Dolfin Startet 22.Mai.2007 Del på Facebook Startet 22.Mai.2007 Ja, ja, seil-livets gleder er visst ikke ment for alle.... http://www.finn.no/finn/boat/object?finnkode=10164728 Sitér dette innlegget Link to post
Kosmix Svart 22.Mai.2007 Del på Facebook Svart 22.Mai.2007 :lol: Sitér dette innlegget Seilerhilsen fra Kosmix! Logg og blogg: x79.blogspot.com Twitter: Følg meg her! Link to post
Marwin Svart 22.Mai.2007 Del på Facebook Svart 22.Mai.2007 Nettopp! Kunne ikke ha sgt det bedre sjøl! Hvorfor dra bortover sjøen på skrå og ikke vite når man vil komme frem og HVOR? Og med søttåfjørti snorer og band å forholde seg til?? Njet! Og for ikke å glemme: Hvis nå foresjempel VINDEN bærer i mot den kursen du ønsker å ta, blir gått distanse TRE ganger så lang som nødvendig. På skrå. OG: Hvis nå det er en STILLE kveld, må du pent tilbringe den i båthavna, med mindre du har en MOTOR ombord da; Og DAahh er det jo en motorbåt!! (Kom ikke på flere motforestillinger i farten!) Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Seilaren Svart 22.Mai.2007 Del på Facebook Svart 22.Mai.2007 Mange som prøver og etterligne denne bilannongsen (Golf II) som fikk så mye oppmerksomhet.. Det er ikke uten grunn at jeg er instruktør ved Seilskolen i Stavanger for å lære den neste genrasjon kunsten og seile.. Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Boywonder Svart 22.Mai.2007 Del på Facebook Svart 22.Mai.2007 Sitér dette innlegget En gang trodde jeg at jeg ikke hadde rett, men jeg tok feil... Link to post
Sun Flyer Svart 22.Mai.2007 Del på Facebook Svart 22.Mai.2007 Nettopp! Kunne ikke ha sgt det bedre sjøl!Hvorfor dra bortover sjøen på skrå og ikke vite når man vil komme frem og HVOR?Og med søttåfjørti snorer og band å forholde seg til??Njet!Og for ikke å glemme: Hvis nå foresjempel VINDEN bærer i mot den kursen du ønsker å ta, blir gått distanse TRE ganger så lang som nødvendig.På skrå.OG: Hvis nå det er en STILLE kveld, må du pent tilbringe den i båthavna, med mindre du har en MOTOR ombord da;Og DAahh er det jo en motorbåt!! (Kom ikke på flere motforestillinger i farten!) Det spørs hvordan du ser på det. Hvor mye motorbåt får du for prislappen på den aktuelle seilbåten? 14-foter med 9.9? Halvråtten tresnekke? Kjempegreier... Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Pro Open Svart 22.Mai.2007 Del på Facebook Svart 22.Mai.2007 Det er vel ikke overraskende at seiling blir for komplisert for en som bruker ordet søttåfjørti for å illustrere et tall som er høyere en antall fingre på èn hånd. Sitér dette innlegget Link to post
Høvdingen Svart 22.Mai.2007 Del på Facebook Svart 22.Mai.2007 synes det er best med mesan Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 22.Mai.2007 Del på Facebook Svart 22.Mai.2007 Nettopp! Kunne ikke ha sgt det bedre sjøl!Hvorfor dra bortover sjøen på skrå og ikke vite når man vil komme frem og HVOR?Og med søttåfjørti snorer og band å forholde seg til??Njet!Og for ikke å glemme: Hvis nå foresjempel VINDEN bærer i mot den kursen du ønsker å ta, blir gått distanse TRE ganger så lang som nødvendig.På skrå.OG: Hvis nå det er en STILLE kveld, må du pent tilbringe den i båthavna, med mindre du har en MOTOR ombord da;Og DAahh er det jo en motorbåt!! (Kom ikke på flere motforestillinger i farten!) Du veit det Marwin, at for å seile må du ha god simultankapasitet og evne for informasjonsprosessering og logisk tenking.Derfor har de fleste motorbåt. Sitér dette innlegget Link to post
Avmønstret4 Svart 22.Mai.2007 Del på Facebook Svart 22.Mai.2007 (redigert) Du veit det Marwin, at for å seile må du ha god simultankapasitet og evne for informasjonsprosessering og logisk tenking. Derfor har de fleste motorbåt. Her er det ikke snakk om spark på leggen, men heller spark rett under beltestedet Det er den beste argumentasjonen jeg har hørt på lenge Redigert 22.Mai.2007 av Brage (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
hifo Svart 22.Mai.2007 Del på Facebook Svart 22.Mai.2007 så seilbåtfolka er mer inteligente og nå?? fordi de bruker flotte ord om seg selv, og andre silbåtvenner??? er vel ikke veldig sosialt inteligent ... Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
Tintin Svart 22.Mai.2007 Del på Facebook Svart 22.Mai.2007 Såså det er da ikke noe å gå over stag for. Sitér dette innlegget Confirmation Bias - Hvis du mener du ser ting klart, har du ikke sett godt nok etter. Link to post
Ben Sin Svart 22.Mai.2007 Del på Facebook Svart 22.Mai.2007 Seilbåt folk er i utganspunktet veldig hyggelige. Men de ligger langt foran oss motorbåteiere i evnen til å kverulere og diskutere bagateller og uvesentligheter. Også er de aldri helt fornøyd med sin egen båt, slik at de må finne feil på andres for å overbevise seg selv om egens båt fortreffelighet. Ben Sin Sitér dette innlegget Link to post
Gielas Svart 22.Mai.2007 Del på Facebook Svart 22.Mai.2007 (Kom ikke på flere motforestillinger i farten!) Ser heller på motforestillinger som nye utfordringer jeg, etter flere år med kun motor. Du veit det Marwin, at for å seile må du ha god simultankapasitet og evne for informasjonsprosessering og logisk tenking.Derfor har de fleste motorbåt. :lol: (En ny "Krangletråd"?) Sitér dette innlegget -- Jon Link to post
Tintin Svart 22.Mai.2007 Del på Facebook Svart 22.Mai.2007 .. og så krever det en godt utviklet evne til å ikke bli sur for den minste ting.. Sitér dette innlegget Confirmation Bias - Hvis du mener du ser ting klart, har du ikke sett godt nok etter. Link to post
Avmønstret4 Svart 22.Mai.2007 Del på Facebook Svart 22.Mai.2007 Men de ligger langt foran oss motorbåteiere i evnen til å kverulere og diskutere bagateller og uvesentligheter.Også er de aldri helt fornøyd med sin egen båt, slik at de må finne feil på andres for å overbevise seg selv om egens båt fortreffelighet. Ben Sin Dette er jeg helt uenig i, da jeg synes det er å skjære en hel gruppe personer over en kam, som kun har felles interesse i det å ha og bruke båt med liten motor og stor vimpel. Båtfolk er hyggelige, mindre hyggelige, ydmyke, allvitende, kverulanter og noen få rass....... Men de fleste båtfolk vi har møtt har vært hyggelige Dette er gjengs enten de har motorbåt eller seilbåt, er nå min påstand. Sitér dette innlegget Link to post
Ben Sin Svart 22.Mai.2007 Del på Facebook Svart 22.Mai.2007 Så, så..... Det var ikke så veldig seriøst ment dette da. Kanskje jeg skulle holdt meg til å si at seilbåtfolket tar seg selv litt for alvorlig! (men det var noe sant i det....) Med vennlig hilsen Ben Sin Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 22.Mai.2007 Del på Facebook Svart 22.Mai.2007 Bagateller for deg, - Livet for meg! Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Gielas Svart 22.Mai.2007 Del på Facebook Svart 22.Mai.2007 Bagateller for deg, - Livet for meg! Ditto! Sitér dette innlegget -- Jon Link to post
troja Svart 22.Mai.2007 Del på Facebook Svart 22.Mai.2007 Evig diskusjon dette! la oss si det slik da! bytt ut båt orde med eks. ski noen liker å gå på ski så lankt øyet kan se, over kritthvite vidder med månelys og stjerner som følgesvenn! kansje kommer en rød soloppgang som gir en god følelse og nye krefter til videre gange! andre liker og ta stolheisen rett opp bakken og kjør rett ned og inn på pubben! begge liker ski! vi seilere har andre tanker og følelser på hvordan et båtliv skal være stillhet roen og tanken på at båten faktisk kan få deg langt av sted bare med vinn og tid Sitér dette innlegget Link to post
Gielas Svart 22.Mai.2007 Del på Facebook Svart 22.Mai.2007 Kanskje jeg skulle holdt meg til å si at seilbåtfolket tar seg selv litt for alvorlig! Med vennlig hilsen Ben Sin Vil du utdype det litt, Ben Sin? Sitér dette innlegget -- Jon Link to post
Ben Sin Svart 22.Mai.2007 Del på Facebook Svart 22.Mai.2007 vi seilere har andre tanker og følelser på hvordan et båtliv skal være Ja, det er akkurat det dere tror. Jeg har nemlig samme gleden ved å være i båt om den har motor (som hovedfremdriftsmiddel) eller seil. Fortsatt vennlig hilsen Ben Sin Sitér dette innlegget Link to post
Ben Sin Svart 22.Mai.2007 Del på Facebook Svart 22.Mai.2007 Seilbåt folk er i utganspunktet veldig hyggelige. Med vennlig hilsenBen Sin Fortsatt vennlig hilsenBen Sin For eksempel at dette gjør at du blir irritert på meg? Med veldig vennlig hilsen Ben Sin Sitér dette innlegget Link to post
Avmønstret4 Svart 22.Mai.2007 Del på Facebook Svart 22.Mai.2007 Så, så..... Det var ikke så veldig seriøst ment dette da. Kanskje jeg skulle holdt meg til å si at seilbåtfolket tar seg selv litt for alvorlig! (men det var noe sant i det....) Med vennlig hilsen Ben Sin Å diskutere eller utveksle meninger er for meg ikke å ta seg selv alvorlig. Men når noen kommer med en mening eller påstand jeg ikke er enig i er jeg ikke redd for å si min menig og stå for den. Har heller ingen frykt for å stå frem og si at jeg har tatt feil. Og selv om enkelte påstander eller meninger ikke er så seriøst ment, er det ikke så lett å forstå dette alltid. Og hvis man skulle ta hensyn til dette hadde det ikke blitt skrevet så mye på disse og andre sider Og bare for å ha sagt det er ikke jeg noen eier av seilbåt, men håper å bli en gang når min kones motstand mot å konvertere har roet seg (eller var det pms det het) Sitér dette innlegget Link to post
hifo Svart 23.Mai.2007 Del på Facebook Svart 23.Mai.2007 bare nysgjerrig,, hvorfor hilser ikke mange seilbåt skippere når man møter dem?? 95 % av motor båt skipperne gjør det.. får en følelse av å bli sett ned på, når de seiler der med nesa i været.. Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.