Lars Hansen Svart 15.Mai.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2008 Ser de har mange å velge i, du har vel ikke noen anbefalinger? Sitér dette innlegget Link to post
rago63 Svart 15.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2008 Turbo Hot Shot (Helt identiske med Yamaha Performance), Power Tech! semicleaver. Send en mail til de (Gary Ligget)om forespørsel på bestemte propeller. De skaffer så og si alt - rimelig - men har ikke presentert alt på nettsidene. Du må vite turtallet og dim på propell i dag for å få en viss peiling på hvilken stigning som kan passe. Vær klar over at disse propellene er tungdrevne, så det er ikke bare å bestille en 17´og tro at man får maks fart med dette..... Sitér dette innlegget ....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO... Link to post
ivar Svart 15.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2008 ..og man må gjerne regne med å eksperimentere litt med monteringshøyde osv for å få ut det optimale av propellen. Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Lars Hansen Svart 26.Mai.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2008 Ser at de kun har Turbo Hot Shot (Stål) og Vortex (Aluminium) i 16" Ut fra andres erfaringer skal jeg ihvertfall ha denne stigningen. Muligens også 17" For å finne ut riktig stigning, vil de gjerne ha dagens propell, og hvilket turtall jeg får i dag. Jeg har ikke turteller, må den være original Yamaha, eller kan jeg bruke en Biltema eller Claserdingz? Noen som har erfaring med hvor mye det hjelper med stål kontra alu på en slik liten båt? Snakket med en Yamahaforhandler i dag som frarådet bruk av stålpropell, pga at det førte til tæring på motoren. Er det noe hold i dette? Sitér dette innlegget Link to post
rago63 Svart 26.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2008 Tja.....- Ligger en 17" Alu på Finn nå til en rimelig penge..... Sitér dette innlegget ....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO... Link to post
Lars Hansen Svart 26.Mai.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2008 Tja.....- Ligger en 17" Alu på Finn nå til en rimelig penge..... Fant den ikke jeg, har du en FINN-kode? Sitér dette innlegget Link to post
rago63 Svart 27.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2008 - Sendt deg en IM.... Sitér dette innlegget ....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.