loffern Startet 20.Mai.2007 Link til dette innlegget Startet 20.Mai.2007 Storseilfallet glapp når jeg var ute i helgen og nå er det i toppen av masta. Jeg har bare et fall som går så høyt så det er ikke mulig å heise noen opp i masta. Noen som vet om et sted det er en anordning på land som kan heise meg opp så jeg får det ned igjen (og samtidig legge opp et reservefall) i Oslo/Østfoldområdet? Og hva det eventuelt vil koste? Sitér dette innlegget Link to post
Grisli Svart 20.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2007 Mastekran finner du i massevis av havner. De har på hovedøya, høvik, drøbak, (har brukt alle de nevnte selv). De koster som regel mellom 50 og 100 kr å bruke..... Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 21.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2007 Er det ikke toppinglift på den båten din da? Som du kan bruke som fall inntil du kommer deg opp i masta eller plukker den ned. Ulempen med disse mastekranene som står rundt omkring i seilforeningene er at de er gjerne litt korte. Masta di er laaaaang. 16 m, og den skal løftes 2 m. for å få den ut av båten. Forøvrig tar ikke disse karene som kjører seilbåt med lastebil mange kronene for å løfte av masta. Jeg betalte 300.- ifjor for å ta masta av og sette den på igjen. Jeg måtte bare innordne meg skjemaet til lastebileieren. Sitér dette innlegget Link to post
loffern Svart 21.Mai.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2007 Hva er toppinglift? Ettersom jeg kan se er det bare en line som går opp i toppen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.