Yankee Startet 21.Mai.2007 Del på Facebook Startet 21.Mai.2007 Hei, jeg har en 5hk yamaha 2003 mod. Denne er akkurat litt i svakeste laget. Har noen peiling på om jeg kan tyne ut en ekstra hk eller to ut av denne motoren, og hvordan? Sitér dette innlegget Link to post
C-marine Svart 21.Mai.2007 Del på Facebook Svart 21.Mai.2007 du kan jo altids borre opp sylinderne men det er en del jobb, og spørs om det går på diun motor Sitér dette innlegget Båter: Yamarin 4410/ Yamaha 40hk, Gplast 700SE/yanmar 120hk, Andunge/seil, Aquaquick MS 300/5hk tohatsu Enda en med båt lappen! Link to post
Christina 3 Svart 21.Mai.2007 Del på Facebook Svart 21.Mai.2007 Hei. Mener 4 og 5hk er lik så det går nok ikke. Få deg en 6 hk....denne kan gjøres om til 8hk. Sitér dette innlegget Link to post
Yankee Svart 21.Mai.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Mai.2007 ok, boring er ikke aktuelt. tenkte på om den var trimma ned slik at den kunne justeres opp igjen. Klart jeg kan få meg en 6hk, men den koster endel mer så tanken var om jeg kunne vente litt slik at jeg kan hoppe opp til 9,9/15hk Sitér dette innlegget Link to post
Tore_Tang Svart 21.Mai.2007 Del på Facebook Svart 21.Mai.2007 Hvor mye effekt har det å blande litt nafta eller lignende i bensinen ? Har en Mariner 4/ 5 hk og i fjor ble den brukt mye på jolla- planer fint med en voksen og et barn men ikke med en voksen og 2 barn. Med det drivstofforbruket det er på så små maskiner koster det vel ikke allverden å blande i litt krutt :-) Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 21.Mai.2007 Del på Facebook Svart 21.Mai.2007 Har ikke skrudd noe særlig påhengere, men vil det hjelpe og dyse opp? Sitér dette innlegget Link to post
Droll Svart 21.Mai.2007 Del på Facebook Svart 21.Mai.2007 Har ikke skrudd noe særlig påhengere, men vil det hjelpe og dyse opp? Vil bare bruke mere bensin, hvis du da ikke planer toppen litt i samme slengen , sies å være den mest kosteffektive måten å hente mere gamp på. Er du heldig kan en kansje øke effekten med ?? 10 % opp til 5.5hk En bedre løsning ville være ...... Mini Nitrous Kit Arne Kjetil Sitér dette innlegget Deler søkes... Link to post
M/S Bastard Svart 21.Mai.2007 Del på Facebook Svart 21.Mai.2007 Ok, har bare en 4 hk på jolla. Er nok rimeligere og få tak i en 6-8 hk elns Mininitrous hadde jo vært noe Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 21.Mai.2007 Del på Facebook Svart 21.Mai.2007 Er jo en kurant motor,selg den og kjøp en 6-8hk istedet. Sikkert billigere enn å trimme den til 5.5hk også... Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
index Svart 22.Mai.2007 Del på Facebook Svart 22.Mai.2007 Hvor mye effekt har det å blande litt nafta eller lignende i bensinen ? Opp til 50% ekstra faktisk etter hva jeg har hørt, men ikke nødvendigvis så veldig lenge... Belastningen på motoren øker jo tilsvarende da, så det reduserer nok levetiden... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Yankee Svart 23.Mai.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Mai.2007 Da har jeg fått svar på det jeg lurte på Denne motoren er ikke enkel å oppgradere, så da blir det 5hk i sommer. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.