Jump to content

Hvilken båttype mitt?

Stein Tore

Recommended Posts

Hei båten kan minne litt om en sørlandssnekke med overbygg på. har du noe mer info om båten? motor ol.?

Kristoffer

Hei.. tideligere eieren har ikke noe papiret på denne båten som jeg kjøpte siden... Men han sa det er Hankø snekke,ca 60 mod... men jeg har sett etter i internettet,og fant ingenting om Hankø snekke... derfor spør jeg etter... Og motor er Volvo Penta 11 md, men helt defektet

Stein Tore

Tror nok man må ta bort hele overbygget, for så å se på skroget og skrogform for å finne ut dette. Funksjonelt og greit er det, men neppe orginalt. Det forhøyede dekke foran er kanskje orginalt, og det er vel kjente former for noen kanskje?

Fin båt forøvrig, og den ser jo ut til å være veldig fin i huden. Er det utvendige kjølesløyfer du har under vannlinjen midtskips?

Om motoren din er helt defekt, og du vil ha en "ny" av samme type...så er det en bekjent som har en stående i verkstedet sitt (som jeg er nedom inneimellom) og da starter vi denne for litt godlyd. Helt overhalt med ny starter og "ny" manifoil. (bare et tips...)

Skal du ha denne på vannet i år? ( Du burde!! :lol: )

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Ahhh... så det er slingrekjøl!! :lol:

Har hørt dette i flere år nå, men aldri spurt...tenkte at jeg nok finner ut av det til sist...og det gjorde jeg jo.

Synes det ser ut som den er klinket under vannlinjen også.... på Zett lå det noen flere bilder da jeg googlet etter "Hankø snekke"

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Tror nok man må ta bort hele overbygget, for så å se på skroget og skrogform for å finne ut dette. Funksjonelt og greit er det, men neppe orginalt. Det forhøyede dekke foran er kanskje orginalt, og det er vel kjente former for noen kanskje?

Fin båt forøvrig, og den ser jo ut til å være veldig fin i huden. Er det utvendige kjølesløyfer du har under vannlinjen midtskips?

Om motoren din er helt defekt, og du vil ha en "ny" av samme type...så er det en bekjent som har en stående i verkstedet sitt (som jeg er nedom inneimellom) og da starter vi denne for litt godlyd. Helt overhalt med ny starter og "ny" manifoil. (bare et tips...)

Skal du ha denne på vannet i år? ( Du burde!! :lol: )

Hei..

Tror det blir ikke noe av denne året med båtturen i denne båten...pga må pusse opp og skifte noe trematrialere i øverst...og er forsetter i jakte etter brukt motoren...Og motoren som jeg har nu...er helt ødelagt og tror det blir dyrt å reparere....

Ahhh... så det er slingrekjøl!! :lol:

Har hørt dette i flere år nå, men aldri spurt...tenkte at jeg nok finner ut av det til sist...og det gjorde jeg jo.

Synes det ser ut som den er klinket under vannlinjen også.... på Zett lå det noen flere bilder da jeg googlet etter "Hankø snekke"

Ja, har sett, men det er samme bilder som jeg kjøpte i båtsnekke hos tideligere eieren....!

Rundt 23 tipper jeg!!

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...