Jump to content

Ja eller nei til fendertrekk ?

lano2

Recommended Posts

....og "ankerdramm-trekkene" fra taxfree er glimrende å ha når noen kommer longside uten trekk. Spør pent om du kan gi bort 2-3 "trekk" så er begge båter sikret og samtalen er garantert igang! :smiley:

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Nei fendertrekk er stykt å dyrt jåleri, farlig og bruke

Jeg har ikke noen planer om å anskaffe sokker til fendrene mine, men det er rett og slett fordi det er unødvendig. Jeg ahr aldri vært plaget av gnissing, og spesielt skitne er ikke fendrene mine heller. Men at det er FARLIG å bruke fendertrekk, det må du forklare nærmere Tine III. :confused:

All I ask is a tall ship and a star to steer her by

Nei fendertrekk er stykt å dyrt jåleri, farlig og bruke osv osv . Men jeg bruker det på vanlige fendere og kulene .

Så det er bare på "uvanlige" fendere at du ikke ville bruke dem? :confused:

Om fendertrekk er pent, eller ikke, får den enkelte avgjøre, men som påpekt så er det svært viktig å skylle/vaske fendertrekkene slik at man ikke gjør saltkornene til slipekorn!

:sailing:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Har ikke hørt noe gnisning, jeg.

Ikke jeg heller. Men en natt i Risør lå jeg utenpå en fyr som var veldig trøtt og sur om morgenen pga fendergnikking. Det må virke søvndyssende på meg - jeg sov som en stein, men tydeligvis har ikke nevnte gnikking samme effekt på alle.

Hadde jeg hørt noe våknet skulle jeg tatt en tur opp med Zalo flaska.

S/Y Surprise

Og ved "103" avgitte stemmer summeres de ulike alternativen på nr 1 seg til 74 ?? :confused:

Rolf

som trives best med Sommer, Sol og Sørland

"Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" 

Roald Amundsen

Om noen har avgitt svar med mer enn et alternativ i spr.1 så vil dette kanskje "leses" som flere svar der?

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...