - rimelig - men har ikke presentert alt på nettsidene.

Du må vite turtallet og dim på propell i dag for å få en viss peiling på hvilken stigning som kan passe. Vær klar over at disse propellene er tungdrevne, så det er ikke bare å bestille en 17´og tro at man får maks fart med dette.....

....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO...

• 2 uker senere...

Ser at de kun har Turbo Hot Shot (Stål) og Vortex (Aluminium) i 16"

Ut fra andres erfaringer skal jeg ihvertfall ha denne stigningen. Muligens også 17"

For å finne ut riktig stigning, vil de gjerne ha dagens propell, og hvilket turtall jeg får i dag. Jeg har ikke turteller, må den være original Yamaha, eller kan jeg bruke en Biltema eller Claserdingz?

Noen som har erfaring med hvor mye det hjelper med stål kontra alu på en slik liten båt?

Snakket med en Yamahaforhandler i dag som frarådet bruk av stålpropell, pga at det førte til tæring på motoren. Er det noe hold i dette?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...